Gå till innehåll

Neteller-varning från The Gaming Club?


Recommended Posts

Postad

Jag lägger den här i en egen tråd och inte i Netellertråden då risken är stor att den försvinner i mängden. Jag blev precis uppring ifrån en person på Gaming Club (primanätverket) som varnade mig för att fortsätta använda Neteller eftersom "we have experience some problem with Neteller". Han föreslog istället en annan metod.

 

Jag undrar om någon annan har fått liknande samtal och om någon haft problem med Neteller.

 

Jag vill påpeka att jag bara har positivt att säga om Neteller så här långt av egen erfarenhet. Jag vann en större turnering på Partypoker för två veckor sedan. Första priset var 11.000 dollar. Jag bad om utbetalning från Partypoker klockan 08.00 på lördagmorgon. 10.00 satt dom på Netellerkontot och 11.00 hämtade jag ut pengar med mitt Netellerkort på bankomaten runt hörnet. Jag begärde också en större utbetalning direkt till bankkontot och dom pengarna fanns där på tisdagen, så jag har ingen dålig erfarenhet. Men man blir ju fundersam när man får ett sådant här samtal.

* Lite RP för att förtydliga - QoS *

Postad

Någon skojare tror jadg inte det är eftersom dom skulle kompensera mig med 50 dollar för strul med en kortinsättning för några veckor sedan och dom pengarna finns där nu. Däremot kan det vara det andra du nämner.

Postad

Den kändes ju väldigt tveksam.. Vad gav dom dig för råd? Låter i mona öron som någon försöker lura dig. För inte ringer Gaming Club till alla sina medlemmar... Ringer? Det låter ju sjukt ju... Håll i pengarna, byt lösen och var försiktig....

Postad

akta dig,

 

att 50 dollar blev insatt på ditt konto behöver inte betyda ngt.

 

Alltså jag är inte alls medveten om hur gaming club funkar, men för en svindlare så är 50 dollar värt att betala för att kunna länsa ett konto vid senare tillfälle

 

(ungefär som svindlare som bjuder folk på gratis teaterbiljetter och sen när folket är borta så länsar de deras hem)

 

men som sagt, jag kan vara helt ute och cyklar, men jag tycker det är en bra allmän varning.

 

Sen kan det vara så att de bara vill att du använder en annan metod, kanske ett företag om de har bra avtal med, så att DE kan tjäna mer.

Postad

Jag håller också med om att det är konstigt att dom ringer, dock gör ju många av pokerbolagen och även Neteller det när det gäller säkerhetsfrågor, men visst ska jag vara försiktigt, tckar för det rådet.

Postad

Låter som om det skulle vara något problem neteller och TGC emellan som någon skrev här.

 

Sen är det givet att TGC ska ha personlig kontakt med viktiga kunder ifall dom upplever saker och ting som skulle kunna skapa problem för kunderna.

 

Men visst bör man vara försiktig

Postad

Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

Postad
Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

Postad
Jag lägger den här i en egen tråd och inte i Netellertråden då risken är stor att den försvinner i mängden. Jag blev precis uppring ifrån en person på Gaming Club (primanätverket) som varnade mig för att fortsätta använda Neteller eftersom "we have experience some problem with Neteller". Han föreslog istället en annan metod.

 

Jag undrar om någon annan har fått liknande samtal och om någon haft problem med Neteller.

 

Jag vill påpeka att jag bara har positivt att säga om Neteller så här långt av egen erfarenhet. Jag vann en större turnering på Partypoker för två veckor sedan. Första priset var 11.000 dollar. Jag bad om utbetalning från Partypoker klockan 08.00 på lördagmorgon. 10.00 satt dom på Netellerkontot och 11.00 hämtade jag ut pengar med mitt Netellerkort på bankomaten runt hörnet. Jag begärde också en större utbetalning direkt till bankkontot och dom pengarna fanns där på tisdagen, så jag har ingen dålig erfarenhet. Men man blir ju fundersam när man får ett sådant här samtal.

 

Sa han vad för problem dom hade haft?

Postad
Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

 

Absolut. Gaming Club är outstandning bland pokerrummen när det gäller kundvård. Inget snack om saken.

 

Nej dom sa inte vad som var problemet utan bara det jag skrevi tidigare; "We are..."

 

Jag ska maila dom för att se om det här är något dom känner till, så återkommer jag sen.

Postad
Gaming Club ringer dock stup i kvarten för minsta sak. Så fort man vunnit en satelit eller turnering ringer de och gratulerar.

 

för ett tag sen hade jag inte spelat på några veckor och då ringde de och undrade vart jag tagit vägen hehe

 

trevliga pöjkar de där :D

 

Helt ärligt, det är ta mig faan världsklass! Fatta att många har att lära lite om kundvård...

 

Absolut. Gaming Club är outstandning bland pokerrummen när det gäller kundvård. Inget snack om saken.

 

Nej dom sa inte vad som var problemet utan bara det jag skrevi tidigare; "We are..."

 

Jag ska maila dom för att se om det här är något dom känner till, så återkommer jag sen.

 

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

Postad

Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

 

Att det alltid ska vara så svårt att veta vem man ska lyssna på.. Då stannar jag kvar hot Expekt då, där vet man i alla fall att saker sköts på ett bra sätt.

Postad

Håller med pluntzky, supporten är inte alls bra

 

bara för att någon indisk supportkille ringer och gratulerar för turneringsvinster innebär det inte att man får några vettiga svar på sina mail

 

men nog om detta nu tycker jag, börjar bli lite OT

Postad

Att det alltid ska vara så svårt att veta vem man ska lyssna på.. Då stannar jag kvar hot Expekt då, där vet man i alla fall att saker sköts på ett bra sätt.

 

:lol::lol:

 

 

Ironin flödar?

 

Det får man verkligen hoppas...

Postad

Att det alltid ska vara så svårt att veta vem man ska lyssna på.. Då stannar jag kvar hot Expekt då, där vet man i alla fall att saker sköts på ett bra sätt.

 

Expekt är ju oseriöst av alla, spärrar konton på löpande band för obefogade misstankar om chipdumping och sen vägrar va en smula tillmötesgående när man mejlar dom.

 

För övrigt är ju deras klient bland dom sämsta.

Postad

[OT] Jag måste säga att Heypoker har överlägsen kundsupport. Inte bara för att HeyJohan är kung, utan även för att mailsupporten varit relativt snabb och levande. Inga standardsvar har jag stött på iaf. Efter att jag hade haft diverse problem mailade de tillbaks tre gånger efteråt för att försäkra sig om att allt funkat bra för mig. Var tvungen be dem sluta maila mig efter 3:de gången :lol: [/OT]

Postad

Ställ en fråga i den engelska tråden för TGC?

 

Själv signade jag på TGC under PF.nu:s första drive där och då var supporten under all kritik. Det tog mig säkert 2 veckor för att försöka signa up, inklusive ett antal "goddag yxskaft"-samtal med supporten. De misslyckades kapitalt med första PF.nu-turneringen som vart FL istället för NL, konstanta blinds och vem som helst kunda spela turneringen, inte bara PF-medlemmar. Efter det så bestämde jag mig för att ta ut pengarna och aldrig återvända. De kanske är bättre nu?

Postad
Ha föreslog Click2Pay något som också finns på deras hemsida. Har ingen aning om vad det är...

 

 

kan ju vara så att dom har ett avtal med click2pay och därför dom vill att du byter till det.

Postad

Click2Pay tycker jag verkar väldigt seriöst då många prima sidor använder det och Vegas007. Dessutom verkar dom inte ta ut lika mycket avgifter som neteller. Så att byta till click2pay tror inte jag är så farligt.

Postad
Gamingclub har nätets sämsta kundvård, dom har stängt ner mitt konto 2 gånger utan nån anledning och dom svarar helt oseriöst på alla mail med standardsvar o skiter i sina kunder. Det är min uppfattning och många delar den i den speciellla problemtråd gamingclub hade förut här på forumet. Första gången hade jag pengar där så brydde mig om att styra upp det men nu andra gången orkar jag inte bry mig, tog nog 20 mail för att få dom att fatta plus snack med deras representant här på forumet. Jag skulle aldrig lita på dom...

 

Instämmer helt. Fick mitt konto låst också. Oproffsig support. Lovade att jag skulle få min utbetalning då om jag bara skickade in kopia på körkort och fakturor. Min icke då skulle dom ha kopia på VISA-kortet. Protesterade och slapp detta som tur var. Det hela kändes väldigt oseriöst och olustigt. Det är säkert bra att de använder olika säkerhetssystem med att måsta skicka kopior på körkort och VISA-kort känns inte direkt som om det gynnar min säkerhet. Bojkottar TGC sedan dess.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...