Gå till innehåll

NLT - Tveksamt läge vad ska jag göra här?


Recommended Posts

Satt och kollade i pimpoutsdagbok och såg att han gjorde ungefär som jag gjorde nu.

 

Seat: 1 FI1

Seat: 2 FI2

Seat: 3 FI3

Seat: 4 FI4

Seat: 5 FI5 (Dealer)

Seat: 6 JAG

 

Dealt to JAG : Ad,10d

------------------

OpeningBetRound

------------------

JAG : Posts small blind 0.10

FI1 : Posts big blind 0.20

FI2 : Folds

FI3 : Raises for 0.80

FI4 : Calls for 0.80

Fi5 : Calls for 0.80

JAG : Calls for 0.70

FI1 : Folds

------------------

Flop Jd 5d 2s

------------------

JAG Checks

FI3 Checks

FI4 Checks

FI5 Bets 3.00

JAG Raises for 12.00 Tog jag i för hårt?

FI3 Folds

FI4 Folds

FI1 Calls for 9.00

------------------

Turn Jd 5d 2s 3c

------------------

JAG Went all-in 13.50 Finns det något annat att göra?

FI5 Went all-in 11.20

JAG Receives returned betting money 2.30

------------------

River Jd 5d 2s 3c Qh

------------------

 

------------------

Showdown ...............

------------------

 

 

Då kan man fråga sig om jag gjorde rätt, ansåg mig att kunna dra till en stege med lite tur om det sket sig, hade ingen aning om vad han hade och jag hade ju färgdrag. Nu i efterhand hade det varit korrekt att gå in med Ad 4d. Det jag gjorde var inte alls bra känns det som.

 

Så hur skulle ni gjort när fienden höjde?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle ha kastat handen preflop, det finns inte många händer som fi höjer med som du slår, som bäst har du en coinflip och då har du tur,dessutom har du sämsta möjliga position, sen att raisa så hårt med bara flushdraw+överkort floppen vet jag inte om jag skulle göra, hellre gå all in än att comitta sig som du gör. om jag hade spelat handen, så hade jag varit väldigt rädd för set då han synar din stora raise. hur många händer synar han en så stor raise med egentligen? kanske AJ men då är du ändå väldigt illa ute, sen på turnen så plockar du upp 4 outs till, men din hand har ändå blivit väldigt mycket svagare. sen att du säger i efterhand att det har varit korrekt att gå all in med Ad 4d, så jo kanske det, men det hade varit ett ännu större misstag att kallsyna 4bb från sb med A4s. tycker gott du kan folda på floppen, även om du har nutflushdraw, hans bet indikerar ju att flushen kommer bli väldigt dyrköpt om du missar turn

 

ni får ursäkta på brist på punktation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackar? (nej jag orkar inte räkna själv)

 

Men om handen som sådan: Varför höjer du på floppen och turn? På denna nivå kommer ingen någonsin att släppa en hand som slår din, och alla kommer betala av dig när du väl träffar färgen.

 

Om du tänker att du skulle gjort samma sak med ett set och därför vill vilseleda motståndaren så tänk om. På 0.1/0.2 märker ingen någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag hade spelat handen, så hade jag varit väldigt rädd för set då han synar din stora raise.

 

Grejen är ju att på den här nivån tänker inte motståndet på vilka händer de slår. Microspelare tänker i bästa fall så långt att de konstaterar att de slår en randomhand. Action på olika gator spelar ingen roll eftersom de inte vet bättre eller helt enkelt inte bryr sig om de har bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men grejen är att han leder inte mot någon hand som fi kan ha efter turn(förutom flushdraw), dessutom är potten för stor för att det ska finnas tillräckligt stor foldequity för att all in ska vara ett vinnande spel tror jag

Tycker att vi en gång för alla kan slå hål på myten att FE existerar på micronivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...