Gå till innehåll

FL - Väntar med CR till turn

Albert

Recommended Posts

Låt säg att man har 2 fiender med sig i en pott då väntar jag med att CR:a tills turn i 95% av fallen. Det förutsätter aggressiva fiender och tämligen ofarliga bräden. Jag bettar oftast heller inte ut på flopp om jag sitter innan och detta har ju sina risker att fi tar en gratiskort men då lägger jag ut bett på turn.

Förlorar man mycket på att vänta till turn?

Jag kan se på det spelet på följande sätt: När man väntar till turn och CR:ar så lägger sig inte speciellt många för en CR (om de nu inte försökte vräsa iväg en bluff) men på samma sätt så tror jag att det kan genomlysa en viss svaghet om jag inte bettar ut på flopp och sedan CR:ar på turn, men säg den spelaren som inte synar ett extra bett på turn för att få se river. Blev lite vimsigt nu så skippa över det.

Kan tillägga att det är mer när jag har starka draghänder då jag är uppe mot 1-2 fiender som jag CR:ar på flopp och bettar ut turn för att få in mer a bets samt kanske ta potten på turn då jag visat styrka.

Sedan om jag har nötfärgdraget i en multiwaypott så slår kag på aggressivmode från början till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett flumtips från mig är att som förstaval köra på med betar och höjningar när du har bra. Ofta får du in mer pengar på det viset. De flesta är mindre benägna att tro dig när du jammar flopp. Däremot vet alla med en gnutta erfarenhet att en checkhöjning på turn betyder härdat stål . Du kanske oftast får syn men sällan mycket mer action än så från sämre händer. Dessutom kan det lätt komma kort på turn som får motståndaren att lugna ner sig med händer som hade gett järnet på flopp.

Därmed inte sagt att du inte ska jobba med checkhöjningen - bara att du kanske överarbetar den lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser