Adapa Postad 6 November , 2005 Rapport Share Postad 6 November , 2005 ---------------------------------------------------------------------- Game # 160238159 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Tibro" Game ended 2005-11-06 19:09:27 GMT+01:00 Players: j-boy (EUR 17,80 in seat 1) SILENT44 (EUR 21,30 in seat 2) dachill (EUR 2,38 in seat 4) Trixxen (EUR 55,27 in seat 5) Lejxington (EUR 13,16 in seat 6) Dealer: SILENT44 Small Blind: dachill (0,10) Big Blind: Trixxen (0,20) SILENT44 was dealt: Jd - Ad Lejxington Call (0,20) j-boy Fold SILENT44 Raise (0,80) dachill Call (0,70) Trixxen Fold Lejxington Call (0,60) Flop 8s - Js - 4h dachill Check Lejxington Check SILENT44 Bet (1,90) dachill Fold Lejxington Raise (3,80) Ingen read på Fi. Som jag ser det har jag 3 alternativ: 1. Fold. Känns dock äckligt vekt mot en miniraise. 2. Syn, och se vad fi gör på turn. Det hjälper dock inte så mycket, för jag vet fortfarande inte vart jag står. 3. Raise all-in. Vad är HD för hans miniraise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Vad är HD för hans miniraise? Säkert alla knektar, eller i varje fall flertalet, samt färgdraget. På den nivån spelar jag förmodligen reraise all in. Du ligger efter mot set och tvåpar, men set slöspelas förfärande ofta på den nivån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Spelar själv på denna nivå och J8 är en hand som spelas ofta i höjda potter. Hade han färgdraget hade han med större sannolikhet ställt på floppen. Han har antagligen J9 - JK mne J8 är som sagt även den mycket möjlig. Jag tror du leder så stoppa in bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Om fi är en för nivån bra spelare så har han antagligen en J som han foldar mot en allin. Är fi en spelare som är typisk för nivån så sitter han antagligen på en J som han inte släpper oavsett vad som händer. En annan möjlighet är som sagt färgdraget som han vill ha gratiskort till på turn om han missar. I med såsen oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zidde Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Om han hade färgdraget skulle han ju troligtvis syna och hoppas på träff för att sedan låta dig betta in i han? Sen får man ju lägga en tanke på att han checkraisar dig med en miniraise, som i vanligaste fall tyder på stryka. Nej, jag tror att han har set (därav bara syn preflop) med ett lågt PP, eller kanske J8 men det verkar ju vara en väldigt tveksam syn preflop. JJ är nog nästan uteslutet eftersom han inte höjde dig preflop, men vem vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 In med degen, du leder tillräckligt ofta mot hans HD för att det ska vara rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts