Gå till innehåll

NLT - Hur får man ut maximalt av 4tal på floppen?

Recommended Posts

Postad

Limpade in med en riktigt dålig hand och hade så mycket tur man kan ha..

***** Hand History for Game 2881084863 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, November 18, 06:57:18 EDT 2005

Table Table 54862 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: lilleinar ( $33.34 )

Seat 3: EuropeanBob ( $47.98 )

Seat 2: Girl6appeal ( $37.24 )

Seat 5: falken1975 ( $12.90 )

Seat 1: ZuperZeppi ( $57.55 )

Seat 6: Timetopanic ( $31.30 )

Girl6appeal posts small blind [$0.25].

EuropeanBob posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to EuropeanBob [ Jd 3d ]

lilleinar folds.

falken1975 folds.

Timetopanic raises [$1].

ZuperZeppi folds.

Girl6appeal folds.

EuropeanBob calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ Jh, Js, Jc ]

EuropeanBob checks.

Timetopanic bets [$0.50].

** Dealing Turn ** [ 4h ]

EuropeanBob checks.

Timetopanic bets [$0.50].

** Dealing River ** [ 8s ]

EuropeanBob checks.

Timetopanic bets [$5].

EuropeanBob raises [$10].

Timetopanic calls [$5].

Vågade inte beta alls men med facit i hand borde jag kanske ha gjort det... Med hans minihöjning kunde jag aldrig sätta honom på AA.

Hur skulle ni ha gjort?

* Bort med resultat - QoS *

Postad

Hoppas att han har något högt PP och beta ganska hårt. Spelar ingen större roll om man betar eller checkar eftersom en bet kan mycket väl skrika bluff. Och en check kan mycket väl betyda träff, och med bet på flop så har du större möjligheter att bygga riktigt stor pot. Du kan få syn av AK, AQ och Ax ibland också, speciellt om du betat på många andra floppar också.

Bästa sättet att få betalt brukar vara att beta, det stämmer även när det kommer triss på floppen tycker jag.

Skulle det vara så att du lurar med dem genom att checka flop och sen beta turn och river så tappar du ändå value för att man missar de riktigt stora potterna som kan uppkomma när man betar direkt på floppen. T.ex. om man betar flop och de synar med AQ och träffar A på turn, då blir det lätt en stor pot.

Postad

Nu raisade Timetopanic minimum innan floppen varför det är svårt att sätta honom på ett högt par, men låt säga att han gjort en normalraise preflop. Isåfall tycker jag det bästa spelet är att beta ut på floppen (pott eller strax under) då han omöjligt sätter dig på fyrtalet då.

Postad
Nu raisade Timetopanic minimum innan floppen varför det är svårt att sätta honom på ett högt par, men låt säga att han gjort en normalraise preflop. Isåfall tycker jag det bästa spelet är att beta ut på floppen (pott eller strax under) då han omöjligt sätter dig på fyrtalet då.

Det är väldigt svårt att sätta någon på en hand endast pga. en min-raise eller vanlig raise pre-flop som man bara synar... Man brukar behöva beta lite antingen re-raise pre, eller på flop för att "ta reda" på vad den andra personen har mer specifikt. Så så långt håller jag med dig. (det är svårt att sätta honom på ett högt par)

Men min-raisen kan vara allt från AQ, AJ, AK, 22-AA eller 89s-KQs (nästan vilken hand som helst) enligt mina preferenser på de bord jag spelar på. Av alla dessa händer så tror jag fortfarande på att en bet på flop är bra. Han synar antagligen med AQ, AK och kanske med 22-99 nästan garanterat med 1010-AA. Och resten lägger han antagligen. Om han har 89s på floppen så kan han mycket väl dessutom sätta sin motspelare på en bluff, och därmed inte lägga sig trots att han inte har något. Antagligen slår han om och re-raisar redan på flop då. Skulle man få omslag på detta vis är det antagligen check-call på turn och river, och om han synar så är det antagligen en hygglig hand som han har, då kommer han syna vidare på turn och river ungefär halv-pot till två tredjedels potbet.

Så skulle jag spela handen allt som oftast, dock inte alltid. Det är viss logik i det. Men det är inte det enda sättet att spela. Kom ihåg det. Allt är beroende på vad man har för image och vad det är för motspelare man spelar mot. Vissa motspelare får ju för sig att man ABSOLUT inte har något om man checkar flop. Har man en sån read så ska man givetvis checka flop. Men jag argumenterar för någon slags generell strategi när man inte har någon speciell read (eftersom vi inte har någon read överhuvudtaget eller bordsstämmning eller något att gå efter i denna posten)

Postad
Men hade Fi bettat hårde pre-flop med AA hade Hero aldrig varit med på J3s heller. Eftersom han raisar iaf lite pre-flop tyder på att han kanske har något. När han igen bettar efter floppen (om än den var snål) tycker jag du ska raisea honom lite mera. Säg 3-4$ till. Annars tycker jag bettet efter rivern var nästan okej. Det är svårt att veta hur mycket han vågar syna. Huvudsaken du vann med ditt fyrtal J's! (OT: en polare förlorade med pp JJ och flopp JJK... Fi satt med KK och fick sista K på turn...)