Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

dixunis (EUR 27,66 in seat 1)

ssral (EUR 7,15 in seat 2)

Hero (EUR 20,20 in seat 3)

winmatt (EUR 9,15 in seat 4)

badrabbit (EUR 19,50 in seat 5)

Biffen84 (EUR 8,01 in seat 6)

Dealer: dixunis

Small Blind: ssral (0,10)

Big Blind: Hero (0,20)

Hero was dealt: Ks - Kh

winmatt Fold

badrabbit Fold

Biffen84 Fold

dixunis Fold

ssral Call (0,10)

Hero Raise (0,75)

ssral Call (0,75)

Flop 5s - Kc - Qh

ssral Bet (1,00)

Hero Call (1,00)

Turn 5s - Kc - Qh - Jc

ssral Bet (0,20)

Hero All-In (18,25)

ssral Fold

Hero Payback (18,05)

Vad gör jag för fel? skulle inte gått all in på turn vet jag.. men ska jag höja floppen?

* RP - QoS *

Postad

Eh, du slänger på ett monsterbett precis när han visar svaghet i ett läge där du knappt kan syna med din egen hand. I princip helt fel. Nu har du ju också oturen att brädan verkligen sabbar alla dina chanser att få bra betalt.

Höj tillbaka lite på floppen tycker jag. Har han inget kommer du ändå inte få betalt senare under handen. Har han något så får du ju action.

Postad

Råkar alltid ut för sådant här med AK..

Ska jag höja mer på floppen

Players:

dixunis (EUR 29,41 in seat 1)

ssral (EUR 2,20 in seat 2)

Hero (EUR 23,10 in seat 3)

winmatt (EUR 9,30 in seat 4)

badrabbit (EUR 19,45 in seat 5)

Biffen84 (EUR 7,61 in seat 6)

Dealer: ssral

Small Blind: Hero (0,10)

Big Blind: winmatt (0,20)

Hero was dealt: Ac - Ks

badrabbit Fold

Biffen84 Fold

dixunis Raise (0,60)

ssral Fold

Hero Call (0,50)

winmatt Fold

Flop 3c - Kd - 7s

Hero Check

dixunis Bet (1,00)

Hero(1,00)

Turn 3c - Kd - 7s - Ts

Hero Check

dixunis Bet (1,10)

Hero Raise (3,75)

dixunis Call (2,65)

River 3c - Kd - 7s - Ts - Qs

Hero Check

dixunis All-In (24,06)

Hero Fold

dixunis Payback (24,06)

Postad

Jag hade nog spelat som du men raisat lite mindre på turn. Typ lagom mycket för att sätta fi all in på river.

Jag tycker gott du kan slöspela floppen, finns inte så mycket att vara rädd för. Dessutom är han shortstackad vilket gör att det ändå inte blir så dyrt om han mot förmodan skulle sätta stegen eller runner runnerfärg.

Edit: min analys gäller alltså den första handen.

Postad

Vad är det med alla som ska check-calla, check-raisa och göra jätteavancerade moves på låglimit?

Det bästa rådet du kan få är att så fort du har en hand så bombar du runt pott på varje gata tills något får dig att tro att du är slagen, och då bombar du ändå på med halvpott för att få värde mot sämre händer som synar ner. Gör också så med dina bra drag (t.ex. par+färgdrag, par+öppet stegdrag, färgstegdrag och ibland bara färgdrag) så kommer motståndarna inte kunna läsa dig (de få som försöker).

Spara trixandet till när du möter andra trixiga och kompetenta motståndare med djup stack. Sådana finns det nästa inga på den nivån du lirar på, så spela bara ABC-poker. Pott, pott, pott alt. pott, pott, halvpott. Eller ibland halvpott, halvpott, halvpott med tveksamma händer. Ja, huvudsaken är att du betar och gör det hårt when u got it!

Postad
Vad är det med alla som ska check-calla, check-raisa och göra jätteavancerade moves på låglimit?

Det bästa rådet du kan få är att så fort du har en hand så bombar du runt pott på varje gata tills något får dig att tro att du är slagen, och då bombar du ändå på med halvpott för att få värde mot sämre händer som synar ner. Gör också så med dina bra drag (t.ex. par+färgdrag, par+öppet stegdrag, färgstegdrag och ibland bara färgdrag) så kommer motståndarna inte kunna läsa dig (de få som försöker).

Spara trixandet till när du möter andra trixiga och kompetenta motståndare med djup stack. Sådana finns det nästa inga på den nivån du lirar på, så spela bara ABC-poker. Pott, pott, pott alt. pott, pott, halvpott. Eller ibland halvpott, halvpott, halvpott med tveksamma händer. Ja, huvudsaken är att du betar och gör det hårt when u got it!

Jag bruka spela riktigt hårt på så här små limits....

Men ville bara ha lite tips om sådana här händer....

Jag för svaren....