Gå till innehåll

NLT - AQ träffar TPTK, spelar för hårt?


Recommended Posts

Spelat 5-6 varv på bordet och har inte fått någon jättebra uppfattning av någon utav spelarna utom okking som synat det mesta, för att inte säga allt, preflop. Efter flop har han överbetat ett flertal gånger och fått visa upp två riktigt dåliga spel, vilket han vann ett inköp på en av gångerna.

 

Game # 160192403 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Alby"

Game ended 2005-11-06 18:07:29 GMT+01:00

 

Players:

DHB (EUR 13,00 in seat 1)

Spolle (EUR 6,80 in seat 2)

Kung_Bore (EUR 50,69 in seat 3)

gt_akare (EUR 44,58 in seat 4)

tomtekegel (EUR 48,40 in seat 5)

okking (EUR 87,30 in seat 6)

 

Dealer: DHB

Small Blind: Spolle (0,25)

Big Blind: Kung_Bore (0,50)

 

tomtekegel was dealt: Qd - As

 

gt_akare Call (0,50)

tomtekegel Raise (2,50)

okking Call (2,50)

DHB Fold

Spolle Call (2,25)

Kung_Bore Call (2,00)

gt_akare Fold

 

Flop 7h - Qc - 5c Pot: ca €10

 

Spolle Check

Kung_Bore Check

tomtekegel Bet (7,25)

okking Call (7,25)

Spolle Fold

Kung_Bore Fold

 

Turn 7h - Qc - 5c - 2s Pot: ca €24

 

tomtekegel All-In (38,65) <--- Det är här jag är osäker på om jag gör rätt. Jag tror i detta läget att han antingen har en dålig Q, färg eller stegedrag. Någonting säger mig att han hade spelat ett tvåpar eller set annorlunda.

Jag resonerar som så att om jag betar pot så är jag commited på river oavsett kort, betar jag mindre så får han för bra odds, så jag ställer in.

Kommentera gärna spelet på alla gator men det är spelet på Turn som jag är mest nyfiken på om jag borde spelat annorlunda.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som Fi i detta fall är aggressiv vilket får mig att vilja check raisa honom all in på turn men då riskerar man så klart att ge honom frikort till eventuell färg. Jag hade iaf inte släppt TPTK på NL50 med den brädan så antingen cr eller tryck honom all in direkt som du gjorde nu. Förutom turn hade jag nog lirat precis som du gjorde på resten av gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag resonerar som så att om jag betar pot så är jag commited på river oavsett kort, betar jag mindre så får han för bra odds, så jag ställer in.

 

Eftersom ett pottbett i det här fallet betyder att du har runt 14 bb kvar i stacken på rivern kan fi knappast ha odds för att sitta och dra i det här läget. Att du är comittad betyder ju inte mer än att fi inte har några implicita odds att räkna med för sitt drag .... Ett bet runt 20 på turn torde vara lämpligt i den aktuella handen.

 

Detta för att möjligen locka fram en syn från sämre damer o andra händer du har slagna samt låta dragen felaktigt tro att de har odds att syna (långt från alla sitter och räknar när de spelar poker :lol: ). Genom att behålla lite kvar i stacken ger man fisken falska förhoppningar om att det finns mer att vinna på rivern... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovan, varför gå allin på turn. Med en allin blir man ju bara synad av bättre händer. Jag tycker inte det är fel att beta så lite som 60% av potten på turn, men 80% är helt okej och allin på tok för mycket!

 

Gillar inte checkraise när så många såg floppen. Tycker överhuvud taget checkraise är riskabelt när bordet innehåller drag.

 

Eftersom fyra stycken såg floppen tycker jag en pottbett på floppen är helt okej, då har man bättre definierat sin hand. Vid syn skulle jag försöka hålla potten på en rimlig nivå med bara TP/TK, och kanske checksyna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...