Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Turney 336 deltagare. 6 man kvar. Totalt antal chips in play 1,04 M. Det är en 20+2 rebuy. Chipleadern (Fi) som är grymt aggressiv och spelar riktigt bra har 300k. Jag har 230 k. blindsen är 8000/16000 Jag (UTG+2) 9h9s, raise 35000 Fi (bb) call Flop Ac9c6d Fi check JAG: ??? Hur ska jag spela här för att maximera värdet och minimera risken. Jag har redan 20% av markerna. Är det värt risken för utdragning för att försöka trappa den aggressiva chipleadern här? Dubblar jag här så har jag 50% av alla marker i spel... Chipleadern har bettat ut på väldigt många potter då han försvarat sin bb. Den här gången checkar han. Svag? Monster (AK/AQ väntar på att få höja mig?)? Tips på hur man spelar ett monster i position mot en aggressiv chipleader i ett MYCKET avgörande läge mottages tacksamt... Citera
elvis77 Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Personligen skulle jag kägga ett bett för att ge honom chansen att slå om(om han har ett A eller färgdrag), och därefter gå all in. Runt 50-55k kan vara lagom Citera
Fido Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Mmm, du måste ju betta här. Kan inte ge gratiskort när färgdraget kommer... Sedan som elvis skriver, slanta in ett lagom halvstort bet. Typ 80k i potten eller så, betta halvmycket. Som elvis skriver, 50k eller så. Lagom för att han ska kunna syna ett A och möjligtsvis slå om med AK eller färgdrag. Citera
Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det fullständigt galet att trycka allin här direkt på floppen med ett massivt överbet? Citera
parre Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det fullständigt galet att trycka allin här direkt på floppen med ett massivt överbet? Jag tycker det. Blir du utdragen så visst, det är tufft och jobbigt och tvekan kommer och så vidare. Men du måste ändå försöka få ut bra värde från din hand om det går tycker jag. Jag betar ut lika mycket som jag betar ifall jag continuationbetar en blindsteal, vilket blir ca 2/3-pott. Vid omslag - allin. Vid syn - se turn och utvärdera. Men jag tror inte jag kan släppa denna hand även om färgkortet kommer på turn... men å andra sidan suger jag på turneringar så. Beta ut ett normalt bet. Får du omslag är det bara att jubla... om han bara synar och färgen kommer på turn och han ställer in är det i och för sig jobbigt, men det är smällar man får ta. Betar du ordentligt på flop så _tror_ jag att du får odds att syna ifall han ställer på turn givet att han kan ha tvåpar/Ax och inte färg, men helt säker är jag inte. i så fall får du omvärdera, men färgen kommer ju inte så ofta på turn så. Ax: Han behöver runner-runner för att köpa ut. Tvåpar: Han drar till två outs. Färgdrag: Han vinner ca 1/3 av gångerna. Underset: Han drar till en out. AA - ja har han trixat in dig i fällan med AA är det bara att betala av Ge han inte en chans att lägga någon av dessa händer som du totalt krossar genom att överbeta allin. Citera
Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 parre, tack för ett bra svar! Ingen chans att han ser mitt massiva allinöverbet som ett färgdrag och synar med AJ etc? Efter att ha läst dina slaskposter så undrar jag bara: Varför spelar du inte så här själv? Citera
parre Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 parre, tack för ett bra svar! Ingen chans att han ser mitt massiva allinöverbet som ett färgdrag och synar med AJ etc? Efter att ha läst dina slaskposter så undrar jag bara: Varför spelar du inte så här själv? Chansen finns, men du skriver att han är en bra spelare. En bra spelare tänker i det läget "om han bluffar och fortsätter spela såhär vilt så kommer jag få ett bättre läge senare". Alternativt "oj vad konstigt, SÅ har man minsann aldrig spelat förut, visst är det fiskigt men jag vill inte chansa att han har mig krossad, fortsätter han spela såhär får jag däremot börja kolla upp vad han ställer med för händer". Och varför jag själv inte spelar såsom jag analyserar händer beror mest på bristande disciplin, bristande fokus och fylleri. Därför jag nästan aldrig spelar på nätet längre, där straffas ju dåligt spel och tilt stenhårt direkt genom att inköpen rinner iväg. Live tar det ju iaf lite tid att dela ut korten etc Citera
Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Klart vettiga synpunkter parre... Jag ställde in, han la sig och jag spenderade följande 10 minuter på att försöka få ner pulsen och irritationen över mitt tomtespel... <skryt>Sen vann jag i och för sig turneyn ändå och fick 3480$ (6ggr mer än mitt förra rekord), men denna potten spelade jag ganska dåligt. </skryt> Lycka till med lirandet framöver! Citera
elvis77 Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det fullständigt galet att trycka allin här direkt på floppen med ett massivt överbet? Jag tycker det är galet, om han är aggresiv och lite kreativ kan han ju slå om med händer som Ax, 9T och TJ. Går du all in lägger han dessa såvida han inte är en galen tomte. Citera
Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 elvis77, jag håller med om att det är dåligt spelat. Fick panik när jag floppade ett sånt monster mot chipleadern i det läget med för mig väldigt stora pengar på spel. Citera
Hjort Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Tips på hur man spelar ett monster i position mot en aggressiv chipleader i ett MYCKET avgörande läge mottages tacksamt... Tyvärr så har han ju vanligen inget här, men det ser så väldigt misstänksamt ut att checka att du nästan måste beta. Dräm till med standardbeten här (vilket för mig är halvpott) så får han läge att smälla tillbaka. Är han helt överaggro så kan du ju checka så att han betar turn, men då kan du knappast få hela hans stack om han inte träffat hårt eftersom du visar sjukt mycket styrka då. Mmm, du måste ju betta här. Kan inte ge gratiskort när färgdraget kommer... Sannolikheten att han har färgdrag är mycket liten (bland annat för att det inte går att ha A-högt färgdrag), att bli utdragen är helt enkelt ingen större faktor när man har floppat set mot bb. Citera
Björnerik Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Hans check såg väldigt misstänksam ut ja. De tre senaste gångerna han synat i sin bb mot en raise så hade han skjutit iväg pottbet på floppen direkt. Det var det som fick mig att paniktrycka allin, och trodde faktiskt att han möjligen skulle syna... Mycket dumt då han kanske kanske kan lägga även AJ i det läget... Citera
Smokey_McPot Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Halv till 3/4 pott på floppen för att han ska kunna checkraisa dig med drag eller ett svagt A eller liknande. Om han synar och ställer in på alla klöver synar jag sannolikt och väntar mig en bluff väldigt ofta från en enormt aggro spelare, och 10 outs om du ligger efter. Citera
Björnerik Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Jag hade 99 så om jag ligger efter (dvs han har AA) så drar jag till en out... Men det såg jag som nästintill noll risk. Citera
Recommended Posts