Gå till innehåll

NLT - SnG, blindsteal blir tvåpar, hur spela?

Recommended Posts

Postad

6 pers kvar i en 10-manna S&G, hittar A6 och försöker mig på en steal från CO. Min Tableimage är nog TAG, har bara spelat tre-fyra potter och vunnit samtliga så långt, bara visat starka händer och riktigt stål.

Seat 1: maverick_jak ($1,660 in chips)

Seat 2: BARDO2 ($2,950 in chips)

Seat 5: bukivail ($3,700 in chips)

Seat 6: pflieger ($1,745 in chips)

Seat 9: VerticalMind ($2,850 in chips)

Seat 10: loserman1 ($2,095 in chips)

ANTES/BLINDS

maverick_jak posts blind ($25), BARDO2 posts blind ($50).

HOLECARDS

Dealt to VerticalMind [ 6D,AC ]

PRE-FLOP

bukivail folds,

pflieger folds,

VerticalMind bets $150,

loserman1 folds,

maverick_jak folds,

BARDO2 calls $100.

Vill som sagt ha blindsen. Höjer 3BB, ganska standard på denhär nivån för mig. Höjer bara ibland till 200 om jag har en stark hand och vet att det lösa motståndare kommer att syna. Fi är ganska standard men har haft flyt och träffat hårt ett par gånger, därav stacken.

FLOP [board cards AS,6C,4D ]

BARDO2 bets $200,

VerticalMind bets $600,

BARDO2 calls $400.

Nice! Toptwo utan uppenbara drag. Fi betar 2/3 pot, antar att det är ett infobet och jag svarar med en ordentlig höjning. Borde jag höja mer? Ger jag odds till ev. drag? Han synar iaf....

TURN [board cards AS,6C,4D,3D ]

BARDO2 checks,

VerticalMind bets $1,200,

BARDO2 calls $1,200.

En check-call... Hur tolkar jag detta? Satte han straighten? Betämmer mig här för att inte lägga mer i potten på river.

RIVER [board cards AS,6C,4D,3D,5S ]

BARDO2 checks,

VerticalMind checks.

Lägger som jag sa inte in mer här, gorde jag trycka? Har jag spelat för mesigt och gett honom odds för nersyn med straightdrag?

* Mini RP - QoS *

Postad

Det är lätt hänt att man blixtcheckar rivern eftersom brädan ser så läskig ut, men i och med att han inte bettar rivern har jag väldigt svårt att tro att han sitter på stegen. Så jag tror som Timmi att du har honom och därför borde du "trycka in den" på rivern. ;)

Annars tycker jag att du spelar bra.

Postad

Om han har stegen elller drog till den varför skulle han då checka? För att lura dig att betta? Verkar som en dum ide då du visat styrka och han vill såklart ha in mer cash så då är det bättre att betta eftersom du borde syna eller kanske tom slå om.

Du har lagt 1950 i potten och han lika så (om jag räknade rätt) om du då slänger in 1k till så måste han ju syna med vilket A som helst.

Tror han inte sitter med A2, möjligtvis AT eller så, jag skulle inte vara rädd för stegen snarare 66 han synar pre då kan han inte sitta med ett monster A såvida han inte varit passiv pre tidigare med bra kort.

Hans bet på floppen säger att han träffat, sedan när han får raise så synar han typiskt spel om man träffar set, sedan när han check-synar dig på turn så kan jag bara se att han har starkt A eller set.