Gå till innehåll

LÄNK: Apropå varians i resultat!


Hjort

Recommended Posts

Inte för att vara cocky, men borde inte en mycket duktig spelare kunna inse att han helt enkelt har en dålig dag och istället gå och titta på tv eller något?

Varför då? Spelar han lika bra som vanligt så är det EV som EV och är han mycket duktig så kommer han inte tilta per definition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå varians, undrar hur ofta pokervärlden går miste om en vinnande spelare bara för att denne förlorar och åter förlorar under sin första månad/månader med ett egentligt vinnande spel.

 

Har svårt att tänka mig att jag skulle orkat fortsätta om jag känt att jag gjort mitt yttersta men ändå gått back i början eftersom jag då förmodligen skulle inbilla mig att jag var helt talanglös. (plus att jag inte skulle orka med omgivningens "vad-var-det-jag-sa"-snack)

 

Fast å andra sidan hör man ju många som går rejält back i början och ändå fortsatt med gott resultat i slutändan. Men då verkar dessa personer vara ganska medvetna om att de spelat tomtigt och insett att de lätt kunnat förbättra sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...