supah Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 satt och spelade cash igår när jag får AQo i SB, en limpar utg+1 och en kille i mittpos höjer till 1$ -4xBB, alla andra foldar. Tänker en stund och slänger handen.. Tycker själv att det inte va nå fel medan andra säger att det är oerhört tajt.. Va säger ni ? Borde jag callat ? * RP och flytt till HA - QoS * Citera
derra Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 satt och spelade cash igår när jag får AQo i SB, en limpar utg+1 och en kille i mittpos höjer till 1$ -4xBB, alla andra foldar. Tänker en stund och slänger handen.. Tycker själv att det inte va nå fel medan andra säger att det är oerhört tajt.. Va säger ni ? Borde jag callat ? Beror ju på väldigt många olika omständigheter.. om preflopraisaren höjjer varannan pott så var det förmodligen fel att lägga. Om raisaren är tight kanske det var en bra fold med tanke på din dåliga position. AQ kan vara smått trevlig headsup sålänge inte fi har AK. Citera
Timmi Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Vad vill du att vi ska svara? höjer till $1 från vadå? $0.50 eller? hur många på bordet, Spelstilar, tells, osv osv Edit: a såg att det var 4 BB nu Men jag antar att du kanske borde ta en flop med AQ där Citera
Nidson Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Det är ju ganska tajt, men om inte fi är en erkänd slaskpelle eller dålig spelare ser jag inget direkt fel i att folda. Citera
supah Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 spelar på 4 10handed bord så jag har ingen riktigt read på honom, men han var inte jättelös iaf. menar.. måste ju pricka 2paret för att vara riktigt säker, möligtvis kan jag känna mig säker om floppen kommer Q hög men annars är det ganske kört om jag inte chansar och använder omvänd position. Citera
Toan Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Kan inte tänka mig att du ger upp en stor EV+-situation i det läget, då speciellt med tanke på din usla position. Citera
Stoneburg Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Lätt fold på 10-manna, särskilt i sämsta möjliga position. Majoriteten av spelare synar med den handen och jag kan garantera at det är ett förlorande spel. Bra spelat. Citera
Rille Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Normalspelet är att höja med AQ. Ska du spela den tycker jag du bör höja. jag hade dock synat i detta fall. Tror dock inte det är något större fel att lägga. Citera
Rezzpect Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 När jag läser detta tycker jag att du är den tightaste person i världen istortsätt Men sen är jag relativt slaskig! Citera
demme1 Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 På 6-manna kanske man kan överväga en syn.....om man är full. Känns mest som att du är slagen preflop i 90% av fallen. AQ är ju en typisk skithand som man vill spela preflop-style med och du bör folda i alla läögen. Min åsikt är presenterad. Citera
rickie Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jag tycker folden är väldigt enkel när man sitter i dålig position. Har jag position på preflopraisaren och om han inte är så jätte-tajt så brukar jag kunna syna. Citera
Kenny_Roger Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 På 6-manna kanske man kan överväga en syn.....om man är full. Äh, att lägga AQ mot en CO-höjning är det töntigaste jag har hört. Här re-raisar jag nog för att ta hem potten pre-flop. Däremot på ett 10-bord är det nog ofta vettigt att lägga AQ ur position. Att det alltid är ett förlorande spel är dock att ta i, det beror ju helt på vem motspelaren är. Citera
Komodo Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Ser inget fel i att folda. Dålig position. Sitter han med ett par tex så missar man floppen 7 gånger av tio och tvingas slänga ändå. Men mycket är ju beroende på vilken spelare det är man möter. Citera
Recommended Posts