Manga_s Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Spelade följande hand. Har lite funderingar på mitt spel, vad gjorde jag rätt/fel? PS:I vanliga fall spelar jag aldrig 8-5o, men hade vunnit en del så jag syna i SB=) ** Game ID 547584259 starting - 2005-11-19 22:27:23 ** Indiana Jones [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - __Gus__ sitting in seat 1 with $55.35 - mannebanan sitting in seat 2 with $47.25 - Thomas_Pops sitting in seat 3 with $21.59 - blue_gesus sitting in seat 4 with $58.05 [Dealer] - MangeS sitting in seat 5 with $53.25 - 1makina sitting in seat 6 with $44.65 - pooose sitting in seat 8 with $16.70 - Anlun1 sitting in seat 9 with $46.60 - Otherland sitting in seat 10 with $52.90 MangeS posted the small blind - $0.25 1makina posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to MangeS: , pooose folded Anlun1 folded Otherland folded __Gus__ folded mannebanan folded Thomas_Pops called - $0.50 blue_gesus called - $0.50 MangeS called - $0.50 1makina checked ** Dealing the flop: , , MangeS bet - $1.00 1makina called - $1.00 Thomas_Pops folded blue_gesus folded ** Dealing the turn: MangeS bet - $3.50 1makina called - $3.50 ** Dealing the river: MangeS bet - $3.00 1makina went all-in - $40.15 * RP, ett försök till något mer beskrivande - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eeken Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Enkel fold! Checka flop, checka turn, folda river! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr_jofa Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Ja, hittar du inte folden här så kan du nog lägga av med poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Checka flop, betta turn, folda river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 MangeS posts small blind 0.25 MangeS calls 0.50 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 MangeS posts small blind 0.25 MangeS calls 0.50 ? ja, han synar BB som är 50 cent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Syn för helvete. Som vanligt säger alla fold. Nej syna här och tjäna en hacka. Jag tycker de lutar åt split dock. Den enda handen jag faktiskt skulle oroa mig för är 99 kanske TT. Kungen skulle nog spelas på liknande sätt men fyrtal händer så sällan så har han det är de grattis för han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Syn för helvete. Som vanligt säger alla fold. Nej syna här och tjäna en hacka. Jag tycker de lutar åt split dock. Den enda handen jag faktiskt skulle oroa mig för är 99 kanske TT. Kungen skulle nog spelas på liknande sätt men fyrtal händer så sällan så har han det är de grattis för han. Vad är det här för inställning? Fyrtal är knappast så ovanliga att man kan betala av varje gång de inträffar. För övrigt kan jag säga att VARJE gång jag sett någon överbetta river med triss på bordet har han haft fyrtal. Verkligen inte omöjligt här heller med tanke på att 4 spelare var med i potten från början. Dessutom kan du som bäst splitta potten och då investerar du 40$ för att vina 6-7. Inga vidare odds enligt mig ^^ För övrigt förstår jag inte varför du bettar river. Det enda som händer är att du öppnar upp dig för ett re-raise och skänker bort pengar. Du behöver ju inte direkt vara orolig för att han ska bluffa dig såvida han inte är ultratricky som synar flop+turn med ingenting bara för att bluffa rivern (känns inte så troligt va?). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Klart du ska folda, som jag ser det har du som bäst en splitt att vänta om du synar. Jag hade varit missnöjd över mitt spel om jag synat även om han inte hade bättre än KKK88. Hade jag spelat handen (58o från SB spelar jag gärna, ser helst lite fler folk med i potten iofs), hade jag nog checkat på floppen för att folda om nån bettade minsta lilla på den, om jag däremot tror mej kunna plocka potten, så skulle jag betta hårdare på floppen, bättre att han med 3 kungar avslöjar sej redan här så att du inte ställs inför ett "svårt" val på senare gator. Hade jag blivit flatcallad på den floppen med 58 så hade jag lugnat ner mej på turn och check/foldat om han bettade. 58 lirar man väl i huvudsak för att träffa "osynliga" stegar, träffen du får är ju inget att hurra över direkt, bordet kan ju bara komma 8 8 på turn & river för att ska kunna göra bra pengar med den handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse Kongo Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Enkel fold på river. Annars tycker jag du spelar helt ok. Du gör ett försök att ta potten på flop och turn men misslyckas. Många kan syna flopbet på dylik bräda i pos för att lägga in en hyfsad bet på turn om ursprungsbetaren checkar. När han synar din bet på turn ligger du risigt till, med största säkerhet slagen. Du behöver en monsterread på fi för att syna där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Vad skulle det vara för magisk read? "Han skulle aldrig gå all in med 4 kungar." Har jag investerat, vadå, 7.75 i en pott och får omslag på 37.15 extra på en bräda där jag sitter med en dynghand och det inte funnits något drag (förutom pardrag) att jaga så hade jag låtit mej köras över av en bluff där varenda gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse Kongo Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Vad skulle det vara för magisk read? "Han skulle aldrig gå all in med 4 kungar." Har jag investerat, vadå, 7.75 i en pott och får omslag på 37.15 extra på en bräda där jag sitter med en dynghand och det inte funnits något drag (förutom pardrag) att jaga så hade jag låtit mej köras över av en bluff där varenda gång. Tja, har du sett fi gå allin på river i liknande lägen ett flertal gånger och det alltid varit bluff...En sådan typ av monsterread...Sen att det är nästintill omöjligt att ha den är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Preacher Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Har man den readen på fi så sätter man sej kanske inte i den sitsen med 85o i vilket fall som helst? ... Även om man sett honom bluffa i liknande lägen så hindrar det ju inte honom från att ha kungen el PP > 88 å synen är fortfarande dålig, hade han däremot gått all in på rivern flera händer i rad nu när MangeS satt vid bordet så tycker jag han har en tillräckligt bra "read" för å calla. Skulle det visa sej att MangeS var uppe mot A7 eller liknande (för jag kommer bli besviken om det inte blev syn så vi får veta vad 1makina satt med, alt att h*n visade handen om MangeS foldade) så tycker jag det var bättre spel från 1makina, åtminstone på rivern, sitter h*n tom där så är bluffen jävligt modig när MangeS visar ett hyffsat mått av styrka hela vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Syn för helvete. Som vanligt säger alla fold. Nej syna här och tjäna en hacka. Jag tycker de lutar åt split dock. Den enda handen jag faktiskt skulle oroa mig för är 99 kanske TT. Kungen skulle nog spelas på liknande sätt men fyrtal händer så sällan så har han det är de grattis för han. Syna och tjäna en hacka? Syna ett enormt överbet med en bluff-catcher är sällan ett sätt att tjäna en hacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Damp Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Fi satt säkert på A7 i klöver. Skulle nog folda men visst chansen finns att han bluffar dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Utan bra read skulle det lätt bli en FOLD för min del. Finns betydligt bättre lägen att trycka in allt. Hur gick det, visade han handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manga_s Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Tack för alla kommentarer. Enligt mig är handen väldigt knepig att spela. Så här tänkte jag: iom min bet på flop så borde han tolka att jag inte har en kung(varför beta med triss och den drömfloppen?), att jag sedan betar igen på turn måste ge honom signaler om att jag har pockets eller en 8. Möjligen AQ men då borde jag höjt pre-flop. River ger en 7 och jag betar igen, detta måste tyda på en ganska bra hand. Varvid han ställer in. Om han tänkte som ovan och inte hade fyrtal så borde han aldrig ställt in. Därför drog jag slusatsen att han måste haft en K. Slutsatsen blir väl något i stil med- spela aldrig så dåliga händer från SB=) Så här slutade handen: Jag foldade efter ett litet tags tänkande, men han visar inte sin hand. Jag börjar därför att prata en del med honom efteråt och han erkände i princip att han satt på fyrtalet. Fanns ingen anledning för honom att ljuga ljust då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts