Gå till innehåll

PRG: Allt om Holdem Genius!


L1k3t

Recommended Posts

Kollade på features och screenshots osv och den verkar stabil men vad skall man med en oddsräknare till egentligen efter man har spelat ett par månader, då bör man redan kunna det där utan något större bekymmer. Denna typ av program är främst, enligt min mening, till för nybörjare som vill lära sig lite om potodds, kortodds osv. dock vet jag iofs inte om den här typen av program snabbar på inlärningsprocessen eller om den gör att den lata människan känner att de inte behöver lära sig visa bitar av spelet.

 

Kan man inte räkna sina outs och % själv så kanske man skall syssla med annat (ja det är lätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske underlättar lite om man multitablar?

Men funkar det till NL?

 

Jag har testat det på NL och kan tyvärr inte svara på om det funkar där eller inte! Jag kan nämligen inte mycket om pottodds och så. Men det finns en mängd olika hjälpmedel som vad som är bästa tänkbara handen, hur min hand står sig i jämförelse med tänkbara händer, odds för att få in händer som triss, färg, stege och vilken vinstprocent min hand har och annat. Det är för mycket info för mig så jag håller på att lära mig. Men nån som kan det där med siffror kan säkert svara bättre och dessutom ha större nytta av det.

 

Dock har jag faktiskt lyckats vinna några oväntade potter tack vare programmet. Det var i samband med att jag limpat i tidig position med "kreativa" händer och sen fått raisar emot mig. Jag hade tänkt folda både preflop och på floppar men programmet sa ”Potodds says call” så jag synade och fick in hyfsade träffar... :D ...så jag fortsätter att köra med det ett tag till. Dock tror jag inte att det funkar så bra att köra fyra bord. Två är bäst eftersom den viktiga infon lägger sig vid sidan av borden. Råden för vad man ska göra läggs dock mitt på borden. Verkar kul iaf.

 

Jag hämtade programmet genom att regga mig på Bodog, sätta in 20 dollar, spela 50 händer så att det funkar på alla andra sajter och sen cashade jag ut 60 dollar i vinst och nu använder jag det på Party och Stars... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade programmet genom att regga mig på Bodog, sätta in 20 dollar, spela 50 händer så att det funkar på alla andra sajter och sen cashade jag ut 60 dollar i vinst och nu använder jag det på Party och Stars... :twisted:

 

Dom 50 händerna, var du tvungen att delta i potten (lägga pengar) för att få en "hand"?

Såg att deras VIP's bara räknas med händer där man contribut'at i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade programmet genom att regga mig på Bodog, sätta in 20 dollar, spela 50 händer så att det funkar på alla andra sajter och sen cashade jag ut 60 dollar i vinst och nu använder jag det på Party och Stars... :twisted:

 

Dom 50 händerna, var du tvungen att delta i potten (lägga pengar) för att få en "hand"?

Såg att deras VIP's bara räknas med händer där man contribut'at i potten.

 

Noll koll men snabbt gick det. Jag spelade NL10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den räknar outs helt felaktigt. Säg att man har 10 9 på hand och floppen kommer A 10 5, då räknar den ett ytterligare ess på turn som ett outs för två par, och tar ju med det för uträkningen om man ska se turn eller inte. Ett ess på turn är ju inget kort som förbättrar min hand men det verkar HG tro,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Tycker den räknar outs helt felaktigt. Säg att man har 10 9 på hand och floppen kommer A 10 5, då räknar den ett ytterligare ess på turn som ett outs för två par, och tar ju med det för uträkningen om man ska se turn eller inte. Ett ess på turn är ju inget kort som förbättrar min hand men det verkar HG tro,

 

Precis, skickade ett mail till den och påpekade detta. Men fick inget svar.

Det enda som är bra med programmet är potoddsen. Då menar jag bara själva oddset, lite inte på några råd.

Verkligen ingen geni holdem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, skickade ett mail till den och påpekade detta.

 

Prova och skicka ett mail till de som gör programmet istället. Större chans för svar. ;)

 

Nu har jag nyligen diskussionen om Texas Fold'em i hufvudet, så...

Om programmet säger saker som "Pot odds says call", hur etiskt är det då att använda ett sådant program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om programmet säger saker som "Pot odds says call", hur etiskt är det då att använda ett sådant program?

 

Programmet talar ju om hur den vill att du ska spela, aktivt mitt i en hand som du annars hade tänkt folda. Du vinner. Är det för att du var bra på Poker eller för att programmet "spelade åt dig"?

 

Jag röstar på att programmet spelade åt dig, även om du "tryckte på knapparna". Om programmet bara var smartare så skulle den kanske klå hälften av alla medlemmar i forumet, hur kul, rättvist och etiskt blir det med ett sådant program?

 

Det är att gå för långt. Bort med det. Låt oss sätta gränserna i ett tidigt skede, innan det blir "allmänt OK" pga att programmet inte är så smart. Då sitter man där med en bot grävande i ens plånbok om några år.

 

Nej, tack. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om programmet säger saker som "Pot odds says call", hur etiskt är det då att använda ett sådant program?

 

Programmet talar ju om hur den vill att du ska spela, aktivt mitt i en hand som du annars hade tänkt folda. Du vinner. Är det för att du var bra på Poker eller för att programmet "spelade åt dig"?

 

Jag röstar på att programmet spelade åt dig, även om du "tryckte på knapparna". Om programmet bara var smartare så skulle den kanske klå hälften av alla medlemmar i forumet, hur kul, rättvist och etiskt blir det med ett sådant program?

 

Det är att gå för långt. Bort med det. Låt oss sätta gränserna i ett tidigt skede, innan det blir "allmänt OK" pga att programmet inte är så smart. Då sitter man där med en bot grävande i ens plånbok om några år.

 

Nej, tack. :evil:

 

Prexis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det skulle jag tror att det är..

 

Jag har programmet men följer aldrig oddsen. Som någon påpekade så blir det missvisande, särskilt vid NL då implicita och read är mycket viktigare.

 

Däremot, multitablar man så kan det vara smidigt att ha ett litet program som säger vad man har för hand om det blir körigt. Det är ju alltid trist att lägga nötterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...