Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

Öööööööööööööööööh okey, förklara för mig varför man inte gör så. Man få väl spela handen som man vill. Bara för att man har nötterna kanske man vill steka och sen syna eller trycka in degen. Det var nog inte meningen att få henne tiltad, men den bonusen fick han!

Det är ju en pissgrej motför vad Tony G kan sitta och gaffla om.

 

Att slowrolla är oftast totalförbjudet och man kan bli straffad i turneringar om man gör det. Så jag skulle inte kalla det för en pissgrej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är slowrolla då?

 

Antar att det inte är samma sak som att steka/tveka/agera vekt eller som någon annan skrev "fejkade tvekan med nötterna" när man har en monsterhand.

 

Eller???? kan vara kul att veta så man inte gör bort sig Live :D

 

Att slowrolla är när man drar ut på en syn med nöten i lägen där det är totalt onödigt, som scenariot på WSOP. Då hade Harmann redan tryckt all-in på rivern, och fi hade ingen som helst anledning att dra ut på synen då han visste att han hade nöten, och det var inga fler marker som kunde tryckas in i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slowrolla är när man drar ut på en syn med nöten i lägen där det är totalt onödigt, som scenariot på WSOP. Då hade Harmann redan tryckt all-in på rivern, och fi hade ingen som helst anledning att dra ut på synen då han visste att han hade nöten, och det var inga fler marker som kunde tryckas in i potten.

 

Nä, så minns inte jag handen.

På rivern agerade Harman först och bettade hårt men satta inte honom all in. Han stekte ett tag och klämde ur sig någon kommentar och gick all in. Harman synade. Det var länge sedan, jag kanske kommer ihåg fel.

 

Jag måste söka upp det avsnittet och kolla igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, så minns inte jag handen.

På rivern agerade Harman först och bettade hårt men satta inte honom all in. Han stekte ett tag och klämde ur sig någon kommentar och gick all in. Harman synade. Det var länge sedan, jag kanske kommer ihåg fel.

 

Jag måste söka upp det avsnittet och kolla igen.

 

Jag kollade på handen igen, Harmann sätter honom all-in, han tänker lite och säger typ "I guess I can do alot of Sightseeing if I lose this hand", och synar sedan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slowrolla är när man drar ut på en syn med nöten i lägen där det är totalt onödigt, som scenariot på WSOP. Då hade Harmann redan tryckt all-in på rivern, och fi hade ingen som helst anledning att dra ut på synen då han visste att han hade nöten, och det var inga fler marker som kunde tryckas in i potten.

 

Nä, så minns inte jag handen.

På rivern agerade Harman först och bettade hårt men satta inte honom all in. Han stekte ett tag och klämde ur sig någon kommentar och gick all in. Harman synade. Det var länge sedan, jag kanske kommer ihåg fel.

 

Jag måste söka upp det avsnittet och kolla igen.

 

Harman gick all in och fi steksynade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harman gick all in och fi steksynade.

 

Ja, Harman ställde honom all-in, men det tar ungefär tre-fyra sekunder innan han synar och nån sekund till innan han visar korten, den korta pausen beror antagligen lite på att han är chockad över att ha träffat nöten. Det är inte riktigt vad jag kallar att steksyna, även om han suckar och kommer med en wise ass-kommentar i samband med synen. Det finns mycket värre fall av slow rolling, när man t ex bara visar ett betydelselöst kort först när man är synad osv. Jag blev t ex mycket mer irriterad på Jean Robert Bellande i ett tidigare event i WSOP när han höjer till 25K med AK och Tony Ma ställer in för 73K med AJ och Bellande steker (trots att han var mer eller mindre chipleader på bordet) tills Tony Ma säger "time" då han blixtsynar. Vissa gör med andra ord såna saker bara för att psyka folk och bygga en otrevlig image och det tyckte jag inte att Harmans motspelare gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt skön tell i avsnitt 6 när Daniel sitter med 8:heart: 9:heart: mot Doyles 6:club: 4:club: (kan vart någon till i potten med obetydlig hand). Floppen kommer 4:heart: 3:heart: 8:club:, Doyle checkar och Daniel drar till med en djup suck innan betar. Även de bästa har läckor ;)

 

Det säger iofs inte så mycket såvida du inte vet att han aldrig skulle sucka med sämre händer. Ungefär som när alla pokerkommentatorer ska kommentera tells på folk som har AA preflop. Ena gången säger de "ooh, han ser bekymrad ut, så solklart att han har AA!!" och nästa gång, "ooh, han ser så obekymrad ut, soklar AA!!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nidson jag är medveten om att han kan göra exakt samma sak med skithänder, för att sedan göra det med nötterna. Bara en liten sak som jag tyckte var rolig då han gör en "weak means strong" samt den klassiska sucken. Sen om han gör det med flit orkar jag inte börja spekulera i, men Doyle såg då inte "tellen" och synade. Btw har du ens sett avsnittet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johnny Chan märktes inte mycket och tur var väl det för det var den läskigaste tröja jag någonsin sett!

 

En liten undran: Varför tokhöjer Eli när han floppar trissen i knektar mot Sammy Farha? Varför callar han inte bara, det måste ju ligga mer värde i det?

Eller är jag ute och cyklar?

 

Undrar när Phil dyker upp, det kan bli stor underhållning med hans enorma ego. Han är ju ingen större CG spelare tydligen men en STOR personlighet. Phil och Daniel vid samma bord blir ju lite av Skönheten och Odjuret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...