Gå till innehåll

Hur många är under 18 år?


algot88

Hur gamla är ni?  

349 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur gamla är ni?



Recommended Posts

Jag har spelat nätpoker i snart två år, men det är först nu (sen fyra månader tillbaka) som jag använder mig av mina egna personuppgifter.

 

Innan dess har jag haft äldre kompisar och en snäll, pokerintresserad storebror som hjälpt mig med att bistå med sina personuppgifter till pokerkontot :)

 

Jag vet inte om jag ska vara tacksam eller bedrövlad, sen när jag sitter där på behandlingshemmet för spelberoende ;)

 

Tack vare min tidiga utbildning och erfarenhet gör jag idag fina pengar på pokern :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föga förvånande att många under 18 lirar. Dock tror jag knappast att det kommer vara omöjligt att lira på SS även om man är under 18. Det de skulle kunna göra är väl att kräva personnummer och spelkort och sedan ta telefonkontakt med de som signar på deras registrerade hemtelefon, men det kommer ju inte direkt runt problemet med storebrorsor och föräldrar som skapar konton åt sina barn.

 

- Hej, jag heter Nadja och ringer från Svenska spel!

- Tjeeenare bruden, what's up babeee?

- Är det Greger Johansson, personnummer XXXXXXX-XXXX?

- Det är mitt slavnamn, i ghettot kallas jag för Jiggy Greger, men ja, det är jag!

- Har du skapat ett pokerkonto på Svenska Spel, och i så fall är det du som har skapat det?

- Jafan, här ska det dras in pengar till blingbling yo!

- Okej, tack så mycket, kontot är nu aktiverat, hej!

 

Att minderåriga spelar kan knapapst någon sajt göra så mycket åt. Inte ens Svenska Spel. Och att minderåriga spelar är knappast förvånande givet Svenska Spels/ATG's ombuds fantastiska ålderskontroll (Stryktipset och liknande kunde man sepla som 10-11åring, Oddset och trav sedan 14-15. Kontrollen på Solvalla är ju knappast bättre den, blev man nekad i ena kassan gick man bara vidare till nästa. Det enda stället av Sveriges monopol där åldersgränsen funkar någorlunda är väl Systembolaget, men där finns det ju alltid snälla lodare som köper ut åt en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föga förvånande att många under 18 lirar. Dock tror jag knappast att det kommer vara omöjligt att lira på SS även om man är under 18. Det de skulle kunna göra är väl att kräva personnummer och spelkort och sedan ta telefonkontakt med de som signar på deras registrerade hemtelefon, men det kommer ju inte direkt runt problemet med storebrorsor och föräldrar som skapar konton åt sina barn.

 

- Hej, jag heter Nadja och ringer från Svenska spel!

- Tjeeenare bruden, what's up babeee?

- Är det Greger Johansson, personnummer XXXXXXX-XXXX?

- Det är mitt slavnamn, i ghettot kallas jag för Jiggy Greger, men ja, det är jag!

- Har du skapat ett pokerkonto på Svenska Spel, och i så fall är det du som har skapat det?

- Jafan, här ska det dras in pengar till blingbling yo!

- Okej, tack så mycket, kontot är nu aktiverat, hej!

 

Att minderåriga spelar kan knapapst någon sajt göra så mycket åt. Inte ens Svenska Spel. Och att minderåriga spelar är knappast förvånande givet Svenska Spels/ATG's ombuds fantastiska ålderskontroll (Stryktipset och liknande kunde man sepla som 10-11åring, Oddset och trav sedan 14-15. Kontrollen på Solvalla är ju knappast bättre den, blev man nekad i ena kassan gick man bara vidare till nästa. Det enda stället av Sveriges monopol där åldersgränsen funkar någorlunda är väl Systembolaget, men där finns det ju alltid snälla lodare som köper ut åt en!

 

:P

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

me2 , tjänar högre månadslön än farsan ;)

 

88:a snart 18 dock^^ :spade:

 

Du har nog missat det där med Fun Money.

 

Äsch, så länge man har hyfsad disciplin och bara spelar nötter ska det väl inte vara några större problem att spela ihop till ett socialbidrag i månaden? Det är väl inte så jättemycket pengar, typ några tusen det handlar om? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...