Gå till innehåll

NLT - SnG, hur spela när man tror fi träffat drag?

ZeJerk

Recommended Posts

SnG blinds 100/200 - båda cirka 2500 chips.

Hur ska man lira när man höjt en limpare på floppen As Td 4s med AK rätt rejält. På turn kommer 9s. Jag är först att agera och tror att han träffat sin flush. Ska man bara checka och folda när han bettar? Jag betade ut igen, han gick all in och jag var pot comitted.

Några synpunkter?

/ZeJerk

* Lite RP, och mer då :) - QoS *

* Tar bort resultat - Hjort*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra regel är att ställa in när du ändå gör dig comitted. Nu skulle han synat ändå men...

Misstänker att du sitter i bra läge på bubblan eller med 5 pers kvar, stämer det så är det viktigare att veta NÄR man ska spela och mot VEM än att spela på korten, Posta gärna hela HH

/noob

Länk till kommentar

SnG blinds 100/200 - båda cirka 2500 chips.

Hur ska man lira när man höjt en limpare på floppen As Td 4s med AK rätt rejält. På turn kommer 9s. Jag är först att agera och tror att han träffat sin flush. Ska man bara checka och folda när han bettar? Jag betade ut igen, han gick all in och jag var pot comitted och torskade mot hans Ks 6s.

Några synpunkter?

/ZeJerk

Om jag fattar rätt så känns det som att du limpat preflop? eller så är det jag inte som inte fattar. Men såhär skulle jag spelat handen:

Höja 3xBB preflop, då borde pott hamna runt 1200 med fi1 i potten. Då är det in med degen direkt på flopp som gäller! Du ger han inte odds för att dra till färg och sitter han med Kxs borde han folda då du representerar en stark hand.

EDIT: check-fold på turn.. finns inte så mkt annat han kan ha (eller ja 2par också)

Länk till kommentar

Hur ska man lira när man höjt en limpare på floppen As Td 4s med AK rätt rejält.

känns som svar.

All in preflop är nog ända sättet att undvika denna utdragning då SNG tomtarna synar vad som helst med flushdrag.

Ställa in med AK mot en limper när man har 12-13 BB är dåligt spel om man inte sett snubben syna med skräp i liknande situationer innan. Det handlar inte om att förhindra att man blir utdragen utan att få mest värde, vilket du i regel får genom att höja. Limpar han K6s och sen syner dig raise öser han värde över dig.

Länk till kommentar

Hur ska man lira när man höjt en limpare på floppen As Td 4s med AK rätt rejält.

känns som svar.

All in preflop är nog ända sättet att undvika denna utdragning då SNG tomtarna synar vad som helst med flushdrag.

Ställa in med AK mot en limper när man har 12-13 BB är dåligt spel om man inte sett snubben syna med skräp i liknande situationer innan. Det handlar inte om att förhindra att man blir utdragen utan att få mest värde, vilket du i regel får genom att höja. Limpar han K6s och sen syner dig raise öser han värde över dig.

Lite svårt jag hade nog oxå tryckt på den floppen, beror ju lite på hur många som är kvar osv, finns ju inget värre än att sitta bra till i en SnG floppa bra men möjligt drag på floppen och sedan bli utdragen och sedan välja fold/all-in i händerna som kommer. Iof är det rätt enkelt att vara efterklok, sedan eftersom han limpar så kan han ju sitta på 44 och träffa setet vilket inte heller är kul, men som någon sa, felet var ju att inte betta pre, du hade fått in mer pengar i potten, sedan när du träffar trycker du.

Länk till kommentar

Att gå all in pre-flop med AK i en SnG är bortkastade marker iom att om han limpat in kommer du förmodligen inte få en call, lite bättre betalt vill man ha med AK än bara 1BB.

När floppen kommit är det som sagt bara att gå all-in om du sätter honom på ett flushdrag, eller om du är relativt säker att han callar med sitt flush-drag kanske det tom är bäst att checka och sen hoppas att han inte sätter sin färg på turnen och då gå all-in, på det här sättet så får du behälla din stack och om han då inte sätter sin färg på river och du går all-in kommer han förmodligen inte calla med sitt drag

Länk till kommentar

Att gå all in pre-flop med AK i en SnG är bortkastade marker iom att om han limpat in kommer du förmodligen inte få en call, lite bättre betalt vill man ha med AK än bara 1BB.

Vinner han osynat ökar han sin stack med 25% och AK vill absolut vara all-in så att han får se alla fem korten. Allting annat än all-in är fel i typ 99% av fallen.

Ställa in med AK mot en limper när man har 12-13 BB är dåligt spel om man inte sett snubben syna med skräp i liknande situationer innan.

Tvärtom.

Länk till kommentar

Ställa in med AK mot en limper när man har 12-13 BB är dåligt spel om man inte sett snubben syna med skräp i liknande situationer innan.

Jag skulle vilja säga att det är värre att ställa in AK mot en som brukar syna med skräp. Har man tur innehåller skräpet ett ess eller en kung (70/30), men det kan lika gärna vara 60/40 (två underkort) eller underläge 45/55 (lågt par). Ingetdera är särskilt lockande. Jag vill ha en tight spelare mot mig, som inte kommer att syna annat än med kanonkort, med andra ord ytterst sällan. (Och då vill man förstås att han har AQ.)

Länk till kommentar