Gå till innehåll

NLT - A2s blir stege, totalt fel spelat av mej?


Recommended Posts

satt och spela lite på mitt eurobet konto ca 20 händer in händer detta.hyffsat tight bord,borde ja lagt mej på floppen när fi går allin?eller räknas det som bad beat?`min första tråd här i pokerhandanalys,så hha gärna lite överseendè med det :)

 

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 26, 14:21:40 EDT 2005

Table Table 36698 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: S5024320 ( $16.15 )

Seat 3: flash_raufos ( $24.78 )

Seat 4: D_312 ( $18.14 )

Seat 6: bjodon2137 ( $54.75 )

Seat 1: Hero ( $24.15 )

Seat 5: sthovb ( $6.82 )

D_312 posts small blind [$0.10].

sthovb posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Ah 2h ]

bjodon2137 folds.

hero calls [$0.25].

S5024320 folds.

flash_raufos raises [$1.10].

D_312 folds.

sthovb: kzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

sthovb calls [$0.85].

hero calls [$0.85]

** Dealing Flop ** [ 5s, 4h, 3h ]

sthovb checks.

hero checks.

flash_raufos bets [$0.25].

sthovb calls [$0.25].

hero raises [$0.50].

flash_raufos raises [$1.75].

sthovb is all-In [$5.47]

hero calls [$5.22].

flash_raufos is all-In [$21.68]

hero is all-In [$17.33]

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 6c ]

 

borde man spelat detta annorlunda?jag anser att jag spelade rätt?

ser gärna fram emot analsyer och funderingar!

 

* RP och bort med resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se..

 

Du får in dina pengar med 3:e nöten (76/62 slår dig) och nötfärgsdraget som backup... vad kan du göra åt hans runner-runner kåk ? Jo inget såklart.. få in pengar med % på din sida kan juh aldrig vara fel spelat, iaf monsterread om du ska kunna folda din färdiga stege+färgdrag på flopp där.

 

Så rätt spelat.. fortsätt såhär så går du + i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant hand att analysera imo.. Tycker nog att du borde lägga dig när de två andra är allin. Du borde väl nästan fattar att minst en av dem har 67 och den andra ett set. Så du måste sätta färgen plus att undvika en parad bräda.. känns inte som särskillt sköna odds. Och tänk för gudskull på att liret är så mycket mer avancerat och svår läst på micro-limits.

 

Så nästa gång.. ja det kan vara svårt, men i bland måste man släppa suckerstegen.. Tänk dig att turn kan vara 6 och river 7 och då slår du inte ens brädan.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant hand att analysera imo.. Tycker nog att du borde lägga dig när de två andra är allin. Du borde väl nästan fattar att minst en av dem har 67 och den andra ett set. Så du måste sätta färgen plus att undvika en parad bräda.. känns inte som särskillt sköna odds. Och tänk för gudskull på att liret är så mycket mer avancerat och svår läst på micro-limits.

 

Så nästa gång.. ja det kan vara svårt, men i bland måste man släppa suckerstegen.. Tänk dig att turn kan vara 6 och river 7 och då slår du inte ens brädan.. :shock:

 

Du skämtar, hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop är det ju ganska given allin, jag skulle bli jätteglad. Antagligen sitter du mot ett överpar, nån flumhand eller möjligvis ett set. Osannolikt skulle någon även kunna ha stegen. Men med tanke på odsen du får och hur mycket skräp dem kan ha är det bara att trycka in.

 

Preflop så är jag högst tveksam till synen dock, gillar inte att spela Axs mot raises för du drar i princip bara mot färgen och det känns bara inte värt. Jag hade slängt preflop. Särskilt från small blind.

 

 

Btw check-miniraisen på floppen ser ganska konstig ut. Beroende på read och bordsstämning hade jag antagligen bettat ut 60-70% pot och hoppats på att nån skulle höja mig. Alternativet är om du är uppe mot nån extrem bluffgubbe men då bör du nog bara check-calla. (3dje alternativet är att checkraisa för att bluffa färgdrag men det känns kanske lite långsökt i micro limit, men då måste du raisa ordentligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är beredd att hålla med stasjo ang. preflop-synen. Med tanke på höjningen borde du vara ordentligt dominerad i det läget och behöver träffa riktigt bra på floppen. Synen är knappast motiverad i mina ögon.

 

Personligen hade jag nog inte ens limpat in från början med tanke på din position, men så är jag fånigt tight också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på ditt postflopspel skulle jag rekommendera dig att kasta handen preflop. Det var inte bra.

 

Din check-miniraise är helt värdelös. Ska du checkraisa så checkraisa runt pott. Gör allt vad du kan för att försöka få in degen. Till er som förespråkar fold på floppen kan jag ju bara säga att det är ett av de sämsta råd jag någonsin läst på detta forum. Om vi sätter motståndarna på en rimlig HD så inkluderar den 67 - eftersom det är microlimit är inte heller 62 uteslutningsbart - men den inkluderar en mängd händer som vi totalt krossar eller som har jättefå outs mot oss.

 

Du har floppat tredjenöten och inte nog med det så har du redraws till nästnötfärgen. Det är sällan man får såhär pass bra händer i Omaha, ännu mer sällan i Texas. Du bör göra allt vad du kan för att försöka få in degen, särskilt mot preflophöjaren som mycket väl kan sitta på ett överpar. Om någon foldar A2s med färgdraget på denna flop oavsett action (ja, om fem pers går all-in har du jättebra odds att dra på färgen även om du är slagen) så kan jag bara rekommendera att sluta spela poker.

 

Poker handlar om EV. Med din hand har du rätt mycket +EV mot motståndarnas tänkbara handdistributioner. Kan du också få in degen på floppen är det ju kanon, får du in degen på floppen är ditt spel +EV oavsett vad motståndarna satt på i just denna specifika hand.

 

Det är det poker handlar om.

 

Inte "jag sätter han stenhårt på 76 så jag foldar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baserat på ditt postflopspel skulle jag rekommendera dig att kasta handen preflop. Det var inte bra.

 

Din check-miniraise är helt värdelös. Ska du checkraisa så checkraisa runt pott. Gör allt vad du kan för att försöka få in degen. Till er som förespråkar fold på floppen kan jag ju bara säga att det är ett av de sämsta råd jag någonsin läst på detta forum. Om vi sätter motståndarna på en rimlig HD så inkluderar den 67 - eftersom det är microlimit är inte heller 62 uteslutningsbart - men den inkluderar en mängd händer som vi totalt krossar eller som har jättefå outs mot oss.

 

Du har floppat tredjenöten och inte nog med det så har du redraws till nästnötfärgen. Det är sällan man får såhär pass bra händer i Omaha, ännu mer sällan i Texas. Du bör göra allt vad du kan för att försöka få in degen, särskilt mot preflophöjaren som mycket väl kan sitta på ett överpar. Om någon foldar A2s med färgdraget på denna flop oavsett action (ja, om fem pers går all-in har du jättebra odds att dra på färgen även om du är slagen) så kan jag bara rekommendera att sluta spela poker.

 

Poker handlar om EV. Med din hand har du rätt mycket +EV mot motståndarnas tänkbara handdistributioner. Kan du också få in degen på floppen är det ju kanon, får du in degen på floppen är ditt spel +EV oavsett vad motståndarna satt på i just denna specifika hand.

 

Det är det poker handlar om.

 

Inte "jag sätter han stenhårt på 76 så jag foldar".

 

 

exactus.........Hade aldrig synat pre flop med dom skitkorten men om jag nu hade gjort det (med vetskap om att han satt med KK eller AA ) så hade jag ju fått den där behagliga ilningen i ryggraden när jag hade sett floppen....bomba, bomba och åter bomba.....vinsten är din då han aldrig kommer att släppa potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker handlar om EV. Med din hand har du rätt mycket +EV mot motståndarnas tänkbara handdistributioner. Kan du också få in degen på floppen är det ju kanon, får du in degen på floppen är ditt spel +EV oavsett vad motståndarna satt på i just denna specifika hand.

 

Det är det poker handlar om.

 

Inte "jag sätter han stenhårt på 76 så jag foldar".

 

naturligtvis har du helt rätt i att poker handlar om +EV men man kan ju inte helt släppa vilken situation man är i. Bara sitta o räkna eventuella handdistrubitioner och glömma bort att fundera på varför motståndaren agerar som den gör känns lite.. -EV.

 

(OT, naturligtvis är det syn i det här fallet..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...