Gå till innehåll

NLT - Vad göra med bottomset här?


Recommended Posts

Har ingen direkt read på fi, men han verkar vara en rättså tight och duktig spelare, hade kollat upp att han lirade 6 bord NL200 och även något NL400.

 

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Bolton"

Game ended 2005-10-24 23:22:47 GMT+01:00

 

Players:

Icanwin (EUR 180,30 in seat 1)

G-dog (EUR 122,30 in seat 2)

_barkley_ (EUR 211,90 in seat 3)

THJ_Ryssen (EUR 183,00 in seat 4)

tesse_m (EUR 299,40 in seat 5)

jimmy (EUR 292,10 in seat 6)

 

Dealer: _barkley_

Small Blind: THJ_Ryssen (1,00)

Big Blind: tesse_m (2,00)

 

jimmy was dealt: 7s - 7d

 

jimmy Call (2,00) (limp)

Icanwin Raise (4,00)

G-dog Fold

_barkley_ Fold

THJ_Ryssen Call (3,00)

tesse_m Raise (10,00) limpreraise, men en svag sådan, JJ-AA, alt AK?

jimmy Call (10,00) (synar för att träffa set)

Icanwin Call (8,00)

THJ_Ryssen Fold

 

Flop 7c - Jh - 8c

 

tesse_m Bet (16,00)

jimmy Raise (55,00) (träffar och han bettar svagt, jag reraisar)

Icanwin Fold

tesse_m All-In (271,40) (oj?)

jimmy Vad göra här nu? sitter han på AcKc, JJ, 88, AA-KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinstchans:

 

Har motståndaren överpar så leder du och det är en given syn. Fi har 2 outs och har då ca 10% chans att vinna handen.

 

Även om motståndaren sitter med 9-10 och har stege så behövs bara att bordet parar sig för att få kåk och vinna handen. Med 7 out på turn och 10 outs på river så har du 0.85 * 0.81 -> ca 31% chans att vinna handen med kåk.

 

Antar man att de två alternativen ovan är lika sannorlika och även antar att det är även 10% chans att det är en ren bluff med AK så får man följande vinstchans

 

10% bluff = vinst 10% av fallen

40% överpar varav 10% förluster = vinst 36% av fallen

40% varav 31% kåk = vinst 12% av fallen

 

Totalt vinner du 10+36+12 = 58% av fallen.

 

Dvs du är då favorit och bör syna.

 

Potodds:

 

I potten ligger redan 1+2+2+4+3+10+10+8+16+55 + 271-7 (han har 7 mer än dig i sin stack) = 375

det kostar dig 215 och syna dvs du har pottodds på 36%. De pottodds du har gör det nästan rätt att syna även om Fi har den värsta tänkbara handen.

 

 

Resultat

 

Även om siffrorna 10,40,40 är tagna ur luften så räcker det i praktiken med att 15% av fallen är bluff och 85% av fallen är 9-10 för att få rätt pottodds om man synar.

 

Matematiken säger att du får pottodds att syna i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in: Det är ingen limpreraise, tesse raisar direkt ur BB.

 

vetgirig : Värsta scenariot är att man är översettad, och då är man rätt stekt. Att fi sitter med T9 ser jag som i det närmaste omöjligt då h*n verkar vara en tajt lirare. Sannolikheten att h*n valueraisar T9 ur BB är extremt liten.

 

Jag hade synat och förväntat mig att fi har ett överpar, AcKc eller JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AcKc eller överpar, tror inte på JJ eller T9. Om han skulle ha stegen så har man bra redraw till kåken.

 

Om man överväger fold här så varför inte folda preflop? Det är ju det här man vill ska ske när man floppar ett set.

 

Given syn enligt mig är man översettad så får man ta det! Det är därför man har en BR...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn.

 

Skriv dir svaret! Känns meninglöst att posta en tråd och sedan tar det 2 dagar att skriva in hur det slutade.

 

Det blir ännu mer meningslöst om han skriver "jag synade, Fi vände upp T9/88/JJ och jag torskade.

 

Då kommer alla jättebesserwissers kunna skriva om hur de absolut hade lagt bottensetet då det är så uppenbart att man är slagen.

 

Just resultat är det värsta som finns när det gäller HH's. Bra poker handlar inte om resultatorienterat tänkande utom om tänkbar handdistribution givet bettingmönster/ev. tells (vid livespel) kontra oddsen att man har bäst hand kontra oddsen att man har bäst hand vid river. Ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in: Det är ingen limpreraise, tesse raisar direkt ur BB.

 

vetgirig : Värsta scenariot är att man är översettad, och då är man rätt stekt. Att fi sitter med T9 ser jag som i det närmaste omöjligt då h*n verkar vara en tajt lirare. Sannolikheten att h*n valueraisar T9 ur BB är extremt liten.

 

Jag hade synat och förväntat mig att fi har ett överpar, AcKc eller JJ.

 

OJ! jävlar, jag trodde heela tiden att de var en limpreraise... hmm jaja, saksamma. Det ändrar nog inte så mkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn.

 

Skriv dir svaret! Känns meninglöst att posta en tråd och sedan tar det 2 dagar att skriva in hur det slutade.

 

Det blir ännu mer meningslöst om han skriver "jag synade, Fi vände upp T9/88/JJ och jag torskade.

 

Då kommer alla jättebesserwissers kunna skriva om hur de absolut hade lagt bottensetet då det är så uppenbart att man är slagen.

 

Just resultat är det värsta som finns när det gäller HH's. Bra poker handlar inte om resultatorienterat tänkande utom om tänkbar handdistribution givet bettingmönster/ev. tells (vid livespel) kontra oddsen att man har bäst hand kontra oddsen att man har bäst hand vid river. Ungefär.

 

Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått tillräckligt med respons och de verkar som de flesta tycker solklar syn. Jag var nära fold, pga att han 6 tablade och verkade tight. Den enda handen som jag tror han skulle lira sådär är AcKc. Jag tror aldrig han skulle spela AA-QQ sådär. Med denna stora stack så skulle han haft råd att göra en rejäl reraise till och sedan släppa om jag ställde in då. Det är lätt att säga nu i efterhand iofs, men jag JJ lr AcKc är det enda vettiga. Det kanske är -EV ändå att släppa där... men jag tycker jag borde gjort det nu när jag har analyserat handen med några kompisar.

 

Är jag ute och cyklar? Hjort eller någon annan rutinerad som vill säga sitt?

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Bolton"

Game ended 2005-10-24 23:22:47 GMT+01:00

 

Players:

Icanwin (EUR 180,30 in seat 1)

G-dog (EUR 122,30 in seat 2)

_barkley_ (EUR 211,90 in seat 3)

THJ_Ryssen (EUR 183,00 in seat 4)

tesse_m (EUR 299,40 in seat 5)

jimmy (EUR 292,10 in seat 6)

 

Dealer: _barkley_

Small Blind: THJ_Ryssen (1,00)

Big Blind: tesse_m (2,00)

 

jimmy was dealt: 7s - 7d

 

jimmy Call (2,00)

Icanwin Raise (4,00)

G-dog Fold

_barkley_ Fold

THJ_Ryssen Call (3,00)

tesse_m Raise (10,00)

jimmy Call (10,00)

Icanwin Call (8,00)

THJ_Ryssen Fold

 

Flop 7c - Jh - 8c

 

tesse_m Bet (16,00)

jimmy Raise (55,00)

Icanwin Fold

tesse_m All-In (271,40)

jimmy All-In (225,10)

tesse_m Payback (7,30)

 

Turn 7c - Jh - 8c - 4c

River 7c - Jh - 8c - 4c - 3s

 

tesse_m shows: Jc - Jd (three of a kind, jacks)

jimmy shows: 7s - 7d (three of a kind, sevens)

 

tesse_m wins: EUR 597,20 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 3,00

 

 

 

Största potten jag har torskat tror jag. Iaf mellan två spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just resultat är det värsta som finns när det gäller HH's. Bra poker handlar inte om resultatorienterat tänkande utom om tänkbar handdistribution givet bettingmönster/ev. tells (vid livespel) kontra oddsen att man har bäst hand kontra oddsen att man har bäst hand vid river. Ungefär.

 

Ja, självfallet. Men efter att alla sagt sitt tycker jag ändå det är intressant att veta vad fi spelade, så man vet om man tänkte rätt eller inte.

 

Nu är ju svaret redan givet när jag gör min kommentar, så angående handen... blixtfold!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...