Gå till innehåll

Samla ihop ett gäng och dra till Thailand?

Recommended Posts

Postad

fan va gött o ha såna som er här(heltok, zamora25) som ger såna grymma infos :lol: . jag sitter o spånar på en flygresa från skåne till phuket men från köpenhamn till bangkok blir det typ 13000 att pröjsa. är det billigast att åka från arlanda till bangkok och sen därifrån till phuket med airasia tex. det verkar som om det går flyg från bangkok till phuket relativt ofta, alltså inte för lång väntan på nästa flyg när man e i bangkok. vore skönt att kunna spara några tusenlappar på flygbiljett som kan gå till 5 månaders hyra i phuket i stället.. :D

• Svars 245
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Borde väl gå att få billigare än 13k. Det är väl kanske högsäsong nu dock så det blir väl lite dyrare. Men man borde ju ändå kunna få tag på för runt 8000 kronor eller liknande?

Postad

borde påpekats att jag planerar att åka runt juni-juli månad. är det så att då kostar det mer att åka från sverige trots att thailand inte har högsäsong?

och hur gör man med flygbiljetter för en längre tid? planen e att vara där ca ett halvår men om vi vill vara där över julen e inte bestämt. ska man bara ta en enkelresa dit och sen en hem igen?

eller kan man ta tur&retur med ett flexibelt datum för hemresan? och kostar det mer för flyget om man väntar en så lång period med hemresan?

kanske finns bättre ställen att ställa sådana här frågor men ni tycks veta så mkt ju

:P

Postad
borde påpekats att jag planerar att åka runt juni-juli månad. är det så att då kostar det mer att åka från sverige trots att thailand inte har högsäsong?

och hur gör man med flygbiljetter för en längre tid? planen e att vara där ca ett halvår men om vi vill vara där över julen e inte bestämt. ska man bara ta en enkelresa dit och sen en hem igen?

eller kan man ta tur&retur med ett flexibelt datum för hemresan? och kostar det mer för flyget om man väntar en så lång period med hemresan?

kanske finns bättre ställen att ställa sådana här frågor men ni tycks veta så mkt ju

:P

Det är billigare. Flyg som boende och klimatet skall vara bra enligt utsago trots monsun. Jag tog en enkel när jag var där första gången. 1, 3, 6 och 12 månaders TOR är annars det vanligaste. Ju längre desto dyrare billjetter generellt.

Postad

e laptop ett måste där borta eller kan man bara surfa på nåt internetcafé om man planerar att spela ca 1-2 timmar om dan? har läst i nån lonely planetish-bok att det kryllar av internetcafén i bl.a. phuket

Postad

Flyg med kilroy/sta(inget krav på att man är student eller under 26år längre). Öppen biljett 1år som går att boka om för $25/ombokning kostar 5000-8000kr beroende på hur långt i förväg man bokar och lite på säsong.

Billigast är med Aeroflot via moskva, men det är inget jag rekommenderar.

Internetcafer finns i massor där det finns västerlänningar(eller thailändska skolor för den delen, de är galna på skumma onlinespel), men jag tror det är EV- att spela på internetcafer jämfört med laptop då säkerheten mindre(keyloggers etc), ljudnivån hög och chansen att man hamnar i trubbel är större.

EDIT:

Jag har äntligen hittat en lägenhet där allt verkar stämma. Kommer med stor sannolikhet bo där i Mars och kanske flera gånger framöver. Vore trevligt med lite pokerspelare där...

http://www.viangbuamansion-chiangmai.com

Postad
dessa billiga flygresor från bangkok. gäller det även flygresor från phuket?

eller får man räkna med att lägga till ett par hundringar då?

från phuket kan man bara flyga till kuala lumpor och bangkok med lågpris vad jag vet. dvs lägg till 100kr-200kr(priset till bangkok) i priset och räkna med lite längre restid.

• 3 months later...
Postad

Tänkte dra upp den här tråden.. Hösten närmar sig, och det var då jag, och vad jag förstått några andra, varit sugna på att dra iväg till thailand?

Skulle vara kul att åka ner ett gäng, inte nödvändigtvis att hyr ett hus och proppar det med massa folk utan man kan ju lika gärna bo själv (trivs nog bättre att bo i eget men ändå nära andra, så man känner sig lite friare kanske) men att man gör saker ihop, samlas då och då (blir väl varje dag mer eller mindre kan jag tänka mig) och sitta och grinda tillsammans hos någon av oss..

Jag ska hur som helst ner efter sommaren och tänkte vara där ett bra tag.

Skulle vara grymt kul och om några av oss slog oss ihop och åkte ner samtidigt och kanske bodde tillsammans, eller bor i separata lägenhet/bungalows/hus men att man kan festa ihop och spela och så vidare.

Kanske lite tidigt att börja dra upp detta igen då jag tror dom flesta ställt in sig på hösten, så diskutionen kanskse passar bättre i augusti typ, men kan ju värma upp lite nu..

Postad
Tänkte dra upp den här tråden.. Hösten närmar sig, och det var då jag, och vad jag förstått några andra, varit sugna på att dra iväg till thailand?

Skulle vara kul att åka ner ett gäng, inte nödvändigtvis att hyr ett hus och proppar det med massa folk utan man kan ju lika gärna bo själv (trivs nog bättre att bo i eget men ändå nära andra, så man känner sig lite friare kanske) men att man gör saker ihop, samlas då och då (blir väl varje dag mer eller mindre kan jag tänka mig) och sitta och grinda tillsammans hos någon av oss..

Jag ska hur som helst ner efter sommaren och tänkte vara där ett bra tag.

Skulle vara grymt kul och om några av oss slog oss ihop och åkte ner samtidigt och kanske bodde tillsammans, eller bor i separata lägenhet/bungalows/hus men att man kan festa ihop och spela och så vidare.

Kanske lite tidigt att börja dra upp detta igen då jag tror dom flesta ställt in sig på hösten, så diskutionen kanskse passar bättre i augusti typ, men kan ju värma upp lite nu..

Count me in :D Jag är lätt på, har haft tankar länge nu att dra dit efter sommaren när skölden i Sverige börjar närma sig ;) Skulle ju va riktigt skojjigt om man kunde bli ett gäng som sagt.

Postad
jag är ruskigt sugen.. vilken månad är det tänkt att det blir av? snackar vi november, december lr?

För mig så kvittar det allafall, kan åka närsomhelst typ :P Tanken är väl när hösten och kylan börjar tränga in?

Postad

Herodude:

Lite snack om det, men det verkar gå att lösa, sen verkar det itne vara blockat överallt..

Jag slutar gymnasiet och därmed flyttar jag ut min lägenhet så jag skulle tycka det vore skönt att dra iväg till thailand inte allt för sent..

Jag siktar på september nånting. Kul att så många är intresserade, skulle vara kul som fan om vi organiserade upp lite så i alla fall några åker ner samtidigt eller något (själv har jag aldrig flygit långt själv, alltid en fördel att vara fler än en då, även om det säkert inte skulle bli några problem.)..

Zamora25:

Done

Postad

sist jag var nere träffade jag på/bodde med/reste med/pokrade med 5st pokerspelare.

lite initiativ... #pokerithailand@quakenet (IRC) kan vi väl samlas på för att snacka badbeats på pokerborden och livet i thailand!

Postad
sist jag var nere träffade jag på/bodde med/reste med/pokrade med 5st pokerspelare.

lite initiativ... #pokerithailand@quakenet (IRC) kan vi väl samlas på för att snacka badbeats på pokerborden och livet i thailand!

Ska skapa en MIRC och joina gemenskapen ;)

Så fixat, synd att man är ensam på kanalen nu :(;)

Postad

Ska skapa en MIRC och joina gemenskapen ;)

Så fixat, synd att man är ensam på kanalen nu :(;)

vi har varit 5+ pers i kanelen senaste timmen.

#pokerithailand@quakenet