Gå till innehåll

Goatse lirar uteslutande NL CG (200 och 400)


Goatse

Recommended Posts

Tjenare.

 

Jag är en 21-årig student som spelat poker i ungefär 1.5 år. Spelar mest $200NL, $50-100 sngs, $20-50 mtts och $5/10 limit.

 

Men motivationen har försvunnit totalt och min syn på pengar känns jävligt skev. För att få tillbaka motivationen cashade jag ut ett par $k och köpte massa prylar och kläder, men det hjälpte fan inte. Så nu har jag bestämt mig för att helt enkelt ta ut rubbet och börja om från början. :)

 

Ska slänga in runt $300 och köra 4 x 15+1 turbo sngs på stars till en början tror jag, sen får jag se hur jag går vidare.

 

Jag vet att denna dagbok förmodligen inte blir så intressant att läsa p.g.a stakesen utan jag skriver den mest för min egen skull. :heart:

 

Men om ett par månader bör jag vara uppe på respektabla nivåer igen :)

 

 

Edit: eftersom jag väntar på cashout från b2b där jag har hela min BR så fick jag $40 av en polare på stars, så blir till att börja grinda $6.50 turbos

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en liten testkörare, mest för att vänja mig att quadtabla igen, har under den senaste tiden i princip bara spelat 1-2 bord.

 

4 st $6.50 turbos, jävlar vad galna dom var, resultat

 

4,5,3,3 - donka av stacken med AJs med jämna stackar 3 handed i den ena vilket sög, annars bra spel om än lite virrigt och några möjligheter missade kanske. Men måste vänja mig att lira 4 samtidigt.

Funderar på att köpa en likadan skärm till och spela 6-8 sngs.

 

Borde gå att köra 9 samtidigt om man kör "pivot". Har en Dell 2405fpw (1920x1200) så det borde ju bli

 

1200+1200 = 2400 i bredd, / 800 = 3

och

1900 i höjd / 600 = ~3

 

Detta innebär alltså att jag just nu har $36 på mitt stars-konto, känns lite kul faktiskt. :lol:

 

Blir nog att köra från $300 sen tror jag.

 

Nu ska det dock sovas och imorgon ska jag försöka pricka in ~20 sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte sova så spontanstädade lägenheten sen satte jag mig och körde 4 stycken till. Märker hur dålig jag är på att quadtabla just nu, men måste vänja mig.

 

Hade 3k stack I allihopa sen blev allt dimmigt ett tag så hade jag bustat i 2 och hade 1.5k i båda de andra ;)

 

Illa illa, resultatet blev: 5,6,4,1 - Nåja, märkte direkt hur stor skillnad det blev när jag var nere på två bord. Att jag bubblade i den näst sista var ren otur. Har bestämt mig för att börja lira 3 i taget nu tills det känns bra. Sen lägga till en och en åt gången. Med laptopen kan jag lira 6 sammanlagt så det blir mitt första mål, sen blir det en 24" till när dell ger rabatt igen.

 

Ska även lira lite $10 freezeouts sen tror jag. Stars 20+2 sngs med 180 platser lockar även, fast dessa körs ju tyvärr bara på natten då jag vanligtvis sover. Sigh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde tre till nu för att se om koncentrationen fungerade bättre det och det gjorde den. Spelade dom helt perfekt IMHO, däremot ville inte korten riktigt utan jag fick smaka på ett par ordentliga bad beats och alla hamna OTM.

Skön start man fick :P

 

Dessa $6.50 är definitivt enkla att vinna men de har otroligt hög varians har jag märkt. För att ge ett exempel, denna sista var jag 2a i chips med runt 4k på 75/150 blinds. Chipleadern satt I BB med runt 4.4k. Jag hade QQ och raisa 3x. Han tvekade inte utan minraisade mig. Detta gav mig en varningsflagga eftersom han inte hade någon anledning alls att misstänka mig för en steal utom min position. Satte honom i detta läge på en ganska solid hand, 88-AA och AK,AQ möjligen AJ. Men valde att gå all in och han blixtsynade med JTs. :) Däremot höll mina damer inte trots ett set (första, yay!). Men inget att klaga över att gå in som 82%-ig favorit.

 

Blir iaf 15+1 sen när jag fått in min deposit. Ens long term ROI lär vara litet lägre där men variansen mindre. Fast jag vet inte, spelarna skiljer sig kanske inte alls.

 

En fundering såhär på morgonkvisten, varför envisas alla på pokerstars med att ha sina fula barn som avatarer? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon. Wow fan vilken respons jag fått, vad kul och oväntat! :lol:

 

Ska försöka svara på alla era frågor när jag har tid, men nu måste jag duscha och käka innan jag sätter igång för dagen. Pengarna har kommit från B2B iaf och jag valde att köra såhär:

 

Satte in $380 för att ha 30 inköp för $16 turbo.

 

Planen är att gå upp i nivå, till $27 turbo, när jag har 50 inköp för dem, d.v.s $1350.

Sedan $55 när jag har 70 inköp för dem d.v.s $3850.

 

Inget av detta är förstås hugget i sten, bara en tillfällig planering. Eventuellt kommer jag tröttna på variansen i turbona och köra vanliga sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par händer från dagens två första

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Goatse (t1500)

CO (t1470)

Button (t1470)

SB (t1420)

BB (t1490)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

MP1 (t1650)

MP2 (t1500)

 

Preflop: Goatse is MP3 with Kh, As.

2 folds, MP1 raises to t120, 1 fold, Goatse calls t120, 4 folds.

Anledningen till att jag väljer att bara syna här är för att spelarna på dessa nivåer har otroligt svårt för att släppa sina händer, om han har AQ,AJ,KQ,KJ och jag träffar hårt är chansen väldigt stor att jag destackar honom med en dold AK - inget standardspel för mig dock

 

Flop: (t270) 9c, Ts, Ad (2 players)

MP1 checks, Goatse bets t60, MP1 calls t60.

Hans check var väl inte helt oväntad, om jag har tur så har han träffat hårt och vill checkraisa mig. Mitt 60 chips bet var ett fel, var meningen att betta 120. Hursomhelt synar han bara vilket jag inte gillar eftersom det verkar som han missat totalt nu eller har ett mid-pair.

 

Turn: (t390) 7c (2 players)

MP1 bets t300, Goatse calls t300.

Nu vaknar han till liv på en 7a. Mycket underligt, antingen bluffar han på min uppenbara svaghet eller så hade han mig slagen på floppen med AT, AA eller TT. Jag väljer att bara syna

 

River: (t990) Jc (2 players)

MP1 bets t1170 (All-In), Goatse calls t1020 (All-In).

Inte kul alls, helt plöstligt slår jag inte AJ,AT,KQ. Jag funderar väldigt länge och visst känns det som att rätta valet utan en read är fold här. Men till slut drar jag av en tursyn och det visar sig att han bara har midpair.

Final Pot: t3180

 

Results below:

MP1 has Ks Jd (one pair, jacks).

Goatse has Kh As (one pair, aces).

Outcome: Goatse wins t3030. MP1 wins t150.

 

 

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Goatse (t3030)

BB (t1470)

UTG (t1450)

UTG+1 (t1390)

MP1 (t1250)

MP2 (t1460)

CO (t1850)

Button (t1600)

 

Preflop: Goatse is SB with Td, Tc.

2 folds, MP1 calls t30, 1 fold, CO calls t30, Button calls t30, Goatse raises to t120, 1 fold, MP1 folds, CO calls t90, Button calls t90.

 

Flop: (t420) 2s, Qs, 4c (3 players)

Goatse bets t180, CO calls t180, Button folds.

 

Turn: (t780) Qh (2 players)

Goatse bets t210, CO calls t210.

Rättså standard, hade han mig slagen på floppen så spelar den andra damen ingen roll.

 

River: (t1200) 4d (2 players)

Goatse checks, CO bets t330, Goatse calls t330.

Också standard, eller? Hans bet kan antingen vara en riktigt svag bluff eller en value bet. Men med tanke på hur litet det var i relation till potten blir det en enkel syn om han har flushdraw, small PP eller helt enkelt har överspelat två överkort och attackerat min svaghet på rivern.

Final Pot: t1860

 

Results below:

Goatse has Td Tc (two pair, queens and tens).

CO has 5s 9s (two pair, queens and fours).

Outcome: Goatse wins t1860.

 

 

Hand 3 är inte så rolig.

 

Bakgrund till denna är att jag helt enkelt fått en hel del bra händer på detta bordet och vunnit 4 potter utan showdown de senaste ~10 händerna.

Trots detta fyller HHn mig med avsky och äckel.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Button (t1505)

Goatse (t2100)

BB (t1715)

UTG (t2105)

UTG+1 (t1740)

MP1 (t1250)

MP2 (t855)

MP3 (t1380)

CO (t850)

 

Preflop: Goatse is SB with Js, As.

UTG calls t50, 4 folds, CO calls t50, 1 fold, Goatse completes, BB checks.

AJs och jag completar istället för att höja, misstag 1 - förjävliga reverse implied odds

Flop: (t200) Qd, 8s, Ac (4 players)

Goatse checks, BB checks, UTG bets t100, CO calls t100, Goatse raises to t350, BB folds, UTG calls t250, CO folds.

Checkraisar på A hög flop, inget fel i det. Är egentligen inte rädd för någon hand här. När han synar min checkraise känner jag mig fortfarande i god form.

 

Turn: (t1000) 7d (2 players)

Goatse bets t450, UTG raises to t1705, Goatse calls t1250 (All-In).

Nu vaknar han till liv och går all in över min raise, visar grym styrka dvs. Min hand är förvisso ganska dold p.g.a mitt passiva spel men det känns ändå som att chansen att jag leder här är löjligt liten. Sätter honom nu på A8,AQ,88,77. Trots detta synar jag, calla det potodds eller dumdristighet. Chansen att vinna + potodds kändes trots detta för liten för att det ska vara en bra syn på dessa låga blinds, kunde foldat och haft en hyfsad stack. Nåja. En faktor till var att jag i handen direkt innan denna hade A3 på BB och träffade top-two på floppen, reraisade en stark raise, träffa kåk på turnen och gick all in och fick ingen syn.

River: (t4405) 9d (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t4405

 

Results below:

Goatse has Js As (one pair, aces).

UTG has Ad 8h (two pair, aces and eights).

Outcome: UTG wins t4405.

 

 

Som hämnd kom jag HU mot denna kille i den andra sngn och körde över honom där (lätt när man börjar med 5:1 stack och klonkar en straight på sista handen ;) )

 

2 $16 spelade denna morgon d.v.s och resultatet: 9, 1 :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon. Wow fan vilken respons jag fått, vad kul och oväntat! :lol:

 

Ska försöka svara på alla era frågor när jag har tid

Jag vet att denna dagbok förmodligen inte blir så intressant att läsa p.g.a stakesen utan jag skriver den mest för min egen skull. :heart:

13 timmar.. :roll:

 

Jag vet mannen, jag var ironisk. :) Förväntar mig ingen som helst respons under första veckorna så det är helt lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, jag tänkte grinda sngs bara men kom på att jag inte pallar, så därför får det bli endast NL MTTs just nu. Däremot så har jag mer stålar att sätta in om jag skulle busta, kör $10 och $20 nu med $700 rulle. Mina vanliga br-regler för MTT's är 100x inköp men jag tänker hålla mig lite utanför det eftersom det bara blir $5 mtts annars om jag inte vill sätta in mer. Vilket jag kanske gör senare.

 

Hela idén var ju att börja om från 0 men jag har märkt att jag inte pallar grinda låga sngs hela dagarna så det blev en liten ändring i planen.

 

Därför är detta nu en dagbok dedikerad NL Hold'em MTTs.

 

Just nu sitter jag i en 20+2 7cs mtt. Jag har aldrig spelat skiten förut utan råkade registrera mig av misstag. Såg en 7k gtd med 1min kvar i lobbyn och tryckte register, sen när jag såg det var 7cs så var det för sent att avregistrera sig. :lol:

 

Ska försöka lära mig medans jag spelar, kan bli skoj iaf.

 

Litet tilägg: körde ett par $10 mtts idag och det gick sådär. Kom itm i den ena för någon struntsumma. En av dom ballade dock ur totalt, turneringen pausades och i 20min blev man spammad av ett popup-fönster som sa "The tournament will resume shortly" - Det gjorde den inte, istället delades prispotten efter ens chip-count. Jag fick $11.49. Hurra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2nd break i 7cs-mttn nu. :lol:

 

Sitter med 5.1k avg är 6k. Har rivrat kåk två gånger :mrgreen:

 

Kommer jag itm ska jag fan garva, visste inte ens reglerna innan men fick dom förklarade lite fort samt bring in och skit. Sen har jag i princip spelat grymt TAGG hela tiden.

 

63 kvar 40 är itm. Avg stack vid itm kommer vara 9800. Får se om jag kan tura några potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Congratulations, you were places 24 in the blabla, $78.40 has been added to your account.

 

Haha ganska oväntat faktiskt. Åkte ut på triss vs kåk med grunda stackar så inte så illa pinkat tycker jag. Även om jag stod för några suckouts tidigt.

Hade inte väntat att klara mig förbi första breaket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en $10 Fo nu med runt 2.2k field. Men blev så in i helvetes trött nu framåt 4-tiden att jag började känna mig tiltad. Plockade 99 utg och raisa 2.5bb, fick syn av två. Floppen kom KTsX, bettade ut och den ena instapushade medans den andre foldade. Kunde foldat och haft en 8bb stack men drog av världens tiltsyn och hoppades på QJ eller flushdraw, men han hade KT. GG och godnatt, $4 profit för 3h :?

 

När jag tänker efter så var handen grymt dåligt på floppen. en flop med Kung, Tio, x med två i samma suit är ju en riktig mördare för mig. Händer som kommer gå all in över mig är QJ,XXs,Kx.

Usch vad dåligt. Borde förmodligen inte ens bettat ut där. Enda som synar mig preflop och foldar där är små pp och AQ i princip. Möjligen att man kan få AT och JT att folda men vetifan. Mot två spelare är det hursomhelst en enkel fold.

 

Annars spelade jag bra fram tills dess och hade riktiga sunk-kort genom hela turneringen, utom QQ som jag hade rättså tidigt och dubblade med. Satt på runt 2x avg stack genom största delen av turneringen annars med väldigt konservativt spel.

 

Förut har jag spelat mtts mycket mer LAG, men detta är nog ingen höjdare på PP. Räcker att man gör en stark hand så kan man nästan alltid dubbla på $10-$30.

 

PP buggade igen och började lagga i flera minuter mitt i turneringen, börja tröttna på det nu. Tog ut $400 för att sätta $200 på bodog och $200 på prima. Sen försöka att hålla mig till endast $10-15 mtts med några avstickare på $20. Men inga mer $30.

 

Godnatt.

 

Imorgon blir det förmodligen inte så mycket spelande eftersom jag ska supa. Dock blir det lite homegame, 20kr sit and go ungefär så inga mirakel att förvänta sig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sabbat dygnsrytmen totalt. Vaknade kl 20.00 idag. Spelade direkt en $7 2.5k gtd på bodog. Spelarna är så jävla usla där och turneringana med låg buyin har grymt värde. Har FT'at den turneringen två gånger och vunnit en. Men idag slaskade jag. Gick bra i början och tredubbla min stack ganska fort. Sen började jag blöda marker fram till första pausen. Satt sen på ungefär 1.5x avg. Efter detta blev jag svintrött och tappa all motivation.

Började gå all in på alla dugliga händer vilket faktiskt funkade bra ett tag. Sen small det.

 

Måste fixa lite struktur med sovandet, blir trött helt plötsligt och klarar inte ens 3-4h i turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

BUMP på denna nu

 

Br i dagsläget ~$6.5k

 

Spelar: $100nl och $200nl THE, mtts $30 till $60 och även $100 PLO när jag känner för att donera.

 

Det jag måste göra är att fixa motivationen att spela långa sessioner igen. Får nu oftast in runt 500 händer om dagen och det är ganska dåligt. Speciellt eftersom jag hoppat av universitetet och inte gör något annat om dagarna.

 

Hoppade inte av för att koncentrera mig på poker eller dylikt utan för att jag helt enkelt hade valt fel utbildning.

 

Ska försöka posta lite intressanta händer o.s.v men mest kommer jag nog hålla dagboken vid liv för att försöka motivera mig själv att spela mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, idag ligger jag på -$115 på PLO redan. (Sa ju att jag donerar där)

 

Sen förlorade jag idag en prop-bet på $50. Slog vad med en kille att jag inte skulle äta kebab/gyros/pizza/chips under april men köpte en kebabtallrik ändå idag. Klarade mig 1.5v ca, vilket inte är så pjåkigt trots allt.

 

Så än så länge

 

$165

 

Ska ut och gå en runda nu sen grinda lite 100NLT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh vilken fruktansvärt tråkig session. Spelade runt 490 händer och hade riktigt oflyt med korten. Fick många överpar dock men 2 blev crackade och många gick utan action alls. På tribeca där jag spelar nu är nästan hälften av bordet short stacked så det är ofta omöjligt att slänga överparen på ofarliga brädor. Jaja, håller ner variansen iaf.

 

-20 eller någto

 

BR: $6467

 

Har nu fått in 10k händer på tribeca 0.5/1 och 1/2 och har haft bra flyt än så länge.

 

http://ake.tx-shells.net/goatse/10k_graph_tribeca.jpg

 

Har jag en bb/100 på över 10 när jag når 20k händer så är jag mycket nöjd

 

Håller även på med bonusen för doylesroom som är på 110% upp till $550 (tror jag). 200 action points/$. Har samlat ihop 26k än så länge så blir väl kvar här någon månad till.

 

____

 

Min vän tiltar mig. Vi slog vad $50 om vem som kommer först till $10k med början på $3k för ett tag sen. Han började direkt med en downswing och jag med en upswing. När jag hade runt $2k övertag så ville han ge upp men jag övertygade honom att fortsätta. Njöt av hans nederlag samtidigt som jag lite kaxigt cashade ut några hundra dollar att köpa kläder för. Helt plötsligt blir han staked för 5/10 och har $6k i egna pengar. :evil:

 

Till råga på detta spelar han med 100% rakeback och jag ska resa bort över helgen. TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis en kort men skön session på 1/2 NL - 110 händer +$252

 

BR: $6719

 

Inga speciellt märkvärdiga händer utom denna. Hur ofta tar ni synen här? Sättet som handen spelades måste han vara tom här mer än 50% av gångerna.

 

Med tanke på dubbelparat bord och svagheten vi andra visat kan han mycket väl tro A-high var bra/split.

 

Min flop-bet var definitivt för svag ser jag nu i efterhand. Faktum var att jag tänkte lägga direkt på de flesta floppar här. Men efter BB's minbet var jag tvungen att höja. Skulle förstås höjt närmre pot istället så hade knappen lagt sig. BB kan ju inte haft något annat än ett färgdrag så han hade förmodligen hängt på vilket hade lett till en lite kämpig turn.

 

[Apr 13 04:24:51] : Hand Start.

[Apr 13 04:24:51] : Seat 1 : nutsrnice has $280

[Apr 13 04:24:51] : Seat 2 : mzaremba has $266.75

[Apr 13 04:24:51] : Seat 3 : chao8888 has $137

[Apr 13 04:24:51] : Seat 4 : CCCPlayer has $101.88

[Apr 13 04:24:51] : Seat 5 : mattyb130 has $100

[Apr 13 04:24:51] : Seat 6 : Goatse has $213.25

[Apr 13 04:24:51] : chao8888 is the dealer.

[Apr 13 04:24:51] : CCCPlayer posted small blind.

[Apr 13 04:24:53] : mattyb130 posted big blind.

[Apr 13 04:24:53] : Game [22278] started with 6 players.

[Apr 13 04:24:53] : Dealing Hole Cards.

[Apr 13 04:24:53] : Seat 6 : Goatse has 6s 6h

[Apr 13 04:24:55] : Goatse called $2

[Apr 13 04:24:58] : nutsrnice folded.

[Apr 13 04:25:02] : mzaremba folded.

[Apr 13 04:25:08] : chao8888 called $2 and raised $8

[Apr 13 04:25:11] : CCCPlayer called $9

[Apr 13 04:25:11] : mattyb130 folded.

[Apr 13 04:25:13] : Goatse called $8

[Apr 13 04:25:13] : Dealing flop.

[Apr 13 04:25:13] : Board cards [8c 5c Qd]

[Apr 13 04:25:19] : CCCPlayer bet $2

[Apr 13 04:25:23] : Goatse called $2 and raised $5

[Apr 13 04:25:24] : chao8888 called $7

[Apr 13 04:25:25] : CCCPlayer called $5

[Apr 13 04:25:26] : Dealing turn.

[Apr 13 04:25:26] : Board cards [8c 5c Qd 8s]

[Apr 13 04:25:28] : CCCPlayer checked.

[Apr 13 04:25:30] : Goatse checked.

[Apr 13 04:25:32] : chao8888 checked.

[Apr 13 04:25:32] : Dealing river.

[Apr 13 04:25:32] : Board cards [8c 5c Qd 8s 5s]

[Apr 13 04:25:37] : CCCPlayer checked.

[Apr 13 04:25:38] : Goatse checked.

[Apr 13 04:25:48] : chao8888 bet $32

[Apr 13 04:25:49] : CCCPlayer folded.

[Apr 13 04:26:04] : Goatse called $32

[Apr 13 04:26:05] : Showdown!

[Apr 13 04:26:05] : Seat 6 : Goatse has 6s 6h

[Apr 13 04:26:07] : Seat 3 : chao8888 has Ac Ts

[Apr 13 04:26:07] : chao8888 has Two Pair: 8s and 5s

[Apr 13 04:26:07] : Seat 6 : Goatse has 6s 6h

[Apr 13 04:26:07] : Goatse has Two Pair: 8s and 6s

[Apr 13 04:26:07] : Goatse wins $114 with Two Pair: 8s and 6s

[Apr 13 04:26:16] : Hand is over.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 120 händer 200NL precis, fick bra händer och plussade ~200 p.g.a detta. Känns dock som jag är ganska "off" just nu. Kanske tar ett par dagar där jag bara spelar MTTs nu, får se.

 

 

Pallade mig iaf iväg till gymmet idag för första gången på ett bra tag (skadad axel + lat). Gick bra och kändes skönt.

 

Sen lagade jag denna maträtt - rekommenderas. Men fan vad jag sprutlackerade toan efter ett tag. :oops:

 

BR: $6564

 

Tror jag kör några 180 man 20+2 sngs på stars senare ikväll eller kanske slappar. Känner ej för CG just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 april idag.

cannabis.gif

 

Mycket döda pengar vid borden

 

Dessvärre känner jag fortfarande inte för att spela. Fått in 244 händer idag

+$366

 

$400 pot floppad flush med QJ vs floppad liten stege. Den killen var definitivt hög. Spydde i munnen när jag synade hans push över min starka turnbet för jag var övertygad om att han hade nöten eller åtminstone ett set. Trevligt!

 

Sen var jag jättenära att force-folda den bästa handen på rivern i en $140 pot också, det hade inte varit så skoj. Hade TT, raise pre, låg flop, pot, blank turn (flushdraw) pot igen, river blank han check jag skulle trycka på "autocheck" och träffade fold men släppte inte musknappen som tur väl var. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk session..

 

 

Så här är det, 200nl-borden på trib brukar va ganska sega på förmiddag och eftermiddag. Men i dag hade jag tur. Hittade två bord där det satt en massa bigstacks som var helt söndertiltade. Engelsmän och skottar som skrek på varandra i chatten och gapade om krig och annat. De spelade vilt och jag hade turen att träffa positiva variansen precis lagom.

 

Varade inte så länge dock, pengarna flög fram och tillbaka i jättepotter tills fisken var försvunnen.

 

191 händer +359 47ptbb/100 :shock:

 

BR: $7237

 

Tyckte jag spelade alla händer bra, utom möjligen denna som var passiv. Motståndaren här är hyfsat lös, ej tiltad, kapabel till moves och ibland ganska tricky spec mot mig känns det som

Hur känner ni för checken på turn? Har han färgen, vilket är det enda draget han kan ha, så slår han givetvis om och jag får en tuff situation med Ad. Har han inte ett drag så bör han ha ett ess och då hade han kanske betalat av på både turn och river. Men jag hade tight image vid bordet och jag tror helt klart att han kan lägga ett halvsvagt ess på turnen men samtidigt betala av ett värdebett på rivern.

 

Inga speciellt läskiga kort kan komma utom Q,J,T ej diamond.

 

Så checkade och drog av ett hyfsat värdebett på rivern. Tankar?

 

[Apr 21 14:17:14] : Hand Start.

[Apr 21 14:17:14] : Seat 1 : Goatse has $340

[Apr 21 14:17:14] : Seat 2 : NicoB has $210.75

[Apr 21 14:17:14] : Seat 4 : L0VEJ0Y has $266.08

[Apr 21 14:17:14] : Seat 5 : garrrrr has $356.88

[Apr 21 14:17:14] : Seat 6 : LI0N has $32

[Apr 21 14:17:15] : NicoB is the dealer.

[Apr 21 14:17:15] : L0VEJ0Y posted small blind.

[Apr 21 14:17:16] : garrrrr posted big blind.

[Apr 21 14:17:16] : Game [9282] started with 5 players.

[Apr 21 14:17:16] : Dealing Hole Cards.

[Apr 21 14:17:16] : Seat 1 : Goatse has Ad Kc

[Apr 21 14:17:19] : LI0N folded.

[Apr 21 14:17:21] : Goatse called $2 and raised $6

[Apr 21 14:17:23] : NicoB folded.

[Apr 21 14:17:25] : L0VEJ0Y called $7

[Apr 21 14:17:26] : garrrrr folded.

[Apr 21 14:17:27] : Dealing flop.

[Apr 21 14:17:27] : Board cards [4d 9d Ac]

[Apr 21 14:17:30] : L0VEJ0Y checked.

[Apr 21 14:17:32] : Goatse bet $11

[Apr 21 14:17:37] : L0VEJ0Y called $11

[Apr 21 14:17:37] : Dealing turn.

[Apr 21 14:17:37] : Board cards [4d 9d Ac 6d]

[Apr 21 14:17:40] : L0VEJ0Y checked.

[Apr 21 14:17:41] : Goatse checked.

[Apr 21 14:17:42] : Dealing river.

[Apr 21 14:17:42] : Board cards [4d 9d Ac 6d 3c]

[Apr 21 14:17:48] : L0VEJ0Y checked.

[Apr 21 14:17:51] : Goatse bet $24

[Apr 21 14:17:54] : L0VEJ0Y called $24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...