parre Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 20/40 FLO8 på DC-bordet på Sviten. Bordet är sjukt slaskigt. Lyckades bl.a. köpta ut Mickes floppdae fyrtal i A med en 85 runner-runnerlåg Preflop: Någon raise och några calls. Flop: Jag har OESD+rrlågdrag+par om jag minns rätt. Micke checkar, jag betar, Micke synar. Turn: På turn plockar jag även upp ett 8-högt ruterdrag. Micke checkag, jag betar, Micke synar. River: Ruter tio som ger mig 8-hög färg. Ingen låg ute. Micke checkar, jag betar, Micke höjer, jag trebetar. Jag hade 87 i ruter. Det låg två högre kort och ett lägre. Jag tänkte som så: Det är fyra flushar som slår mig, fem som inte slår mig. Micke har antingen flushen eller så gör han ett väldigt tomtigt värdebet med rivrat set eller liknande. Det är fler flushar som jag slår än som slår mig, och Micke skulle checkraisa alla flushar på river tror jag. Han borde oftast ha flush här, men jag trebetar ändå eftersom det inte är HELT omöjligt att han har något annat, samt att han kommer syna med alla flushar han höjde mig med. Ur hans perspektiv är det ju långt ifrån säkert att jag har färgen, jag har betat hela vägen så jag kan ju lika gärna ha t.ex. set som jag nu kommer betala av hans checkraise med. Rätt att trebeta för värde? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2005 Jag tänkte som så: Det är fyra flushar som slår mig, fem som inte slår mig. Nu verkar du räkna väldigt konstigt. För enkelhets skull kan vi säga att brädan är (6 9 A)s KQ. Då finns det så här många potentiella färger som slår dig: 7 K-hög 6 Q-hög 5 J-hög 4 T-hög Totalt 22 färger som slår dig. Färgerna du slår är: 3 5-hög 2 4-hög 1 3-hög Totalt 6 färger som du slår. Så är du uppe mot en random färg så är det ju iskallt att trebeta. Men det är du ju egentligen inte, så du får ju titta på vad som är konsekvent med betandet. Något som gör väldigt stor skillnad är ju om esset är ute eller inte eftersom det spelas så mycket oftare än andra kort. likaså är ju nian inte jättetrolig normalt sett, men den kanske inte är så ovanligt vid de här borden. Anyway, det ska rätt mycket till för att du ska ha en trebet där om du är någorlunda säker på att han har färg eller bluffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts