Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad bör jag göra i denna hand?

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: JacobFulp ( $39.10 )

Seat 3: MajkTheCar ( $39.20 )

Seat 5: wilbx ( $27.90 )

Seat 6: Mercy_Seat ( $14.30 )

Seat 7: desenterpris ( $11.59 )

Seat 8: Biffen32 ( $28.85 )

Seat 10: LilianaSilke ( $26.25 )

Seat 2: JAG( $38.15 )

Seat 9: turboedout ( $25 )

wilbx posts small blind [$0.10].

Mercy_Seat posts big blind [$0.25].

turboedout posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to JAG [ 9s Js ]

turboedout checks.

JAG calls [$0.25]. Gillar dessa kort att limpa med. Att det bör vara någon mer med för att spela dessa tycker jag nog. Spelar den i alla fall. Är det en självklar höjning här oxå, med tanke på position?

Mercy_Seat checks.

** Dealing Flop ** [ 5h, Jc, 4s ]

Mercy_Seat checks.

turboedout checks.

JAG bets [$1]. Check till mig som satsar , givetvis.

Mercy_Seat calls [$1].

turboedout folds.

** Dealing Turn ** [ Qd ]

Mercy_Seat bets [$1].

JAG calls [$1]. Vet inte vad fi vill representera med den lilla satsningen. Tror inte han har Q. Borde han inte satsat mer i så fall? Jag väljer att bara syna. Är det fel?

** Dealing River ** [ 9d ]

Mercy_Seat bets [$7].

JAG calls [$7]. Här är mitt dilemma. Jag träffar tvåpar men fi visar plötslig styrka. Är mina tvåpar värda att syna med? Jag har ibland en förmåga att övervärdera tvåpar. Gör jag det nu?

Jag känner själv att jag inte spelat denna helt ok. Borde kanske höjt på turn och lagt mig vid omslag där, eller på river. Ge mig era åsikter tack.

Postad

Tackar för alla utförliga svar. ;)

Är handen så förutsägbar eller tråkig att den inte är värd att svara på? Jag vore tacksam om jag kunde få någon åsikt om framför allt min syn på river. Vad jag mest är ute efter är att få veta om jag är slagen så ofta att det INTE är +EV att syna. Eller kommer jag få betalt så ofta att det är en syn som gäller? Kan lägga till att jag inte har read på fi.

Tack.

Postad

Killen träffar fömodligen lowpair på floppen och har också tvåpar i q och 4 alt 5 på turn. han testar hur mycket han kan få ur dig på turn, och när du går med så är cansen stor att du synar en stor bet på river och inte kan släppa. utan read fold.