Peder.A Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Spelade nyss den här handen och är väldigt tveksam över hur man ska spela den korrekt. Jag har ingen större koll på robbanxxx då han är ganska ny vid bordet. Players: luckyduck (EUR 13,00 in seat 1) juleborgne (EUR 36,25 in seat 2) Frille (EUR 21,05 in seat 3) Fet_erik (EUR 49,00 in seat 4) robbanxxx (EUR 51,40 in seat 5) Hero (EUR 51,65 in seat 6) Dealer: robbanxxx Small Blind: Hero (0,25) Big Blind: luckyduck (0,50) Hero was dealt: A - K juleborgne Call (0,50) Frille Fold Fet_erik Fold robbanxxx Call (0,50) Hero Raise (3,50) Jag får en bra hand, dock suger min position. Känner att jag vill isolera mig mot max en motståndare i det här läget. luckyduck Fold juleborgne Fold robbanxxx Call (3,25) Svårt att sätt honom på någon specifik hand då han har limpsynat fårn knappen. Flop T - T - J Hero Check Mardrömsflop för min AK. Brukar ofta beta även fast jag inte har träffat med AK, men den här floppen känns väldigt farlig och bluffvänlig för Fi. robbanxxx Bet (2,75) Varför betar han så lite? Vill han locka in mig i potten? Hero Raise (7,75) Han känns svag i det här läget så jag gör en raise och lägger mig om han slår om... Spelar jag rätt? Jag tycker det är en problematisk situation. Kom gärna med tips! Citera
Rezzpect Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Om du höjer preflop så är det väl nästan ett måste att höja på flopen? Såg inte att du reraisade, om det var meningen så kan jag väl inte klaga :> Citera
porren Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag tycker fi`s bet i det här läget bjuder in till en re-raise. Han vet att efter en sådan pre-flopp raise du gjort, så lägger du dig inte för ett så svagt bet. Det luktar styrka. Jag väljer fold. (skulle nog trots allt betat på floppen). Citera
Peder.A Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Han foldade så det hela slutade lyckligt men nästa gång en liknande flop kommer mot min AK kommer jag vara lika osäker som jag var nu... Citera
Mjorich Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag tycker att floppen är helt okej för en AK. Finner det katastrofalt att du inte bettar ut på floppen. Det krävs stora ballar för honom att bluffa där, eftersom han sannolikt har satt dig på överpar som många inte släpper i första taget... Citera
Wharic Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Jag tycker du skulle ha bettat direkt på floppen istället för att checka. Du riskerar att ge honom en gratischans att träffa på turn och om du ligger bäst till med AK så kommer han förmodligen inte att syna i alla fall. En check raise som du gjorde här riskerar att bli dyrare då du formodligen är slagen om han synar dig. Citera
maaac Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 En Check-raise är det helt klart sämsta du kan göra i sånna situationer. Beta ut rejält så att du ser var du har honom, om han slår om är det bara att lägga sig, och om han synar så får du nog också se dig slagen. Citera
freggan85 Postad 24 Oktober , 2005 Rapport Postad 24 Oktober , 2005 Varför är floppen en mardrömsflopp? Tycker det är en rätt behaglig flopp. Eftersom du höjer Preflop så e de ju bara att betta. Höjer han så är det enkel fold. synar han är det bara att försöka checka ner handen kanske hoppas på att vinna genom en träff med A eller K. Eller så kanske du rent av möter en som synade med ett sämre A på flopp. Många som gör de på parad bräda. Citera
Recommended Posts