Gå till innehåll

FLT - QJs på knapp mot postare


thorn

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with Jd, Qd. CO posts a blind of $2.

6 folds, CO (poster) checks, Hero raises, 2 folds, CO calls.

 

Flop: (5.50 SB) Kh, Th, Td (2 players)

CO checks, Hero bets, CO calls.

 

Turn: (3.75 BB) 4c (2 players)

CO checks, Hero bets, CO calls.

 

River: (5.75 BB) 9h (2 players)

CO checks, Hero bets, CO raises, Hero calls.

 

Final Pot: 9.75 BB

 

Jag sitter på knappen och ska syna om det limpas till mig, men nu blir det bara postare kvar. SB verkar hyffsat lös, men BB är ganska tight och lägger sig nog utan bättre än average kort. Så jag höjer med förhoppning att han skall göra just det, mina kort lär vara tillräckligt bra i en situation som demma.

 

Plockar en liten del av floppen, tycker beten är ganska självklar, tar jag potten här är det jättebra, gör jag det inte så har jag en bra chans att ta hem det. Borde kanske tagit gratiskort på turn, det känns som att jag måste dra för att vinna.

 

River: Bör jag checka bakom med tanke på färgrisken?

 

Jag har enormt svårt att spela sådana här händer och jag fastnar lätt i betandet. Var gör jag fel?

 

Tacksam för er hjälp.

 

EDIT: Hittade en fungerade bisonbison mirror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen tror jag inte du ska oroa dig för. Visst, en gångbar variant är att ta frilövet på turn. Det kanske tom är bättre, men i så fall inte mycket bättre. Jag tror inte på att checka bakom på river. Den checken kan du spara tills du har någon halvdan hand som JJ. Du kanske till och med ska checka bakom med tex AA, men att göra det med stegen är att gå för långt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör värdebeta på rivern, även med tanke på färgrisken. Annars missar du bara ett extra bet de gånger du vinner potten, men betalar alltid extra när du inte gör det.

 

Jagar Fi färgen och missar så kommer Fi check-folda men om Fi träffar så blir det en check-raise. Vid check-raise bör man syna pga bluff-risken och man riskerar förlorar 2 big bets till pga 'värdebeten'.

 

Om Fi jagar färgen så är det fel att beta på rivern när ett tredje kort i färgen kommer - man kan nämligen bara vinna något på det om motståndaren försöker bluffa med skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Fi jagar färgen så är det fel att beta på rivern när ett tredje kort i färgen kommer - man kan nämligen bara vinna något på det om motståndaren försöker bluffa med skräp.

Ska man fråga om han träffat färgen eller? Jag tycker helt klart att man måste värdebetta trots trefärgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut PF och på flop. Själv hade jag nog tagit gratiskortet på turn. Detta enligt mantrat "om jag inte vet hur jag ska agera om jag blir check-raisad är det bättre att checka".

 

Blir det en CR på turn kan man mycket väl dra dött mot en kåk samtidigt som det svider att behöva lägga ner sitt fina drag.

 

Bra bet på river, men att sedan syna hans CR är mer tveksamt. Mot en okänd spelare är det nog rätt, om inte annat för att börja bygga read och se vad han spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...