aglo Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Game # 148870894 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lysekil" Game ended 2005-10-21 23:20:20 GMT+01:00 Players: vespan (EUR 25,00 in seat 1) jiimtee (EUR 25,00 in seat 2) Thobbbe (EUR 68,52 in seat 3) Burlaen (EUR 42,25 in seat 4) lazze111 (EUR 52,04 in seat 5) klonkarn (EUR 69,40 in seat 6) Dealer: Thobbbe Small Blind: Burlaen (0,25) Big Blind: lazze111 (0,50) Blind out of turn: jiimtee (0,50) klonkarn was dealt: Kh - Qh klonkarn Raise (2,00) vespan Fold jiimtee Call (1,50) Thobbbe Call (2,00) Burlaen Fold lazze111 Raise (3,00) <- Minihöjning... klonkarn Call (1,50) jiimtee Call (1,50) Thobbbe Call (1,50) Flop 3c - Kc - 7h lazze111 Bet (3,00) klonkarn Raise (10,00) <-Lagom höjning för att se var jag står samt jaga ut draghänder? Självklart kan jag mycket väl få syn av t.ex. färgdrag. Mer/mindre/lagom höjning? jiimtee Fold Thobbbe Raise (17,00) lazze111 Call (14,00) klonkarn Call (7,00)<- Måste vara slagen känner jag, men synar p.g.a. bra odds. Hoppas framförallt på en K eller Q (ca €56 i potten och €7 att syna). Turn 3c - Kc - 7h - Ah lazze111 Check klonkarn Check Thobbbe Bet (23,00) lazze111 Fold klonkarn Call (23,00) <- Måste vara slagen. Synar med nötfärgdrag. River 3c - Kc - 7h - Ah - Ks klonkarn Check Thobbbe Bet (10,00) <- Ca €112 i potten. Han har runt €15 kvar. Ska jag trycka in och betala av om jag är slagen? Kanske är självklart - jag vet inte... Jag tycker att handen blev väldigt svårspelad på alla gator, framförallt på flop och turn. Beslutet på river kanske sker på automatik av er? Vad sätter ni honom på (väldigt svårt utan read, jag vet)? En bra spelade borde hitta många fel i den här handen tycker jag, så jag är tacksam för åsikter om hur den kunde spelats bättre. Citera
ampixo Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Syn räcker på river då potten är så pass stor som den faktiskt redan är!!! Citera
jaroiten Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Syn räcker på river då potten är så pass stor som den faktiskt redan är!!! Jag hade tryckt in bara för att ge FI chansen att misclicka eller time-outa.. Hur som helst så överspelar du KQ något enormt här imo.. Citera
jackbalsam Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Förstår att du synar hans mesiga omslag på floppen. Däremot tycker jag du ska gå allin firekt på turn om du väljer att spela handen. Då har du chansen att vinna potten utan showdown. Dock så tror jag han har en väldigt stark hand här som han inte lägger. Jag hade nog checkat turn och foldat för hans bet som nog är lite för stort för att man ska kunna syna. Citera
oggeking Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Folda preflop. Snälla sluta.. Citera
Mikey Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Folda preflop. Äsch att folda för en mesbet före floppen är ju inte att fundera på. Att spela handen är för mig också ett "måste" om du menar att han borde lägga sig utan att beta. Däremot om det varit KQo så hade jag inte spelat ur tidig pos dock, men det kanske är för att jag inte gillar höga offsuit kort om de inte är parade Citera
aglo Postad 22 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Hur som helst så överspelar du KQ något enormt här imo.. Som du kan se av mina kommentarer håller jag med. Jag har inga problem att lägga på flop, men de höjer så mesigt både innan och på floppen så jag får svårt att hitta fold. Som jag skrev så känner jag mig slagen, men hittar inget bra läge att lägga mig på. Hur kunde jag ha anpassat spelet för att få lättare beslut? Förstår att du synar hans mesiga omslag på floppen. Däremot tycker jag du ska gå allin firekt på turn om du väljer att spela handen. Då har du chansen att vinna potten utan showdown. Dock så tror jag han har en väldigt stark hand här som han inte lägger. Jag hade nog checkat turn och foldat för hans bet som nog är lite för stort för att man ska kunna syna. Är det så fel att bara syna turn? Det känns som att jag får hela hans stack om jag träffar färgen och då är det hårfint om jag får implicita odds eller inte. 2% hit eller dit om jag har räknat rätt. Träffar jag K eller Q istället får jag betala av om han har mig. Missar jag helt lägger jag mig om han bettar. Resonerar jag helt galet? Överspelar jag flop? Folda preflop. Tack. Hej då. Citera
aglo Postad 22 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Syn räcker på river då potten är så pass stor som den faktiskt redan är!!! Det spelar ju ingen roll hur stor eller liten potten är. Poker handlar om att maximera vinster och minimera förluster. Det är därför jag postar den här HHn. Citera
LeifS Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Hade satt honom på triss i 7:or efter floppen och foldat. De händer jag kan tänka mig att han har slår din hand. Bluff är det knappast heller. Tycker du sãtter dig i en onödig situation. Citera
ades_va Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Pre-flop känns det helt fel att höja utg med den handen, limp+syn på raisen som antagligen dyker upp istället. På floppen gör du rätt i att höja upp, men med tanke på mini-raisen pre etc bör du blixtfolda mot mini-raisen. På turn får du bra odds för färgen, inget spec. River är en självklar syn med de oddsen. Citera
JoseGuti Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag gillar raisen UTG. Du kan aldrig lägga hander för hans minireraise heller. Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag blir inte exalterad av att höja med KQs UTG, men gjorde det då jag känner att jag har diciplinen att lägga även vid träff (självklart blir det ännu lättare att lägga om jag bara limpar in). På floppen gör du rätt i att höja upp, men med tanke på mini-raisen pre etc bör du blixtfolda mot mini-raisen. Observera att det inte är minihöjaren preflop som minihöjer på flop. Hade satt honom på triss i 7:or efter floppen och foldat. De händer jag kan tänka mig att han har slår din hand. Bluff är det knappast heller. Tycker du sãtter dig i en onödig situation. Att Thobbbe sitter med 77 verkar ganska troligt. Satte honom inte på det när jag spelade handen, vet inte varför... Citera
ades_va Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag blir inte exalterad av att höja med KQs UTG, men gjorde det då jag känner att jag har diciplinen att lägga även vid träff (självklart blir det ännu lättare att lägga om jag bara limpar in).-- Observera att det inte är minihöjaren preflop som minihöjer på flop. Det är ju just det du inte klarar av -- Nej men hans raise lär ändå betyda mer styrka än vanligtsvis då han vet att minst två pers har bra händer just här. Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag blir inte exalterad av att höja med KQs UTG, men gjorde det då jag känner att jag har diciplinen att lägga även vid träff (självklart blir det ännu lättare att lägga om jag bara limpar in). känner --> kände ---------------- klonkarn Call (10,00) Thobbbe shows: 5c - 7c (two pairs, kings and sevens) klonkarn shows: Kh - Qh (three of a kind, kings) klonkarn wins: EUR 128,25 (with three of a kind, kings) Rake: EUR 3,00 Ja, vad säger man...? Jag spelade inte handen sämst iaf. Sätter honom inte på en bluff en gång av hundra utan read där, men han kunde ha valt en bättre hand att bluffa på. Tvivlar på att mitt spel var +EV. Tack för kritiken. Citera
J0urneyMan Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Jag tycker det är en mycket intressant hand detta! Att höjja KQs utg i shorthanded ser jag inget större fel i. Jag varierar själv mitt spel med den handen från utg. Du nämner inget om reads på spelarna vilket jag tycker kan spela ganska stor roll här. Om du tror han kan ha 7x i klöver här så tycker jag du ska höjja på rivern, men om du tror att han är en sådan spelare som mer rimligt sitter på ett set i 3or eller 7or här, så är synen mer rätt. Om du ska folda någonstanns så är det på floppen, men jag tycker inte det känns nödvändigt i en så stor pott mot en så liten höjjning heller. I det stora hela så känns handen krånglig när du spelade den, men jag tror ändå att du spelade den rätt bra. Det är iallafall så jag ser på den. Jag hade definitivt övervägt att tvinga in hans sista 15 på rivern, helt bereoende på vad jag tror om spelaren då. Citera
aglo Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Vid tillfället hade jag ingen bra read på fi. Handen är från i fredags och jag kommer inte ihåg hur länge jag hade suttit vid bordet då den spelades, men jag har för mig att han redan då hade en relativt lös image. Som jag skrev satte jag honom på en stark hand. Det var inte set jag var mest rädd för då, utan AK. När man ser tillbaka på handen verkar dock 77 eller 33 mer troligt. Kanske borde ha tryckt in på river ändå eftersom att han visar svaghet med sin lilla bet. Varför skulle han betta €10 på river med AK när han fick syn med €23 på turn? Samtidigt kan man undra varför i helvete han skulle bluffa med €23 på turn - få syn, och sen bluffa med €10 på river... Kände att jag var slagen och valde därför bara att syna (det där lät lite konstigt, men ändå ) Citera
Recommended Posts