Gå till innehåll

NL - Hur spelar när man missar flopen totalt?

loka2

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Säg att jag sitter i tidig position med KQo, AJo. och jag better men sedan när floppen kommer och den är t.ex 862 (rainbow) hur ska man spela i ett sådant läge om det är HU, 3 spelare eller 6 spelare med i handen??? :?

Om du lira 10-manna är AJo och KQo fold i UTG->UTG+2 utan tvekan. Dessa händer går bra att lira i sen position ifall då floppen kommer skräp har du möjlighet att stjäla potten om folk visar svaghet.

Om du däremot höjer upp ifrån säg UTG+1 med AJ och då får syn av 2st, har du ingen möjlighet att veta var du står, visst du kan beta ut och hoppas på att dom foldar.. men funkar inte speciellt bra i längden. Har såklart mkt med vilka FI's du har i potten.. är dom weak tighta kan du säkerligen stjäla mer.

I tidig position brukar jag lira AKs+o (möjligen AQs+o) och PPs.. blir lättare att manövrerar på floppen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackas det fulltable eller 6max nu? Vid fulltable kan man gott och väl slänga händerna preflop om man är i tidigt pos. 6max tycker jag dock att de är fullt spelbara även UTG vid många bord. Allt är givetvis relativt beroende på hur bordet är, du vill inte bli reraisad preflop om du öppnar med de händerna. Iofs är det även mycket beroende på hur LAG du är. Även beroende på nivå förstås. Mer info tack. :)

EDIT: Just fan, är det tour eller cashgame?

Länk till kommentar

Snackas det fulltable eller 6max nu? Vid fulltable kan man gott och väl slänga händerna preflop om man är i tidigt pos. 6max tycker jag dock att de är fullt spelbara även UTG vid många bord. Allt är givetvis relativt beroende på hur bordet är, du vill inte bli reraisad preflop om du öppnar med de händerna. Iofs är det även mycket beroende på hur LAG du är. Även beroende på nivå förstås. Mer info tack. :)

EDIT: Just fan, är det tour eller cashgame?

Ursäkta att jag var otydlig men det är CG det handlar om blinds 0,25/05-2/4

. det jag menade med sex personer var att sex personer synar min höjning/limp. men även om jag spelar AKs+o eller liknande och inte ens är nära på att träffa något, vad gör man då är det bara att folda då eller?

Länk till kommentar

Bara att limpa in sent och betta ut så vinner du varje jäkla pott.

Varför bara limpa? Ska man spela en pot ska man vinna den och ska man vinna ska man vinna mycket!!!

Eller du kanske menar att om man limpar så sätter dom dig på en svag hand som kan tycka om den typen av floppar?

Länk till kommentar

Och om man alltid check-foldar AJ efter att ha raisat preflop ur position och missat..... så blir man HUR lättläst sa du?

Bara att limpa in sent och betta ut så vinner du varje jäkla pott.

Förstår inte hur alla dessa weaktighta spelare kan gå plus.

Men tycker du att man ska limpa i tidig position eller folda den om du inte har någon read på spelarna än

Länk till kommentar