Gå till innehåll

Reglerfråga, spelare som snackar för mycket?


Noddan

Recommended Posts

Jag spelade en tunering i Östhammar, en kille går all in jag synar, jag sitter med Kc Qc en tredje motspelare synar också. På floppen kommer Jc 10c jag går all in på mina ca.10000 han sitter och funderar länge ser ut som att han ska kasta korten men då säger en spelare vid bordet som inte är med i potten att det här var ju min pott jag hadde vunnit om jag varit med i den.

Efter killen snackat så synar han mina 10000 på Ah Qd till historien hör det att han synar mina 10000 på ingenting, men vinner på Ess hög.

 

 

Min fråga är vad som händer med killen som snackade vid bordet, jag gav själv honom en skopa för det inträffade, men klubben gjorde inget åt det.

Det måste väl finnas en regel att man inte får snacka och att man blir diskad, annars kan ju polare i mellan hjälpa varandra genom att snacka när korten ligger på bordet.

Snälla hjälp mig med denna fråga.

 

Hanna

 

* RP, ett försök till en förklarande rubrik :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat dig rätt så sa denna kille som inte var aktiv i given att han skulle träffat floppen. Det är givetvis inte tillåtet eftersom man då kan räkna bort vissa kort osv..

 

Sen har nog ditt inlägg hamnat under lite fel kategori men det fixar säkert någon trevlig moderator ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer SVEPOF göra klara turneringsregler för alla klubbar som är anslutna till er? Vi hade en situation där det var 9st kvar och vi har bara 8manna bord. Då börjar det bord med 4st kvar sluta spela och sa att man låser det bord som är 4st kvar och låter det andra bordet spela bort sin femte spelare. Vi löste det genom att slå ihop finalbordet på 9st, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer SVEPOF göra klara turneringsregler för alla klubbar som är anslutna till er? Vi hade en situation där det var 9st kvar och vi har bara 8manna bord. Då börjar det bord med 4st kvar sluta spela och sa att man låser det bord som är 4st kvar och låter det andra bordet spela bort sin femte spelare. Vi löste det genom att slå ihop finalbordet på 9st, men men.

 

Ja, arbete pågår med det - och det var helt fel beslut ni tog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...