spyse Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Tidig hand i en SnG som ni kan se på stackarna har det inte hänt mycket. Inga read. ** Game ID 580254361 starting - 2005-11-16 22:27:37 ** Fleurette [Hold 'em] (40.00|80.00 No Limit - STT) Real Money Garry35 sitting in seat 1 with $950.00 actuaryjeff sitting in seat 2 with $1030.00 S_Skott sitting in seat 3 with $1050.00 [Dealer] spyse sitting in seat 4 with $1010.00 shellbyxtc sitting in seat 5 with $900.00 spyse posted the small blind - $20.00 shellbyxtc posted the big blind - $40.00 ** Dealing card to spyse: , Inga super kort men ingen höjer så synar jag BB till halva priset. Garry35 called - $40.00 actuaryjeff called - $40.00 S_Skott called - $40.00 spyse called - $40.00 shellbyxtc checked ** Dealing the flop: , , spyse checked Tänker inte på att jag floppade open-ended, annars hade jag bettat ut. shellbyxtc bet - $40.00 Garry35 raised - $120.00 actuaryjeff folded S_Skott folded spyse called - $120.00 Hmm jag hade open-ended synar, kan få implicerade odds efter den actionen på floppen. shellbyxtc called - $120.00 ** Dealing the turn: Oj ett tredje spader, spelet pre tyder inte på att någon hade färgen försöker bluffa den med ett halv bet som ser lite misstänktsamt ut. Om jag får omslag måste jag folda men får jag syn kan jag fortfarande få in stegen och få mycket betalt spyse bet - $160.00 Så skulle jag ha bluffat här eller var det bara dumt gjort? * Lite RP - QoS * Citera
Vertical Mind Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Jag ser bara en hålstege på floppen, om du inte skrivit fel ska du inte jaga vidare mot turn/river med denna hand, oddsen är knäckte redan med det första bettet på floppen. EDIT: Ja självklart är det en dubbel hålpipa.... Citera
dlinder Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Det är faktiskt en open ended (fyror och åttor), men jag skulle inte bluffa där med två spelare bakom att agera. Citera
Kenny_Roger Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Nog är det ett riktigt stegdrag på floppen. Double belly-buster som det heter, både 4 och 8 ger honom stege ju. Dock tycker jag att det är en lätt läggning på floppen. Du stänger inte bettingrundan och har ingen aning om hur goda implicita odds du har. Dessutom är brädan suited - antingen åker du dit mot en flush, eller så blir motståndaren rädd och tror att du har en. På turn känns det för farligt att betta ut. Som du gör nu blir det för billigt för dem att syna, och bluffar du river med måste du satsa nästan hela stacken. Dessutom kan mycket väl shellbyxtc ha ett färgdrag så som han spelade. Jag brukar inte förespråka att ta det överdrivet lugnt i början av turneringarna, men här känns det som att du måste satsa alldeles för mycket för att vinna lite grann. Citera
vetgirig Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Jag ser bara en hålstege på floppen, om du inte skrivit fel ska du inte jaga vidare mot turn/river med denna hand, oddsen är knäckte redan med det första bettet på floppen. Han har en double-belly buster. 8 outs. Citera
spyse Postad 16 November , 2005 Författare Rapport Postad 16 November , 2005 På turn känns det för farligt att betta ut. Som du gör nu blir det för billigt för dem att syna, och bluffar du river med måste du satsa nästan hela stacken. Dessutom kan mycket väl shellbyxtc ha ett färgdrag så som han spelade. Jag satte inte honom på färgdraget just för att han bettade på floppen och dessutom svagt snarare så att han sitter på mellanparet med ok kicker eller topp paret med dålig kicker. Citera
Kenny_Roger Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Ok. Själv tycker jag att min. bet - syn ofta tyder på drag på låga nivåer. Citera
spyse Postad 16 November , 2005 Författare Rapport Postad 16 November , 2005 Ok. Själv tycker jag att min. bet - syn ofta tyder på drag på låga nivåer. Tydligen var min känsla och sättet jag läste situationen på rätt. Men det är inget jag gör jämt utan det kändes som det bästa att göra och efter att ha övervägt situationen i någon sek så kändes det som det rätta. ** Dealing the turn: spyse bet - $160.00 shellbyxtc folded Garry35 folded spyse mucks: spyse wins $720.00 from the main pot Citera
Recommended Posts