Gå till innehåll

Har man råd att inte använda trackers?


Rastapopoulos

Recommended Posts

(skapar ny tråd för att detta berör inte själva trackerprogrammen utan är mer på filosofiskt plan ;) )

 

I diskussionen skiljer jag på info man samlar på sig från "gamla handhistories" och mer "live information och fuskinformation".

 

PT exempelvis samlar på sig och gör analyser av saker som du som spelare kan göra om du skrev upp varje hand för hand och gjorde beräkningar för att sen kunna analysera ditt spel i efterhand.

 

Funktioner som andra trackers (läs: PO) har är ju att de kan samla stats LIVE och på sätt ge oddsinfo och annat nyttigt. Inte konstigare än att spelaren skulle använda miniräknare framför datorn, men jag det är att föredra att inte använda sig av såna här hjälpmedel eftersom det hämmar ens utveckling. Vill man hålla sig till att vara en "pokerhaj när man kan sitta med en livetracker bredvid spelbordet" kommer man aldrig ta sitt spel till den högre nivån där du själv är så säker att du kan göra de här uträkningarna (grovt) i skallen o få en fingertoppskänsla över spelet. Känner du att du redan kan detta, men är för lat för att hålla hjärnan i träning, så är det ju fritt fam att låta PO göra jobbet åt dig.

 

Men nu i senaste uppdateringen av PO så kan programmet ta reda på motståndarens MUCKED cards! :shock:

Foldar Fi vid rivern exempelvis, så kan du nu se vad han lade ned för något, och jag antar att man kan se vilka kort han vann med också. Enligt pokerlagarna live så är ju detta inte fusk, eftersom varje spelare är skyldig att dölja sina egna kort, råkar man exponera dem så att en annan spelare ser dem är felet ingen annans än ens eget. Men vad göra när ett program sniffar upp det och man inte har en chans att skyla korten? Förlorar man inte ett rätt stort vapen?

 

Min fråga är denna, i takt med utvecklingen, i takt med att PO stödjer fler siter, har den seriöse spelaren ett val att inte använda liknande program om man inte vill ligga i rejält underläge mot dem som använder det? I takt med att användarskaran växer, kommer man ha RÅD att inte göra det? Det tråkiga är att en sån här utveckling gör skillnaden mellan live och online än större, och det betyder att erfarenheten man samlar på sig online blir än svårare att tillämpa live. Iof så är väl det ganska bra också, men förstår ni problematiken, när diverse tilläggsprogram ändrar en spelares förutsättningar, och dessutom ger mer information än vad en människa kan snappa upp när den spelar vid bordet? Spelar ingen roll hur duktig jag är på att föra anteckningar, dina mucked cards kommer jag aldrig ha en suck att se online såvida du inte medvetet visar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i spänningens hetta så tänkte jag inte på att man i hand-histories ofta kan få den informationen ändå... Snerki var snäll o påpekade detta i en annan tråd. Jag låter dock mitt rätt dåligt skrivna inlägg ovan stå kvar, för att diskussionen kan vara intressant ändå. Men jag blev väl lite väl orolig där ett tag antar jag! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att PO rotar i HH:n i realtid för att ta reda på vilka kort motståndaren muckat? PT gör ju samma sak, även om du inte kan se det direkt vid bordet, så den eventuella skillnaden är ju i så fall om PO kan visa den informationen någorlunda snabbt, I så fall är det ju hyffsat användbart, men så sjukt stor fördel vet jag inte om det är. Om en site vill sätta in motmedel så är det ju trivialt, bara att fördröja HH:arna med 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njae, jag vet att jag överdrev det hela rejält. jag har varit i "tracker-träsket" de senaste dagarna, o det blev väl ett lite väl uppskruvat inlägg, om man fokuserar på sitt eget spel så påverkar dessa inte utfallet så mycket ändå. Moderator kan med fördel ta bort tråden om så önskas. Jag hatar att skriva icke-genomtänkta inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...