trexter Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Förlorade nyss en hand med KK (i en turnering med mycket fisk) på grund av en all-in (med floppen Axx) som jag inte ansåg mig kunna syna, eftersom jag inte visste något om motståndarens spelstil. Korrekt spelat, eller? Vad är chansen för att det kommer en obehaglig flop för KK? För om man visste det borde man kunna anpassa potoddsen för motståndaren så att det inte blir lönsamt för honom att syna (förutom om han har AA). * Rubrikpill - QoS * Citera
Sven Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Väldigt svårt att svara på generellt. En fråga som uppstår är hur bettingen gick till innan flop. Hur mycket höjde du pf? Andra viktiga frågor för att analysera situationen är: Vilket skede i turneringen var det? Hur höga var blindsen. Hur stor var din stack? Hur stor var motståndarens stack? Dåliga spelare kan sitta på en Ax med x allt mellan K och 9 mot en höjning. Generellt skulle jag vilja säga att om någon går all in med ett A på floppen så står inte oförbättrade kungar bra. *edit* Naturligtvis så ska du pusha ut dåliga äss före floppen. Men T ex AK lägger foldar inte lätt före floppen. Då ligger du långt efter */edit* Citera
Papa Kubo Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Sannolikheten för att floppen ska innehålla ett ess men ingen kung är 1 på 4.18. Länk. Citera
Tokstolle Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Om kravet är att floppen ska vara skrämmande, kan vi förutsätta att det finns minst ett äss ute... då finns det bara tre äss istället för fyra, och sannolikheten att floppen innehåller ett äss minskar till ca 15 % Citera
Rob Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Potten räknas nog som skrämmande även om inget ess är ute. Speciellt i det här fallet då man inte vet något om motståndarna. Citera
Papa Kubo Postad 21 September , 2004 Rapport Postad 21 September , 2004 Om kravet är att floppen ska vara skrämmande, kan vi förutsätta att det finns minst ett äss ute... då finns det bara tre äss istället för fyra, och sannolikheten att floppen innehåller ett äss minskar till ca 15 % Det här blev väl lite... fel. Även om ingen motståndare har ett ess är det ju lik förbannat lika skrämmande om det dyker upp ett på floppen. Citera
Rastapopoulos Postad 22 September , 2004 Rapport Postad 22 September , 2004 Det här blev väl lite... fel. Precis! Som Kubo skrev, såvida inte Tokstolle har X-Ray eyes o kan se vad moståndarna håller i hålet, så blir han nog lika skrämd för det. Men det är väl inte så att ett ess på floppen är det enda som skulle skrämma er när en spelare går all-in? (Tänker parad flopp, stegdrag, färgdrag, o allt vad det kan vara.) Det var väl det frågan var, eller? Utan att orka räkna på det, så skulle jag säga att det finns rätt många floppar som kan skrämmas lite... Men man får ju se det som att det inte är så ofta som motståndaren ställer all-in vid en sån flop? (dvs. att han sitter just med mirakelkorten som gör floppen till en kassako för honom) Ang. hur du spelade, är det väldigt svårt att bedöma när vi inte har chip-count på varken du eller spöket som skrämde dig... Citera
Recommended Posts