Gå till innehåll

PLT - Lägger mitt set, rätt eller fel?


Josua

Recommended Posts

Hej.

Har nyligen börjat lira lite PL, tidigare FL, och har ibland svårt att bedömma min hands värde kontra mina motståndare. Under gårdagen valde jag vid två tillfällen att lägga min relativt starka hand då fi betar hårt. Min fråga till er lyder: Lägger jag mig aldeles för lätt här? Vad gör ni vid ett tillfälle som detta?

 

 

Total number of players : 9

Seat 1: AUTOBROKER ( $35.90)

Seat 2: ThBrodeman ( $27.05)

Seat 4: Suicane ( $25.45)

Seat 5: Dolfino13 ( $9.05)

Seat 6: JAG ( $61.41)

Seat 7: I_raiseYou ( $24)

Seat 8: williampa ( $15.25)

Seat 9: SmoochMyAss ( $16.14)

Seat 10: vegas_storms ( $20.20)

ThBrodeman posts small blind (0.10)

Suicane posts big blind (0.25)

 

** Dealing down cards **

Dealt to JAG [ 6d, 6h ]

JAG calls (0.25) Valde att syna med lågt par.

I_raiseYou calls (0.25)

williampa folds.

SmoochMyAss folds.

vegas_storms raises (1.35) to 1.35 Ganska tight spelare.

AUTOBROKER calls (1.35)

ThBrodeman folds.

Suicane folds.

JAG calls (1.10)

I_raiseYou calls (1.10) Spelar de flesta händer då han har två kort över tio.

** Dealing Flop ** : [ Kh, 6s, Qs ]

JAG bets (3) Träffar set och betar.

I_raiseYou calls (3)

vegas_storms raises (17.50) to 17.50 Den tighta spelaren kör ett monsterbet och jag sätter honom på set K eller Q

AUTOBROKER folds.

JAG folds. Väljer att lägga mig trotts mitt set. Rätt eller fel.

I_raiseYou raises (19.65) to 22.65

I_raiseYou is all-In.

vegas_storms calls (1.35)

vegas_storms is all-In.

** Dealing Turn ** : [ 9c ]

** Dealing River ** : [ 5h ]

 

Kunde kanske synat deras raise eftersom att jag täckte dem båda, men till vilken nytta då jag kände mig slagen? Hoppas i alla fall på lite åsikter om hur ni hade gjort.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som så många andra brukar säga, är du inte beredd att trycka när du träffar set med små pp, ska du nog fundera över om du ska spela dem över huvud taget. På denna nivå kan de lika gärna sitta på stängt stegdrag som TP, eller överpar för den delen. Floppen skrämmer iallafall mig långt ifrån tillräckligt för att jag ska lägga den där.

 

Tryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 60$ i stacken, båda din motståndare har ca 20$. Du synar en höjning preflop men lägger dig när du träffar set? Jag skulle satt ena motståndaren på färgdraget och den andra på KQ alternativt AK. Helt sjukt att du lägger ditt set när du inte kan förlora mer än 1/3 av din stack. Jag hade synat alla gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med tidigare postare.

 

Alltså, du betar ut dit SET fi1 synar och fi2 slå om rejält, detta tycker jag betyder skydda TPTK/2par mot färgen oftare än att han sitter med KK/QQ.. för känns som att han borde vilja mjölka lite extra med TOP SET.

 

Då du får den absolut bästa träffen med ditt PP som du kan önska, tycker jag det är bara och köra på. Krävs iaf grym read för att kunna folda här.

 

Jag har iofs bara lirat runt 10k händer på partys PL25 bord så kanske har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de andra skriver: tryck. Visst, du är slagen här ibland. Säkert t.om slagen de flesta gångerna. Men du får 3 bucks för varje du lägger in, och du är knappast slagen mer än 2 av 3 gånger här.

 

Den farlige killen är ju den som du kallar "tight". Han kan nog mycket väl spela sådär med KK och utnyttja att borden är fulla av idioter som synar vilket överbet som helst.....

 

... men å andra sidan är det MYCKET mer troligt att han gör sådär med KQ. Eller t.om AK för den delen.

 

Jag tror att ena killen sitter på KQ, den andre A5s. Möjligtsvis har den andre K9s.

 

vegas vinner, han gick AI för att skydda tvåparet, I_raise missade färgdraget och blev nollad.

 

Kvar satt du och kände dig lite lurad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för responsen. Fick ungefär de svar jag trodde/önskade. Inte utan att jag känner mig lite generad då jag tycks ha spelat ovanligt, låt oss säga fegt. Som jag nämnde har jag nyligen börjat med PL och dessa jätteraise har lite för avskräckande effekt på mig. Skönt i alla fall med konkreta åsikter, inga problem nästa gång detta händer.

Jag väntar en stund med resultat för eventuellt fler svar.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för responsen. Fick ungefär de svar jag trodde/önskade. Inte utan att jag känner mig lite generad då jag tycks ha spelat ovanligt, låt oss säga fegt. Som jag nämnde har jag nyligen börjat med PL och dessa jätteraise har lite för avskräckande effekt på mig. Skönt i alla fall med konkreta åsikter, inga problem nästa gång detta händer.

Jag väntar en stund med resultat för eventuellt fler svar.

 

Tack.

 

Låter bra det! Gäller verkligen att spela tightagressive och våga trycka när det är +EV. PL ska juh enligt många vara mer komplicerat än NL då det krävs mkt mer för att maximera vinsten, så gäller verkligen att passa på när man har fina chanser.

 

Sen för att beslutet ska vara lättare är det såklart lättare om du sett "mr tight" höja pott med TOP set 3ggr eller att "mr lös" alltid raisar pot med floppat färgdrag :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen redan någon som sagt det men är du inte beredd att dega in på på en relativt säker flopp med ett lågt set så ska du inte spela handen över huvud taget. Att folda set på liknande floppar är en lucka så stor att du antagligen inte kan göra en vinst på ditt spel även om du spelar i världsklass resten av tiden. Har inte räknat på det men jag kan garantera att det är en enorm bit av din HD som du foldar om du lägger set.

 

Dessuton är det PL25. Foldknappen slutar existera när man har ett set på såhär låg nivå. Fi kommer visa upp händer som får dig att tvivla på hans kromosomantal oftare än du kan tro.

 

IN MED DEGEN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur slutade handen?

 

Jag vet, JAG VET *viftar med handen*

 

"mr thight" hade KK eller/AA och vann potten med det? :shock:

 

Så folda ALDRIG mer ett set, särskilt inte på en sån bräda. Vissa har en förmåga att ställa in om dom har färgdrag iofs, men så var ju inte fallet här. Och i undantagsfall är du slagen av ett högre set, men det händer INTE ofta..

 

Så in med degen sa jag... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack du bror duktig (NoSense) Haha.

 

Jo det stämmer, han satt med ppAA, och som någon påpekade satt jag där kvar och kände mig dum.

 

Men man lär så länge man lever och det ska nog mycket till för att lägga min hand i detta läge igen. Tack för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Readen får du själv stå för, men den behöver ju vara väldigt säker för att du ska kunna göra den här folden. Utan superstark read är det ju naturligtvis en lite löjlig fold.

 

Som så många andra brukar säga, är du inte beredd att trycka när du träffar set med små pp, ska du nog fundera över om du ska spela dem över huvud taget.

Om man spelar mot någon som är så lättläst att de bara kan ha KK/QQ här så är det självklart att spela en jäkla massa händer. Bluffequity för sjutton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chansen att dom hade haft set me K eller Q här är inte stor, chansen är mycke större att nån hade AK el. KQ, du borde ställt in.....set är VÄLDIGT starkt å jag skulle ställt in anytime anyday i de läget.

 

Bra att du la till det Tedilito, känns som att många hade missat det i den här tråden.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de andra skriver: tryck. Visst, du är slagen här ibland. Säkert t.om slagen de flesta gångerna. Men du får 3 bucks för varje du lägger in, och du är knappast slagen mer än 2 av 3 gånger här.

 

Är du allvarlig när du tror att han är översetad mer än 50% av gångerna bara för att det blir lite action på en dragvänlig flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att det fortfarande var liv i denna tråd. Tackar åter igen för ert engagemang att hjälpa en behövande. Har tagit åt mig av kritik och åsikter och tror mig förstått poängen. Ska till betydligt farligare bräda för att folda ett set en gång till.

 

Fast i går torskade jag ett inköp med mitt set i sjuor, mot ett set i tior, på till synes ofarligt bräda. Nästan lite komiskt med tanke på denna tråd, men jag skrattade inte särskilt mycket vid tillfället. Men som jag fått förklarat, shit happens. Låååånga loppet som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...