Gå till innehåll

Chip leadern ville komma femma?


Elvis

Recommended Posts

Spelade en satellit till UK Open Qualifier på Pacific igår kväll och fick vara med om en intressant avslutning på turneringen. Prislistan såg ut så här:

 

1-4: Seat (värt $100)

5: $60

 

När vi var fem kvar hade chip leadern 17K, tvåan 11K och sedan var vi tre som hade 2K, 3K och 4K. Blinds 200/400.

 

Nu säger chip leadern i chatten att han vill komma femma! Ser ni några etiska problem med att "hjälpa" honom att göra det (han menade faktiskt allvar)?... Har ni varit med om något liknande själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inga problem med det. Bara fördelar :twisted:

 

Precis vad jag tyckte. Och efter att killen visat att han menade allvar genom att fold:a post-flop ett par givar i rad (trots att check var gratis), så blev det jag som "hjälpte" honom mest. Han enkelhöjde, jag enkelhöjde, han enkelhöjde, jag enkelhöjde, han fold:ade, osv. Jag undrar vad de vid bordet som inte hade chatten på tänkte. :D

 

Men det fanns ju ett skräckscenario också: Jag blir hjälpt upp till typ 10K, sedan får en av småstackarna panik och synar mig all-in och åker ut... Det skulle inte ha sett så bra ut, va? :?

 

Nu blev det inte så utan killen kom femma som han ville. Slutet gott, allting gott.

 

Det absolut bästa vore ju dock om ni kunde göra en deal så att sitepersonalen styr upp det hela.

 

Mmm. Men det var på Pacific, så det var aldrig något alternativ (deras support är inte så snabb, om man säger så).

 

Hmmm, ni är fem spelare kvar och bb är bara 400? Låter lite märkligt.

 

Spelet är rätt loose på Pacific... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...