lennis Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Synpunkter på allt utom preflop spelet. Jag är inte alls duktig på något sätt men jag tycker att jag inte kan göra något annorlunda. Synade hans reraise mest på skoj o att jag ville se en flopp. Så den behöver ni inte kommentera vet att det är en fold annars. Jag blir tilldelad AQo > 014158305 posted small blind ($0.10) > RRCTX posted big blind ($0.20) > Game # 571,697,910 starting. > Dealing Hole Cards > kirs51 folded > Harvester2 called for $0.20 > Lennis_swe raised for $0.80 > 014158305 called for $0.70 > RRCTX folded > Harvester2 raised for $4.80 > Lennis_swe called for $4.20 > 014158305 folded > Dealing the Flop(A§Q§7©) > Harvester2 bet for $0.60 > Lennis_swe raised for $3.60 > Harvester2 raised for $6 > Lennis_swe went all-in for $9.43 > Harvester2 called for $6.43 > Dealing the turn(2§) > Dealing the river(3§) Sätter han inte på AA eller QQ. Mvh Lennis * Tar bort Harvester2 hålkort och lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Släng preflop efter hans limphöjning. Sen ska du nog läsa postningsreglerna som du hittar här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Du klonkar tvåpar på floppen och får in alla pengarna vad undrar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Han kanske förlorade mot flush i §. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Synpunkter på allt utom preflop spelet. He he he he he he he. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uthen Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Det ser du väl själv att det bara är otur, du fick ju in pengarna med den bästa handen. Hur du kan avfärda AA och QQ förstår jag inte överhuvud taget dock, med tanke på flopspelet, hur flopen kom och hur han sen spelade så skulle jag vilja säga att det finns tre, kanske fyra möjliga händer och det är AA, QQ, AK och AQ. Du vill inte ha kommentarer på ditt preflop spel och jag förstår att du ville se en flop. Men det misstag du begår där är så väldigt stort att man måste ta med det för att det ska bli en rättvis handalys över huvud taget. För övrigt så borde du bettat ut hårdare på flop och lagt dig mot raise (ifall du inte har en read på den här killen som galning och otroligt kass). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Skulle aldrig foldat på den floppen på denna nivån. Eftersom han själv sitter med A och Q och brädan visar AQ är det väldigt osannolikt att FI sitter med AA el QQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uthen Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Jag påpekade ju att jag inte skulle folda om han var ruskigt dålig. Är han inte ruskigt dålig så pekar ju allting på att han har AA, QQ eller möjligtvis AK (hur vanligt är det att någon reraisar stort med JJ, får syn, sen fortsätter att raisa på ett bräde med två överkort?). Men visst det kan ju vara en bluff också, vilket det visade sig vara. Du har rätt dock, hero har antagligen så bra odds (eftersom han synade med så stor del av sin stack preflop) att det inte lönar sig att lägga sig här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Han kanske förlorade mot flush i §. Haha... hade tänkt skriva det precis när jag såg ditt inlägg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Synpunkter på allt utom preflop spelet. Preflopspelet är det enda i denna hand som är värt att diskutera... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Synpunkter på allt utom preflop spelet. Det är det enda som är värt att kommentera. Ofattbart uselt att syna med den handen. Man synar inte "mest på skoj" för en tredjedel av stacken om man är ute efter att spela ordentlig poker. Är man inte ute efter att spela ordentlig poker, är det skitsamma hur man gör på floppen också. Jag tycker att du ska syna floppen, mest på skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lennis Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2005 Han hade pocket JJ. M förstår era synpunkter. Tack för era svar iaf, var första inlägget så men nu vet jag hur de funkar. Tack ni som svarat. Satte flushen EDIT: Denna tillförde inte så mkt känner jag så moderatorn kan låsa eller ta bort tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Han hade pocket JJ. M förstår era synpunkter. Tack för era svar iaf, var första inlägget så men nu vet jag hur de funkar. Tack ni som svarat. Satte flushen EDIT: Denna tillförde inte så mkt känner jag så moderatorn kan låsa eller ta bort tråden. den här tråden är stor humor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 hmm, jag tänkte på rubriken, ska det inte vara "rätt spelat" eller är jag lite trögtänkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts