santos Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Precis som vilken sport som helst så utvecklas man mer om man tränar eller spelar med så duktiga spelare som möjligt. Man kan prata om hur olika potter ska spelas, man blir stöttad i jobbiga perioder och utbyter erfarenheter av olika slag. Det gör att man får med sig kunskaper som kan ta en ensam pokerspelare månader eller år att fundera ut. Det jag är ute efter med detta inlägg är helt enkelt kolla om det finns duktiga spelare som är intresserade av bilda en form av grupp som har som mål att utveckla sitt spel och bli riktigt bra. Slittandet i dag känns för mig relativt ensamt, har en del polare som lirar, men mest för nöjes skull, själv satsar jag helhjärtat på att bli ritkigt bra och lägger ner otroligt mycket tid för det. Jag har ett heltidsjobb som jag i dag inte trivs med och delmålet för mig är att dra ner deltid så jag kan göra det jag trivs bäst med, att lira poker. Har spelat i ca 10 månader seriöst (kort gambling osv har jag hållt på med sedan högstadiet) och med hjälp av ett antal böcker och mycket spelande och disciplin så har jag tillräckligt stor bankrulle för nl 2/4. Vet att jag är relativt färsk och har mycket kvar att lära så därför söker jag pokerpartners hälst då inom solna stockholms (inget krav) området som har samma ambitioner som jag. Det ultimata skulle ju va i fall nån som redan är riktigt duktig skulle vilja vara med vilket jag tror kan bli en svår grej då han troligtvis inte kommer kunna få ut nått av det hela till en början förutom att få ett par lärlingar . Angående hur man har kontakt och osv finns det en mängd olika alternativ så det kan man ta i ett senare skede. Så om nån därute är sugen och känner att det här kan va nått skicka ett pm så kan vi ju snacka vidare. * RP och flytt till Poker OT - QoS * Citera
SuperAnton Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 vadå skulle man träffas på riktigt då?n usch va läbbigt.. =) ja förstår inte riktigt vad fördelarna skulle vara med att träffas "irl" istället för som såhär på fina nätet... här har du juh massa bra spelare? Men det är en bra tanke.. att utvecklas är bra! Citera
KalleAnka Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Precis som vilken sport som helst så utvecklas man mer om man tränar eller spelar med så duktiga spelare som möjligt. Man kan prata om hur olika potter ska spelas, man blir stöttad i jobbiga perioder och utbyter erfarenheter av olika slag. Det gör att man får med sig kunskaper som kan ta en ensam pokerspelare månader eller år att fundera ut. Det jag är ute efter med detta inlägg är helt enkelt kolla om det finns duktiga spelare som är intresserade av bilda en form av grupp som har som mål att utveckla sitt spel och bli riktigt bra. Slittandet i dag känns för mig relativt ensamt, har en del polare som lirar, men mest för nöjes skull, själv satsar jag helhjärtat på att bli ritkigt bra och lägger ner otroligt mycket tid för det. Jag har ett heltidsjobb som jag i dag inte trivs med och delmålet för mig är att dra ner deltid så jag kan göra det jag trivs bäst med, att lira poker. Har spelat i ca 10 månader seriöst (kort gambling osv har jag hållt på med sedan högstadiet) och med hjälp av ett antal böcker och mycket spelande och disciplin så har jag tillräckligt stor bankrulle för nl 2/4. Vet att jag är relativt färsk och har mycket kvar att lära så därför söker jag pokerpartners hälst då inom solna stockholms (inget krav) området som har samma ambitioner som jag. Det ultimata skulle ju va i fall nån som redan är riktigt duktig skulle vilja vara med vilket jag tror kan bli en svår grej då han troligtvis inte kommer kunna få ut nått av det hela till en början förutom att få ett par lärlingar . Angående hur man har kontakt och osv finns det en mängd olika alternativ så det kan man ta i ett senare skede. Så om nån därute är sugen och känner att det här kan va nått skicka ett pm så kan vi ju snacka vidare. Poker är en väldigt individuell sport. De flesta pokerspelare anser att dom kan poker bättre än alla andra, så varför ska dom ge bort/dela med sig av sin kunskap? Det gör dom ju bara sårbara vid turneringar där dom möter de som dom har lärt spela. Är det inte så pokerspelare resonerar?? Citera
baloobas Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Jag tycker det är en skitbra idé. Själv bor jag i GBG och har tänkt tanken själv. Tror man skulle kunna lära sig mycket om man "lanade" hemma hos någon och kunde titta på varandra och diskutera händer. Hoppas du hittar några som är sugna. Du kan väl posta här om det blir av. Vore roligt att höra om det blev lyckat. /Balobas Citera
santos Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Klart det finns fördelar med att träffas och lira tillsammans. tänk dig ett pokerlan över en helg. lått oss säga 4 pers. Du sitter och lirar en session medans en av dina polare precis avslutat en. han sätter sig brevid dig och observerar ditt spel , kommentarer och åsikter och diskussioner om olika slags situationer dycker ju upp direkt och poff så är utvecklingen igång, drar in dom andras åsikter osv. Bara själva grejen att man kan upptäcka nått som personen gör fel som han inte ens tänkt på och förmodligen kommer ta tid att upptäcka gör det hela riktigt bra för ens utveckling. Man behöver ju inte träffas irl , i dagens läge så har man ju tilgång till ventrilo osv som gör att man kan sitta och snacka med sina kompanjoner över nätet oxo. Citera
SuperAnton Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Man behöver ju inte träffas irl , i dagens läge så har man ju tilgång till ventrilo osv som gör att man kan sitta och snacka med sina kompanjoner över nätet oxo. de ja menar, så varför söker du folk från solna? =) Citera
santos Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Poker är en väldigt individuell sport. De flesta pokerspelare anser att dom kan poker bättre än alla andra, så varför ska dom ge bort/dela med sig av sin kunskap? Det gör dom ju bara sårbara vid turneringar där dom möter de som dom har lärt spela. Är det inte så pokerspelare resonerar?? Visst är poker väldigt individuellt , men jag kan garantera dig att dom flesta duktiga spelarna har tagit hjälp och hjälpt andra spelare att utvecklas. Detta är ett sätt att bli duktigare i ett högre tempo samtidigt som man kan skapa nya kontakter och lära känna nytt folk som har samma intresse som en själv. Citera
santos Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Man behöver ju inte träffas irl , i dagens läge så har man ju tilgång till ventrilo osv som gör att man kan sitta och snacka med sina kompanjoner över nätet oxo. de ja menar, så varför söker du folk från solna? =) För att då finns ju alternativet att träffas irl oxo vilket är en fördel. skrev dock inte att de var ett krav ! Citera
hose Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Om du vill utvecklas så skulle jag rekommendera dig att gå med i en pokerklubb. Där är det lättare att hitta bra motstånd än via kontaktannonser också. Citera
striker Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Bengt Sonnert har precis skrivit om ämnet som tas upp här: länk Citera
santos Postad 18 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Om du vill utvecklas så skulle jag rekommendera dig att gå med i en pokerklubb. Där är det lättare att hitta bra motstånd än via kontaktannonser också. Absolut det har du rätt i , är redan med i ett par , men poängen var inte riktigt att hitta bra motstånd om du förstår vad jag menar , jag kan även sätta mig online och hitta bra motstånd. Citera
Morre95 Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Postad 18 Oktober , 2005 Jag skulle också vara intreserad av något i den här stilen. Jag har spelat seriöst i ungefär ett år mest SnG. Men det skadar ju inte att utväckla sitt cash game också. Poker är ju som santos skriver som vilken sport som helst där träning ger färdighet Citera
ZizziRoger Postad 27 November , 2006 Rapport Postad 27 November , 2006 Jag är också en som gärna är med i en "chatklubb" där man utbyter tankar om strategier och annat! Ventrilo är något jag använder ganska ofta då jag spelar rollspel på internet också... Hade varit bra om någon har en ventriloserver där man kan samlas och diskutera sina erfarenheter! Någon som har tillgång till en ventriloserver? Citera
Rhett Postad 17 Februari , 2007 Rapport Postad 17 Februari , 2007 Är det här något som fortfarande är aktuellt? Känns ganska dumt att posta inlägg så här långt efter att tråden skapats, men också dumt att skapa ny när det finns Jag är i en liknande situation som herr santos, dvs inga seriösa pokerspelare att utvecklas med. Väldigt trist tycker jag. Fortsätt skriv här om någon tycker att det här kan vara aktuellt eller lämpligt. Citera
Recommended Posts