Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hehe. Jag funderade faktiskt på samma sak för ett par dagar sedan, då rostbrödet hade tagit slut :)

Man känner sig verkligen handikappad liksom, vart är brödet som man ska stoppa ner i maskinen?

Postad

Vilken sida av knäckebrödet är upp och vilken sida är ned?

Den sidan med störst hål i borde vara upp tycker man. Men jag sätter alltid mitt pålägg på andra sidan. Då blir ju mackan upp och ned. Därför borde allltså sidan med mindre hål(alternativt ljusbrunare om knäcket har brist på hål) helt plötsligt bli uppsidan. Men utan något pålägg alls så skulle det kännas helt galet att kalla den sidan för upp.

Aldrig kommit fram till något svar i denna fråga.

Postad

Den platta sidan e väl platt för att det är den som ligger nedåt då brödet gräddas. Sen vilken sida man vill använda beror väl främst på hur mycket\lite smör man vill använda, eftersom att det fastnar smör i hålen.

Postad
Vilken sida av knäckebrödet är upp och vilken sida är ned?

Den sidan med störst hål i borde vara upp tycker man. Men jag sätter alltid mitt pålägg på andra sidan. Då blir ju mackan upp och ned. Därför borde allltså sidan med mindre hål(alternativt ljusbrunare om knäcket har brist på hål) helt plötsligt bli uppsidan. Men utan något pålägg alls så skulle det kännas helt galet att kalla den sidan för upp.

Aldrig kommit fram till något svar i denna fråga.

Släpp mackan från ung~ 1,5meters höjd, den sidan som hamnar neråt är ovansidan.

Annars borde man kunna kolla på framsidan till "omslaget".

Den sidan som ser ut att vara "upp" där bör rimligtsvis vara just upp.

Postad

Min norrländske vän och kollega Pokemon67 framhärdar, med en dåres envishet, att det heter hårdbröd och inte knäckebröd...

F.ö finns det väl bara ett svar på frågan om huruvida man kan tosta hårdbröd... Testa!!!

/TF

Postad
Min norrländske vän och kollega Pokemon67 framhärdar, med en dåres envishet, att det heter hårdbröd och inte knäckebröd...

F.ö finns det väl bara ett svar på frågan om huruvida man kan tosta hårdbröd... Testa!!!

/TF

Så klart det heter hårdbröd. Motsvarande mjukbröd är vad 08or och andra sörlänningar kallar "mjukt tunnbröd". :)

Postad
Jag har också en (norrländsk) vän som säger hårdbröd. Vad säger du om en hjärntvättsession, TF?

Fast jag tycker ju iofs att han är lite sådär norrländskt småcharmig när han tjötar om sitt jäkla hårdbröd :lol:

Det här var f.ö första och sista gången jag kallade honom småcharmig, hehe.

/TF