Stahl Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Följande utspelar sig på partypoker. Aktören i handen är Moekilla, som precis har satt sig vid bordet, varför jag inte har nån read på honom. ***** Hand History for Game 2869927715 ***** $100 NL Texas Hold'em - Thursday, October 13, 08:03:12 EDT 2005 Table Table 66087 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Stahl ( $141.70 ) Seat 6: blamegame ( $124.70 ) Seat 5: rictac ( $46.30 ) Seat 4: casperkirk ( $94 ) Seat 3: moekilla ( $100 ) Stahl posts small blind [$0.50]. moekilla posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Stahl [ 4c 7h ] rictac calls [$1]. blamegame calls [$1]. Stahl calls [$0.50]. casperkirk has left the table. moekilla checks. ** Dealing Flop ** [ 4h, 7s, 9s ] Stahl bets [$3]. - Fin flopp, bettar ut då jag vill ha betalt ifall någon sitter med x9 eller ska dra till en gayflush. moekilla raises [$6]. rictac calls [$6]. blamegame folds. Stahl raises [$17]. - Efter raisen moekilla gjorde vill jag ha lite mer information, så jag raisar upp det för att se vad som händer, framförallt för att få se vad rictac sitter på för fult. moekilla raises [$28]. rictac folds. Stahl ? Moekilla raisar igen, och frågan är vad jag gör nu. Jag kan inte syna och låta ett spader eller ett fult stegkort landa och låta honom ta potten där. Samtidigt är det ju inte omöjligt att han har ett bättre tvåpar eller ett set. Alltså gäller in med degen eller fold som jag ser det. Vad förespråkar ni? Lätt fold utan read? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Lätt fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PalsHaMMaR Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 förmodligen gör du rätt i att folda. Jag tror att det är disciplinerade spelare som tjänar pengar, det känns faktiskt 50/50 och bättre bets kan man ställa på. Jag är en värdelös spelare men jag kan rätt mkt, kan du förklara hur det kan gå ihop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Jag tycker inte det här är en "lätt" fold.. men förmodligen en fold. Problemet som jag ser det är att han sitter i BB, därför har du absolut ingen aning om han checkade med ett lågt par och träffade set, eller 97. Eventuellt kan han ha både steg/färgdrag med typ T8s eller 56s. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Lutar åt fold, Hans reraise till $28 ser synnerligen ut som att han vill fiska in dig (eller er båda) i potten med ett set. Hade han höjt mer, ex. all-in tycker jag synen ligger närmare till hands då ett bra drag är mer sannolikt då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Hans reraise till $28 ser synnerligen ut som att han vill fiska in dig (eller er båda) i potten med ett set. Hade han höjt mer, ex. all-in tycker jag synen ligger närmare till hands då ett bra drag är mer sannolikt då. På den brädan känns det väl mer logiskt att han går allin med ett set, eftersom han vill eliminera dragen (och gör det dyrt för dem att dra), och istället raisa lite grann då han vill ha med så många som möjligt och eventuellt låta någon annan slå om. Är ju långt ifrån den idealiska brädan för ett set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Hans reraise till $28 ser synnerligen ut som att han vill fiska in dig (eller er båda) i potten med ett set. Hade han höjt mer, ex. all-in tycker jag synen ligger närmare till hands då ett bra drag är mer sannolikt då. På den brädan känns det väl mer logiskt att han går allin med ett set, eftersom han vill eliminera dragen (och gör det dyrt för dem att dra), och istället raisa lite grann då han vill ha med så många som möjligt och eventuellt låta någon annan slå om. Är ju långt ifrån den idealiska brädan för ett set. Massor av folk fattar inte att de inte ska ge färgragen odds att syna utan spelar såhär med set eller top two. Tycker det är en jättelätt fold. Kan du nämna en enda hand som han spelar såhär som du slår? Tycker dessutom att du bör folda preflop. 74o? Ditt resonemang om att han inte borde ha ett set för då ska han inte ge odds håller inte för det finns INGEN hand som han "bör" spela sådär, och någon hand måste han ju ha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Tycker dessutom att du bör folda preflop. 74o? Jag var commitad. Ditt resonemang om att han inte borde ha ett set för då ska han inte ge odds håller inte för det finns INGEN hand som han "bör" spela sådär, och någon hand måste han ju ha Det sa jag för att visa iller att man kunde tänka på två olika sätt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts