Gå till innehåll

PLO - Göra pengar, tankar kring Omaha?


algot88

Recommended Posts

Jag har bara kört NLH och lite 5CD. Det gick väl sådär, slutade väl med +-0 :? Sen någon vecka tillbaka har jag börjat köra Pot Limit Omaha, och det går riktigt bra. Varför kör inga fler Omaha? Det är ju där man kan göra pengar, dom flesta vet ju inte ens att man måste använda två av sina kort och tre på bordet, varken mer eller mindre 8-) (iallafall på micronivån jag kör på)

 

Några tankar kring Omaha?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

* RP - QoS *

Jag har också precis börjat testa på det och på en ganska hög nivå, d v s 5-5 dollars. Med tanke på hur det har gått så ångrar jag att jag inte för flera år sedan gick in för OPL. Man kan relativt billigt välja ut före floppen om man vill satsa på en hand eller inte. Ifall man spelar den så kan potten dock snabbt bli väldigt mycket större, d v s något som gagnar den som har en riktigt bra träff. Par under 88 före floppen är ju bara att kasta för även vid träff så blir man lätt slagen av något bättre. PLO är framför allt mycket roligare än NL Hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Har också tjänat bra pengar på Omaha. Dock måste man vara beredd på att motståndet blir kraftigt bättre en bit upp i nivåerna. På de låga nivåerna går det jättebra att köra tight och fegt. Inga swings att tala om heller. På högre nivåer krävs att man spelar mer sofistikerat och då kommer också swingsen.

 

Håller inte alls med där, jag tycker att motståndet blir sämre längre upp. Enklare att läsa motståndarna etc. Lowlimit är ren lotto gällande PLO ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte alls med där, jag tycker att motståndet blir sämre längre upp. Enklare att läsa motståndarna etc. Lowlimit är ren lotto gällande PLO ofta.

 

Och jag håller inte alls med dig:-) . På låga nivåer funderar de flesta spelare bara på vad de har själva, inte vad motståndaren kan tänkas ha. Folk är också måna om att tala om när de har AAxy, eftersom det är den enda hand man re-raisar pre flop med oavsett stackdjup. De flesta spelar sina drag passivt, så man kan ofta lista ut om de blev hjälpta av rivern. Bet eller raise från fi på rivern innebär i mer än 90% av fallen att man är slagen. Om färgkortet kommer på rivern och fi betar är det bara att slänga sitt floppade set.

 

På höga nivåer är ju många spelare mycket mer oförutsägbara. Starka drag spelas lika hårt som färdiga händer. Motståndaren utnyttjar ofta när skrämselkortet kommer på turn eller river och snor potten. Händerna är mycket mer maskerade eftersom folk raisar pre flop med de flesta hyfsade händer. Om man höjt pre flop och floppen kommer 443 så vet fi att man inte träffat och sätter press på en.

 

Detta är bara några exempel på skillnader jag upplever mellan t ex $1/2 och $10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...