Gå till innehåll

NLT - AQo, rätt spelare post-flopp?

Recommended Posts

Synpunkter på allt utom preflop spelet. Jag är inte alls duktig på något sätt men jag tycker att jag inte kan göra något annorlunda.

Synade hans reraise mest på skoj o att jag ville se en flopp.

Så den behöver ni inte kommentera vet att det är en fold annars.

Jag blir tilldelad AQo

> 014158305 posted small blind ($0.10)

> RRCTX posted big blind ($0.20)

> Game # 571,697,910 starting.

> Dealing Hole Cards

> kirs51 folded

> Harvester2 called for $0.20

> Lennis_swe raised for $0.80

> 014158305 called for $0.70

> RRCTX folded

> Harvester2 raised for $4.80

> Lennis_swe called for $4.20

> 014158305 folded

> Dealing the Flop(A§Q§7©)

> Harvester2 bet for $0.60

> Lennis_swe raised for $3.60

> Harvester2 raised for $6

> Lennis_swe went all-in for $9.43

> Harvester2 called for $6.43

> Dealing the turn(2§)

> Dealing the river(3§)

Sätter han inte på AA eller QQ.

Mvh Lennis

* Tar bort Harvester2 hålkort och lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser du väl själv att det bara är otur, du fick ju in pengarna med den bästa handen. Hur du kan avfärda AA och QQ förstår jag inte överhuvud taget dock, med tanke på flopspelet, hur flopen kom och hur han sen spelade så skulle jag vilja säga att det finns tre, kanske fyra möjliga händer och det är AA, QQ, AK och AQ.

Du vill inte ha kommentarer på ditt preflop spel och jag förstår att du ville se en flop. Men det misstag du begår där är så väldigt stort att man måste ta med det för att det ska bli en rättvis handalys över huvud taget. För övrigt så borde du bettat ut hårdare på flop och lagt dig mot raise (ifall du inte har en read på den här killen som galning och otroligt kass).

Länk till kommentar

Jag påpekade ju att jag inte skulle folda om han var ruskigt dålig. Är han inte ruskigt dålig så pekar ju allting på att han har AA, QQ eller möjligtvis AK (hur vanligt är det att någon reraisar stort med JJ, får syn, sen fortsätter att raisa på ett bräde med två överkort?).

Men visst det kan ju vara en bluff också, vilket det visade sig vara.

Du har rätt dock, hero har antagligen så bra odds (eftersom han synade med så stor del av sin stack preflop) att det inte lönar sig att lägga sig här.

Länk till kommentar

Synpunkter på allt utom preflop spelet.

Det är det enda som är värt att kommentera. Ofattbart uselt att syna med den handen. Man synar inte "mest på skoj" för en tredjedel av stacken om man är ute efter att spela ordentlig poker. Är man inte ute efter att spela ordentlig poker, är det skitsamma hur man gör på floppen också. Jag tycker att du ska syna floppen, mest på skoj.

Länk till kommentar