jonklar Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Skulle vilja veta hur ni hade spelat 77 i situationen nedan: NLT live turnering, Blinds: 25/50, Fyra spelare kvar, jag är i BB. UTG(stack=815): Lös passiv spelare, betade i princip aldrig innan floppen och synade de flesta floppar. 1(stack=1025): Lös Aggressiv spelare. SB(stack=535): Lös Aggressiv spelare. BB(stack=640): Jag. Tight aggressiv image, kanske för tight. Preflop: UTG:call 1:call sb:call Pott=200 BB: 7h 7s, jag höjer 250. UTG: synar efter lang tvekan, jag hade lagt märke till att när han tvekade länge hade han daliga kort och när han inte tvekade hade han bra kort. Resten foldar. pott=700 Tva spelare pa floppen: 2h 5c 6h BB: Jag ställer in resten (290) med mitt överpar. Jag tycker att mitt beslut efter floppen är helt korrekt, men hur mycket skulle ni betat innan floppen. Att beta 77 ser jag som självklart med ett M<10. Med 77 ville jag gärna vinna potten direkt, med dalig position och förmodligen ett eller tva överkort pa floppen är 77 svarspelat. Jag gillar överbetar fran dalig position, problemet är att manga tolkar det som stöldförsök och synar. Det finns tva alternativ till min bet innan floppen: 1: Att beta 100 (3 ggr BB), en mistänkt liten bet som signalerar att man vill att nagon synar. Fördelen med 100 är att da har jag 440 kvar pa floppen och kan göra en "potsized" bet, som far färg och stegdrag att folda. 2: Allin, förmodligen kommer nagon att syna eftersom en allin i detta läge signalerar en hand som är svarspelad pa floppen, tva överkort skulle kanske ta en chans. Hur skulle ni gjort, inte checkat med 77 och hoppas pa triss väl? * RP - QoS * Citera
GG Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Tryck in degen preflop. Får du potten osynad ökar du stacken rejält och får du syn har du med stor sannolikhet minst en coinflip Citera
Kenny_Roger Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Om UTG är lös som du säger kan inte all in vara helt fel. Inga andra har visat styrka och du har antagligen bäst hand. Du oroar dig egentligen bara för 88+ och de hade antagligen blivit höjda om nån annan hade dem (kanske inte 88/99 dock). I det här fallet tycker jag heller inte att någon stensäkert kan syna med J9s för att han "vet att det är coinflip". Visst, det luktar inte direkt AA när du ställer in men nog är AJ-AK helt rimliga att dega in med i det här läget? Citera
Pokertomte Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Håller med gretko. Ställ pre för att ta hem potten direkt. Sen är ju givetvis ditt beslut på flop korrekt. Du har 290 marker kvar och har alltså investerat ganska exakt halva din stack i handen redan. Med ett överpar är det givet ställ. Citera
jonklar Postad 16 November , 2005 Författare Rapport Postad 16 November , 2005 Tack för svaren. Jo jag håller nog med, bättre ställa in preflop. Hade otur i den här handen och åkte dit mot KK som UTG limpade med. Chansen att åka dit mot ett högre par i det här läget är inte så stor ca 5%. Citera
Supertequila Postad 17 November , 2005 Rapport Postad 17 November , 2005 När du går in med halva din stack så är du kraftigt pot comitted. om han då skulle välja att slå om så har du potoddsen 3 mot 1 vilket betyder att du i princip måste syna. Med andra ord bör en intelligent spelare förstå att du egentligen spelar för hela din stack, och antingen välja att folda eller gå all in på dig. Men nu är inte alla intelligenta, men du bör själv inse att du egentligen spelar för hela din stack. Samtidigt är det 4 spelare kvar och jag antar att 3 är in the money. Detta brukar innebära att spelarna som då är in the bubble blir överförsiktiga och inte tar några onödiga risker. Detta ger ett suveränt läge att stjäla blindsen, om man inte är shortstack, för då synar oftast alla andra och försöker sedan checka ut dig. Sammantaget, med tanke på din ändå hyggliga stack, menar jag då att rätt spel är att gå all in preflop och förvänta sig att en syn kommer innebära starka kort. Citera
Recommended Posts