Gå till innehåll

Hur spela AA och KK?


back

Recommended Posts

Idag har jag lyckats förlora inte mindre än 1 st KK samt 2 st AA. Fråga mig inte hur.

 

Detta kostade mig en del så nu vill jag ha era tips för att spela dessa två monsterhänder.

 

Edit: Anta att vi inte har nån read på motståndarna

 

Om du ej vet hur du ska lira de 2 händer som ger mest pengar (borde iaf) så tror jag du har en stor lucka i ditt spel, mitt tips är att läsa en pokerbok.. finns mkt bra "guider" på detta forum som får dig att välja rätt bok.

 

EDIT: några snabba tips: först in i pott, 3-4xBB har du limpers höj till 5-6xBB eller mer om det behövs för att inte få alla på bordet att se flopp. får du mothugg av en tajt lirare på flopp/turn/river så bör du överväga fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en eller flera har limpat/höjt så går jag alltid all-in. Bättre att låta dom göra ett felaktigt beslut än att du gör det post-flop. Om ingen synat eller höjt så höj rejält!

 

Kan det här verkligen löna sig med KK? Känns som att man dels förlorar value med en riktigt bra hand, samtidigt som man knappast kan räkna med så stor vinst när man väl får syn. I mer än hälften av fallen lär du ju vara uppe mot AA om du har fullt inköp och något sånär tänkande motståndare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta max betänketid på dig så att folk tror att du har QQ. Sedan miniraisar du. Får du syn och du inte floppar set så ska du alltid check/folda. På så vis minimerar du dina förluster de gångerna du inte har nötterna efter floppen. Du ska även check/folda dina set om t.ex. KJ9, KQ9 eller ATJ ligger ute eftersom någon troligtvis har stege mot ditt set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade 3st AA i rad häromdan inom 10 minuters period.

Inte kul förståts...men sånt som händer...mot J9, 87 och KK..FL så går ju inte å höja så jätte mkt men fick ändå bara 1 motståndare med mi till floppen alla 3 gånger...så det e ba otur...Men osm sagt höj alltid för att få med dig andra bra händer som är dominerade.... typ AK..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju ett jäkligt enkelt alternativ och det är att pusha direkt. Du får ju syn lite lagom ofta av någon fyllekaja som hittat K10s.

 

Det kan också vara lite roligt att spela dem lagom über-aggro genom att höja sisådär 25BB (alla har ~100BB), så i princip alla ska behöva spela på sin stack utan att direkt behöva offra den.

 

Det är ju två enkla sätt. Sen kan du ju Spela handen också. Men det är alldeles för avancerat för min smak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta max betänketid på dig så att folk tror att du har QQ. Sedan miniraisar du. Får du syn och du inte floppar set så ska du alltid check/folda. På så vis minimerar du dina förluster de gångerna du inte har nötterna efter floppen. Du ska även check/folda dina set om t.ex. KJ9, KQ9 eller ATJ ligger ute eftersom någon troligtvis har stege mot ditt set.

 

Mmm, mycket bra, du upplyser ju min egen spelstil som jag har knäckt så många med, WEAK-TIGHT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 50 KK hade jag bättre värde på 72o än KK eftersom jag låg fint back på den... Numera ligger den på en säker andraplats. Det behövs betydligt mer än 50 KK för att kunna bedöma hur mycket man vinner på den handen.

 

Jo det förstår jag också. Eftersom några av mina bästa händer hittils är 53s och J5s så har inte denna statistik satt sig. Men går det bunta ihop några händer tex 33-77 för se om vad man har för värde när man jagar set`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...