Ruterkung Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Har ingen read på snubbarna, har nyss satt mig och multitablar. ** Game ID 559082961 starting - 2005-10-29 13:52:27 ** Things We Said [Hold 'em] (1.00|2.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money - lieffrng sitting in seat 1 with $21.00 [Dealer] - Peanutsdk sitting in seat 2 with $102.50 - actarus sitting in seat 3 with $9.14 - _brodern_ sitting in seat 4 with $50.25 - wahtah1984 sitting in seat 5 with $32.00 - crafty88 sitting in seat 6 with $148.07 Peanutsdk posted the small blind - $0.50 actarus posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to _brodern_: J K _brodern_ raised - $2.00 wahtah1984 folded crafty88 called - $2.00 lieffrng folded Peanutsdk folded actarus called - $2.00 Här är jag velar jag mellan raise och fold, dåligt att raisa först ut? Pot: 6 SB ** Dealing the flop: 5 , 7 , 10 actarus bet - $1.00 _brodern_ called - $1.00 crafty88 called - $1.00 Pot 9 SB actarus vaknar till liv och betar ut, jag väljer synen då jag har 2 överkort även om färgdraget skrämmer lite, fel? ** Dealing the turn: actarus bet - $2.00 _brodern_ called - $2.00 crafty88 raised - $4.00 actarus called - $4.00 _brodern_ called - $4.00 Pot: 10 1/2 BB Här träffar jag mitt par och actarus fortsätter beta ut, callar för jag är inte riktigt säker på vart jag står + att om jag höjer kommer troligtvis inte crafty88 calla men actarus kommer reraisa om han har stål. För fegt? Crafty vaknar till liv och raisar och vi callar. Stege på crafty? ** Dealing the river: actarus checked _brodern_ checked crafty88 bet - $2.00 actarus called - $2.00 _brodern_ raised - $4.00 crafty88 folded actarus went all-in - $1.14 Ojoj, här kommer 2paret men ändå inte så kul. Att crafty har stegen är inte omöjligt men han kan också ha lägre 2par. Jag checkar och tänker checkraisa honom. Crafty foldade, färgdrag? main pot $28.53 End of game 559082961 Bra spelad hand eller idiotspel och bonnröta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Min femcentare. KJo är lurig att spela.Måste tillstå att jag hade limpat UTG.Vid en raise hade jag synat,annars fold.Jag tycker att man generellt måste vara försiktig UTG-och från den positionen tycker jag inte den är värd varken raise eller fold-alltså call.En raise pallar den dock IMO. Ny situation preflop nu-i och med att pott verkar ta sig.Det känns marginellt,men oftast vid dessa situationer tenderar jag att undervärdera implicerat-så call för mig också.Dessutom är den ju multipot. Turn-raisen oroar,men med TP och bra kicker skulle jag synat.Crafty spelar konstigt.Varför inte raisa för frikort preturn,om det är det han är ute efter?River får utvisa. Rivern gillar vi ju.Raisen är solklar,och likadant förväntningen att vinna potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 29 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Preflop ok. Lägg flopp. För att spela vidare för 7 mot 1 behöver du mer än bara två överkort (och drag till bakdörrsstege) eftersom det långt ifrån alltid räcker att träffa par för att vinna. Spelare bakom kan dessutom höja. Om du hade haft K:club: så kanske kanske. Höj turn. Om du blir 3-betad så lägg antagligen. Om du blir synad av bettor, beta igen på river. Om du blir synad kallt bakom så har han nog flushdraget, så spela därefter. När du synar här så tar du för lite betalt när du leder och du får för lite information. Tex kan du inte veta om du leder eller inte när du blir höjd. Jag tror nog att du ska beta river. Det finns stor risk att det blir rundcheck när du vinner annars. Dessutom är det inte säkert att par i J betalar höjningen. Och vinner du inte så blir det ofta 3 bets efter checkhöjningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 29 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2005 Höj turn. Om du blir 3-betad så lägg antagligen. Om du blir synad av bettor, beta igen på river. Om du blir synad kallt bakom så har han nog flushdraget, så spela därefter. När du synar här så tar du för lite betalt när du leder och du får för lite information. Tex kan du inte veta om du leder eller inte när du blir höjd. Du har en poäng i det du säger. 3 bettar han efter min raise + crafty call, så har jag nog bara 2 outs. Problemet är att jag hade synat 3 betten + eventuell river(jag vet, en stor jävla läcka jag måste täppa till). Lägg flopp. För att spela vidare för 7 mot 1 behöver du mer än bara två överkort (och drag till bakdörrsstege) eftersom det långt ifrån alltid räcker att träffa par för att vinna. Spelare bakom kan dessutom höja. Om du hade haft K så kanske kanske. Säg att det hade varit rainbow, hade call varit bra spel? Raise kanske? Jävligt OT: Vet någon hur man kan få prima HH:s att se bra utt utan att vara tvungen att pilla som fan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2005 3 bettar han efter min raise + crafty call, så har jag nog bara 2 outs. Problemet är att jag hade synat 3 betten + eventuell river(jag vet, en stor jävla läcka jag måste täppa till). Blir du 3-betad så har du ett dåligt läge, men det är priset du ibland får betala för att få de stora fördelarna din höjning medför när du leder. Det här illustrerar lite av problemet med att syna på floppen. Även när du sätter ditt perfekta kort så är du osäker på var du står. Säg att det hade varit rainbow, hade call varit bra spel? Raise kanske? Mindre dåligt med fortfarande inte bra. Om träff på turn hade gett dig potten 100% av gångerna så hade det precis räckt, men detta ligger ju ganska långt från sanningen. Gör floppen rainbow och ge dig själv ett bakdörrsfärgdrag så har du nog tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 30 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2005 Jag är ingen shorthandedspelare, men skulle säga att preflopspelet är helt OK. Är inte hundra procent, men skulle rangordna som Fold - 10%, Call - 30% Raise - 60%, eller något i den stilen. Flop - Släng handen. Jag ser inget värde i att syna här. Säg att du har 5 outs, generöst räknat. Alternativt kan du höja för att ge crafty dåliga odds på ett färg eller stegdrag. Skulle actarus återhöja så kan du nog slänga, i alla fall om turn inte hjälper dig nåt enormt (alltså K som inte är ), mest för "image". Turn - Höj här. Du säger själv "för jag är inte riktigt säker på vart jag står + att om jag höjer kommer troligtvis inte crafty88 calla men actarus kommer reraisa om han har stål.". Du är inte ett dugg mer säker på var du står med en syn, vilka kort på riven kommer göra dig säker på var du står (nu är det ju så att du faktiskt får ett sådant)? Om du nu leder kommer du inte kunna pressa ut något ur motståndarna, och inte ta betalt för drag. Höjer du och crafty återhöjer kan du slänga dig, kvittar om actarus synar eller höjer, de har dig nog slagen båda två. Rivern spear du som börs. Stege tror jag inte på hos crafty, något i stil med QJ känns troligare, kanske spader. Actarus kan ha ganska mycket, speciellt med tanke på hur shortstacked han är, AT kanske, eller Tx Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts