freeman Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 min celica 88 har haft en kokade motor. lämnar in på toyota centralen i örebro får svaret. att din vattenpump är trasig. owell tänker jag.. bara att laga! efter 2 veckor så ringer dom och säger att bilen är nu klar JIPPE.. min bil... åker ner. betalar 3900kr. hoppar in i bilen åker iväg.. efter ca 1km så kokar motorn iaf åker tillbaka till toyota där man får höra. då måste något annat oxå vara fel. troligvis topen kostar 9600kr för att laga MEN FÖR I HELVETE KUNDE NI JU SÄGA DET INNAN jag lägger ner 4K på en bil som iaf kokar ( kunde ju byta vatten pump mellan min celica 87 och denna 88 ) är det bara jag som tycker detta är pinsamt för toyota? Citera
freeman Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 kontaka efterlyst.. en person ca 180cm hög sprang in på toyota och slog sönder massor med saker.... Citera
Swede Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 kontaka efterlyst.. en person ca 180cm hög sprang in på toyota och slog sönder massor med saker.... Ne, men surt som fan när sånt här händer. Själv har jag aldrig råkat ut för det, men jag tycker inte man skall tvingas betala för något som de säger skall åtgärda felet men som INTE gör det Citera
freeman Postad 11 November , 2005 Författare Rapport Postad 11 November , 2005 Verkstadens reparationsvillkor läste ur villkor tagen ut motorbranschens riksförbund bla bla punkt 4 Avrådande Verstaten är skylig att avråda från de uppdrag som inte är till rimligt nytta för kunden, t ex när poset fär rep överstiger häften av fordonets marknadsvärde. bla bl. ( kommer till det roliga nu ) om det först under rep gång visar sig att rep inte kommer att bli till rimlig nytta för kunden ska verkstaden avbryta arbetet och begära kundens anvisningar Citera
Swede Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Verstaten är skylig att avråda från de uppdrag som inte är till rimligt nytta för kunden, t ex när poset fär rep överstiger häften av fordonets marknadsvärde. då skulle fan ett byte av oljefilter avrådas på din bil Citera
Fido Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Stå på dig! Typiskt bilverkstäder att laga någonting "bara för att". Min svärfar råkade ut får samma sak. Bensinpump tror jag det var för honom. Han lagade bilen innan semestern, men blev lik förbannat stående på autobahn med trasig bil. Han gick helt sonika tillbaka till verkstaden med kvittot för bärgningen och sa att "nu fixar ni felet, och ger mig pengar för det här kvittot". Och det fick han. Om dom säger att dom lagat ett fel så ska dom ha gjort det. Acceptera INTE att dom tar 4k för att byta något som inte var trasigt! Citera
Henkeman Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Har du inte sett reklamen? De har ju Sveriges bästa verkstäder, då kan de ju inte göra fel? Citera
TotalFarsa Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Om du skulle råka vara medlem i Motormännen så kan du ringa och få råd av deras jurister! De lär rätt snabbt kunna berätta för dig huruvida du har något att hämta gentemot verkstan... Kostar f.ö ca 350 pix/år... /TF Citera
Pokershark Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Hata bilverkstäder! Hade min bil nyligen inlämnad för byte av bakbromsar. Själva arbetskostnaden hamnade på 3600kr Han sa att dem var tvungna att byta handbromsvajrar också och det var omständigt. Men vafan om dem tar 300kr i timmen så skulle det innebära 12h och det kan det fan heller ta för en van mekaniker men vem vet dem kanske tar ut en mycket högre timlön? Citera
MrFroggyX Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Ett jävla skämt. Vet ej vad du ska göra men kolla upp med motormännen mm. EDIT: Och ja, de finns inget värre folk än bilverkstäder och bilmekaniker. Citera
blukah Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Jag har haft ett par tre gammla bilar så jag känner till problemen. Mitt bästa tips till de som ska lämna in begagnade bilar på verkstad är att ringa runt och att köpa bildelar på skroten. Fjädern gick av på min renault fick höra allt ifrån 3600 till över 5000kr.. vilket ungefär var bilvärdet. Efter mycket ringande så hitta jag ett ställe som skulle byta ut delen om jag köpte den själv och då hamna jag under 1000kr totalt. Det finns billiga verkstäder där ute. Citera
Rille Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Hata bilverkstäder! Hade min bil nyligen inlämnad för byte av bakbromsar. Själva arbetskostnaden hamnade på 3600kr Han sa att dem var tvungna att byta handbromsvajrar också och det var omständigt. Men vafan om dem tar 300kr i timmen så skulle det innebära 12h och det kan det fan heller ta för en van mekaniker men vem vet dem kanske tar ut en mycket högre timlön? Det är inte bara personalkostnad de tar betalt för. Citera
Pokershark Postad 11 November , 2005 Rapport Postad 11 November , 2005 Hata bilverkstäder! Hade min bil nyligen inlämnad för byte av bakbromsar. Själva arbetskostnaden hamnade på 3600kr Han sa att dem var tvungna att byta handbromsvajrar också och det var omständigt. Men vafan om dem tar 300kr i timmen så skulle det innebära 12h och det kan det fan heller ta för en van mekaniker men vem vet dem kanske tar ut en mycket högre timlön? Det är inte bara personalkostnad de tar betalt för. Jag vet men ville bara få ut agressionen något. Hade en bil inlämnad på OKQ8 för ett tag sen och tror deras timlön var någonstans kring 600-700kr. Kanske inte är så farligt då lokalerna kostar och alla maskiner säkerligen är dyra att köpa in. Citera
emf Postad 14 November , 2005 Rapport Postad 14 November , 2005 Timlön på märkesvärstad är ca 700 ex moms / h. Om du lämnar in bilen för att motorn har kokat så SKA de säga att toppen med allra största sannolikhet har slagit sig. Situationen är analog med att du trillar på en sten och bryter benet. Du åker till sjukhuset och väl där åker sjukhuspersonalen hem till dig och tar bort stenen och skiter i att laga benet. Som avdankad hora på en märkesverkstad tycker jag att det där låter vansinnigt! Citera
Recommended Posts