Stoffe Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 NL$25 Partypoker. Fi har inte utmärkt sig under den tiden jag spelat Table Table 68491 (Real Money) -- Seat 8 is the button Total number of players : 10 Seat 1: amwell888 ( $17.10) Seat 2: SailDiego ( $14.62) Seat 3: genasukstt ( $4.45) Seat 4: Phoeberdoo ( $25.95) Seat 5: cakes275 ( $31.43) Seat 6: colt67 ( $20.50) Seat 7: thirdeye1111 ( $17.87) Seat 8: RobinYiu ( $30.15) Seat 9: Hero ( $30.05) Seat 10: SpasBuddha ( $31.60) Hero posts small blind (0.10) SpasBuddha posts big blind (0.25) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Ks, Ad ] amwell888 folds. SailDiego folds. genasukstt folds. Phoeberdoo folds. cakes275 calls (0.25) colt67 folds. thirdeye1111 folds. RobinYiu folds. Hero raises (1.15) to 1.25 SpasBuddha raises (2) to 2.25 cakes275 folds. Hero calls (1) Fi ha en stark hand eller försvarar sin BB på nåt konstigt sätt ** Dealing Flop ** : [ 8c, Kc, 4s ] Pott: $4.75, Hero: 27.80, FI: 29.35 Hero bets (3.50) SpasBuddha raises (7) to 7 Hero calls (3.50) Träff på kungen. Kanske lite svag bet. När han höjer så känns det ju som att han har en stark hand, befarar AA, kan även vara AK, KK eller QQ. Kan även AQs i klöver. ** Dealing Turn ** : [ 4h ] Pott: 18.75, Hero:20.80, FI: 22.35 Hero checks. SpasBuddha bets (5) Hero calls (5) Liten bet, svaghet eller mjölkar han? Skulle jag höjt här för information? Om jag gör det så kommer jag väl ändå var potcommited? All in här? ** Dealing River ** : [ 3c ] Pott: 28.75, Hero: 15.80, Fi: 17.35 Hero? Tycker alltid att AK är svårspelad så det vore bra med lite råd dels för den här handen och dels generella råd. Hur ska jag spela handen igenom? Vilka fel gör jag? Vad gör jag på rivern? Citera
juttis Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 En all-in på rivern kommer han troligen bara att syna med något som slår dig. Checksyn (no matter what) skulle jag föreslå. Spontant skulle jag säga att han sitter på AK eller KQ. Citera
Carbon Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Av spelet preflop och på floppen skulle jag nästan uteslutande sätta Fi på AA. Dock har jag sett tomtar på denna nivån göra liknade spel med 1010- QQ och även KQ. Du säger att Fi inte utmärkt sig vilket troligtvis indikera en relativt tight spelare. Jag hade synat re-raisen på floppen men foldat turn om han fortsatt visat styrka även fast jag kanske haft den bästa handen. Citera
Stoneburg Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Förstår inte hur "All in här" kan vara ett alternativ på river. Check/call eller check/fold är väl det enda rimliga. Om Fi är någorlunda tight tycker jag en fold preflop kan vara okej. Som bäst har du en split mot en annan AK, som sämst är du tokägd av KK eller AA, vilket verkar mest sannolikt. Om han inte har "utmärkt sig" tidigare lär han inte re-raisa med KQ och varför skulle han beta turn med QQ (eller raisa floppen för den delen). Citera
parre Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Fram till river helt OK, förutom att jag hade varit rätt lockad att stoppa in på turn... River: Jag ser två möjligheter. Check-syna. Eller beta ut kanske 5-6 och syna ev. omslag. Om motståndaren kan gå på ett stopbet på 5-6 och bara syna med en bättre hand är det helt klart att föredra. Tror du att han kommer ställa oavsett är check-call överlägset för att inte ge honom chansen att folda en sämre hand. Ställer han behöver du syna 15 för att vinna en pott på ca 70 - alltså är det autosyn. Han har sämre hand än dig tillräckligt ofta för att du ska syna på rivern om du inte har en monsterread. Detta är ju ändå NL25 där han kan ha lite allt möjligt slaskskräp. Citera
Stoffe Postad 5 November , 2005 Författare Rapport Postad 5 November , 2005 Resultat: Jag går all in på river. Fi synar och visar upp AA. Tack för synpunkterna. River: Precis som Stoneburg skrev så ska inte inte All in var nåt alternativ där. Min tanke var att han skulle bli rädd för färgen och lägga sig med AK eller AA, men i efterhand inser jag att det var ett beslut som jag tog i panik efter att ha slängt in halva min stack. Aldrig att han lägger där med så mycket pengar i potten. Kunde nog synat en liten bet om jag checkat river, men lagt mig om han går all in. Då måste jag vinna 1 av 4 och det känns väl tveksamt? Inget stort misstag att folda iaf. Preflop tycker jag också att jag gör helt fel i när jag sitter ur position. Antingen som Stoneburg skrev att jag kan folda när han höjer. Eller så höjer jag honom och lägger mig om han slår om igen. Det är mitt resonemang kring mina största fel i den här handen. Citera
Recommended Posts