calm Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Lirade Expekts $4000 freeroll igår och blev lite förvånad vid ett tillfälle. Blindsen var på 150/300 Jag var SB och lade mina 150, BB hade dock bara 120 typ. Resterande spelare behövde då bara syna mina 150 och jag kunde följdaktligen bara checka för att se floppen. Om BB är 300 borde det väl kosta 300 för samtliga att syna floppen, oavsett vad killen som sitter som BB har? Kändes fel i min värld... (Lägger inlägget här då frågan är av mer generell karaktär även om det nu gällde expekt...) * Rurbikpill - QoS * Citera
Thåström Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Lirade Expekts $4000 freeroll igår och blev lite förvånad vid ett tillfälle. Har Expekt $4000 freeroll? Har jag aldrig sett, lirar iof sig på nordicbet men de kör väl med samma nätverk=samma turneringar? Citera
kydyl Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Nä det låter korrekt. Ingen ska ju tvingas att lägga mer än den som lagt mest på bordet för att syna. Citera
jezaja Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Så är det inte på party t.ex, där får man syna den stora blinden ändå om jag minns rätt. Citera
EAK Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Har Expekt $4000 freeroll? Har jag aldrig sett, lirar iof sig på nordicbet men de kör väl med samma nätverk=samma turneringar? Väldigt ot, men ja det hade dom. Sista 4k freerollen spelades igår. Angående blindsen så är det korrekt att det bara blir priset av SB för alla att syna. Citera
gdaily Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Har Expekt $4000 freeroll? Har jag aldrig sett, lirar iof sig på nordicbet men de kör väl med samma nätverk=samma turneringar? Allt är inte samma i ett nätverk, Expekt kan ha och har egna frirullar exempelvis. Om BB är 300 borde det väl kosta 300 för samtliga att syna floppen, oavsett vad killen som sitter som BB har? Angående blindsen så är det korrekt att det bara blir priset av SB för alla att syna. Tyvärr har du fel EAK, korrekt är att alla skall syna för 300. Dock har Prima felprogrammerat i sina regler för detta (precis som i underraise (om du netar 100, någon har 100.01 och går all in (i NL ex) så har du rätt att återhöjaj på dessa 0,01). Detta är helt fel enligt gängse regler men Prima fattar det inte). /Ola Citera
greywolf Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 Tyvärr har du fel EAK, korrekt är att alla skall syna för 300. Dock har Prima felprogrammerat i sina regler för detta (precis som i underraise (om du netar 100, någon har 100.01 och går all in (i NL ex) så har du rätt att återhöjaj på dessa 0,01). Detta är helt fel enligt gängse regler men Prima fattar det inte). /Ola det där med att man kan återhöja ett underraise är helt sjukt. Jag kan inte fatta att dom inte fixar det. Samma sak på ladbrokes. Dock dyker det då och då upp tillfällen att utnyttja dom som itne vet om/inte tänker på den buggen. Citera
EAK Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 gdaily, där fick jag för att jag mest spelar på Expekt. *ställer sig i skamvrån* Citera
Hjort Postad 19 September , 2004 Rapport Postad 19 September , 2004 det där med att man kan återhöja ett underraise är helt sjukt. Jag kan inte fatta att dom inte fixar det. Samma sak på ladbrokes. Dock dyker det då och då upp tillfällen att utnyttja dom som itne vet om/inte tänker på den buggen. Heh, alla som fått in fyra eller fler personer preflopp med AA eller KK pga den buggen räcker upp en hand... Citera
Papa Kubo Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Heh, alla som fått in fyra eller fler personer preflopp med AA eller KK pga den buggen räcker upp en hand... Det var tydligen många. Citera
Joxer Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Räcker nästan upp handen eftersom en var smart nog att lägga ner sin hand. Citera
Stoneburg Postad 31 Mars , 2005 Rapport Postad 31 Mars , 2005 det där med att man kan återhöja ett underraise är helt sjukt. Jag kan inte fatta att dom inte fixar det. Samma sak på ladbrokes. Dock dyker det då och då upp tillfällen att utnyttja dom som itne vet om/inte tänker på den buggen. Heh, alla som fått in fyra eller fler personer preflopp med AA eller KK pga den buggen räcker upp en hand... Hehehehe... känns som halva mina pokerpengar kommer från det Citera
Recommended Posts