axelsson Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Kan man rosta knäckebröd? * Humor RP - QoS * Citera
Suppe Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Får det plats i din brödrost så.... Citera
stitchio Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 varför skulle du rosta knäckebröd? Så det blir hårt och krispigt? Men vänta lite.. Citera
AKQJTh Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 . VARNING! Det börjar brinna som bensin, jag VET! Citera
Fido Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Knäckebröd brinner bra ja.... värt att leka med! Citera
King_ingo Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Men om man blöter det först så det blir mjukt och sunkigt....? Citera
Freddie Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 TIPS! Köp extra brungräddat... Citera
Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 varför skulle du rosta knäckebröd? Så det blir hårt och krispigt? Men vänta lite.. hahahah... humor! Citera
Staahla Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Knäckebröd smakar bättre grillade än rostade. De blir härligt saftiga. Citera
RayIV Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Jag vet en snubbe på plattan som säljer asschyssta, saftiga knäckebröd. Skicka PM om ni vill ha mobilnr, Citera
axelsson Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Någon sa att det blev godare men låter lite svårt att tro på haha Citera
zagwer Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Hehe. Jag funderade faktiskt på samma sak för ett par dagar sedan, då rostbrödet hade tagit slut Citera
flibben Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Hehe. Jag funderade faktiskt på samma sak för ett par dagar sedan, då rostbrödet hade tagit slut Man känner sig verkligen handikappad liksom, vart är brödet som man ska stoppa ner i maskinen? Citera
OV1 Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Vilken sida av knäckebrödet är upp och vilken sida är ned? Den sidan med störst hål i borde vara upp tycker man. Men jag sätter alltid mitt pålägg på andra sidan. Då blir ju mackan upp och ned. Därför borde allltså sidan med mindre hål(alternativt ljusbrunare om knäcket har brist på hål) helt plötsligt bli uppsidan. Men utan något pålägg alls så skulle det kännas helt galet att kalla den sidan för upp. Aldrig kommit fram till något svar i denna fråga. Citera
Pokertomte Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Den platta sidan e väl platt för att det är den som ligger nedåt då brödet gräddas. Sen vilken sida man vill använda beror väl främst på hur mycket\lite smör man vill använda, eftersom att det fastnar smör i hålen. Citera
ades_va Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Vilken sida av knäckebrödet är upp och vilken sida är ned? Den sidan med störst hål i borde vara upp tycker man. Men jag sätter alltid mitt pålägg på andra sidan. Då blir ju mackan upp och ned. Därför borde allltså sidan med mindre hål(alternativt ljusbrunare om knäcket har brist på hål) helt plötsligt bli uppsidan. Men utan något pålägg alls så skulle det kännas helt galet att kalla den sidan för upp. Aldrig kommit fram till något svar i denna fråga. Släpp mackan från ung~ 1,5meters höjd, den sidan som hamnar neråt är ovansidan. Annars borde man kunna kolla på framsidan till "omslaget". Den sidan som ser ut att vara "upp" där bör rimligtsvis vara just upp. Citera
TotalFarsa Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Min norrländske vän och kollega Pokemon67 framhärdar, med en dåres envishet, att det heter hårdbröd och inte knäckebröd... F.ö finns det väl bara ett svar på frågan om huruvida man kan tosta hårdbröd... Testa!!! /TF Citera
devalanteriel Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Jag har också en (norrländsk) vän som säger hårdbröd. Vad säger du om en hjärntvättsession, TF? Citera
jemten Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Min norrländske vän och kollega Pokemon67 framhärdar, med en dåres envishet, att det heter hårdbröd och inte knäckebröd... F.ö finns det väl bara ett svar på frågan om huruvida man kan tosta hårdbröd... Testa!!! /TF Så klart det heter hårdbröd. Motsvarande mjukbröd är vad 08or och andra sörlänningar kallar "mjukt tunnbröd". Citera
TotalFarsa Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Jag har också en (norrländsk) vän som säger hårdbröd. Vad säger du om en hjärntvättsession, TF? Fast jag tycker ju iofs att han är lite sådär norrländskt småcharmig när han tjötar om sitt jäkla hårdbröd Det här var f.ö första och sista gången jag kallade honom småcharmig, hehe. /TF Citera
Recommended Posts