Gå till innehåll

FL7CS - (75)6, mycket marginellt hela vägen?


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (converter)

 

3rd Street - (0.60 SB)

 

Seat 6: xx xx 3:diamond: ___brings-in

Seat 7: xx xx A:spade: ___calls

Seat 8: xx xx Q:diamond: ___folds

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: ___calls

Seat 3: xx xx 8:club: ___folds

Seat 4: xx xx 3:spade: ___folds

 

Frågan är om jag slaskar när jag spelar en så här okvalificerad trestege även om det bara kostar en halv bet. En åtta och två treor döda och varken överkort eller tvåfärg, denna borde kanske gått i mucken?

 

Å andra sidan är min erfarenhet att lyckas man sätta stegar får man ofta bra betalt för dom.

 

 

4th Street - (2.10 SB)

 

Seat 7: xx xx A:spade: Q:spade: ___checks___calls

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: 4:club: ___bets

Seat 6: xx xx 3:diamond: 6:diamond: ___folds

 

Nu är väl min fyrstege kanske inte tillräckligt levande (har fem outs) för att ett bet ska vara för värde men ser viss semibluffspotential så jag bettar ut. Vettigt spelat?

 

 

5th Street - (2.05 BB)

 

Seat 7: xx xx A:spade: Q:spade: 5:diamond: ___bets

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: 4:club: Q:club: ___calls

 

Här lär han ju ha antingen ett par alternativt en fyrfärg, frågan är om jag egentligen ska syna här med öppen stege plus trefärg?

 

6th Street - (4.05 BB)

 

Seat 7: xx xx A:spade: Q:spade: 5:diamond: 2:club: ___bets

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: 4:club: Q:club: 7:spade: ___calls

 

Synar jag femte blir jag väl nästan tvungen att syna här också? Sitter han på en fyrfärg kanske jag t.o.m. leder med mitt par i sjuor.

 

River - (6.05 BB)

 

Seat 7: xx xx A:spade: Q:spade: 5:diamond: 2:club: xx___bets

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: 4:club: Q:club: 7:spade: 4:heart: ___calls

 

När han bettar rivern så är väl det troligaste att han antingen satte sin färg eller förbättrade ett par till tvåpar. Med tanke på hur jag har spelat är det dock inte allt för omöjligt att han sätter mig på ett drag och därför värdebettar ett högt par alternativt bluffar med ett bustat drag. Jag behöver trotts allt bara vinna i ca 15% av fallen här och väljer att göra en crying call.

 

Total pot: (8.05 BB)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5th Street - (2.05 BB)

 

Seat 7: xx xx A :spade: Q:spade: 5:diamond: ___bets

Hero: 7:diamond: 5:heart: 6:club: 4:club: Q:club: ___calls

 

Här lär han ju ha antingen ett par alternativt en fyrfärg, frågan är om jag egentligen ska syna här med öppen stege plus trefärg?

 

Här har du väl ett utmärkt läge att bluffa klöver-färgen med ett raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 7 spelar den här handen mycket märkligt. Jag är nyfiken på vad han hade. Fyrfärg känns inte troligt för varför checka fyrfärgen på 4:e och sen helt plötsligt beta rakt ut mot trefärgen. Om han har kanoner i hålet borde han checka 5:e för du kommer ju att nästan alltid att beta.

 

Mina gissningar är (1) att fi är ganska random och (2) att han i denna hand plötligt fick för sig på femte att han måste ta betalt av draget med sin starka hand. Men jag kanske missar något...

 

Det är mycket möjligt att det kan vara värt ett försök att semibluffa lite som bAyes sa. Har vi kanske någon halvread på fi som kan förstärka argumenten för det spelet?

 

3:e och 4:e gatorna är i bästa fall på marginalen IMO, av skäl som du själv angett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...