Albert Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 dtspt: posts small blind $1 KRXKZY: posts big blind $2 *** HOLE CARDS *** Dealt to KRXKZY 2:club: 3:club: dominator411: calls $2 JonnyC5207: raises $2 to $4 Saint Puggy: calls $4 nstrohm: raises $2 to $6 dtspt: folds KRXKZY: calls $4 (Anledningen till att syna är att förhoppningsvis träffa ngot bra på floppen) dominator411: folds JonnyC5207: calls $2 Saint Puggy: calls $2 *** FLOP *** [T:spade: T:diamond: 9:club:] Den missade jag med hästlängder. KRXKZY: checks JonnyC5207: checks Saint Puggy: checks nstrohm: bets $2 KRXKZY: calls $2 JonnyC5207: calls $2 Saint Puggy: calls $2 Här är man ju något utav en jubelidiot. Inget snack om saken men jag hoppades att få ett färgdrag på turn. *** TURN *** [T:spade: T:diamond: 9:club:] [5:club:] KRXKZY: checks JonnyC5207: checks Saint Puggy: checks nstrohm: checks Här kom färgdraget. *** RIVER *** [T:spade: T:diamond: 9:club: 5:club:] [2:spade:] Här missade jag färgdraget men träffar en liten oskyldig tvåa. KRXKZY: checks JonnyC5207: checks Saint Puggy: bets $4 nstrohm: folds KRXKZY: ? Jag antar att det största felet är att syna två kallt pre och floppen är ju galet. Rätt att syna på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Du gör det här väldigt ofta, du spelar fundamentalt fel handen igenom men vill inte tala om det utan hur du ska spela någon sjuk situation som inte är relevant om du inte envisas med att spela knasigt. De här HH:erna går i stort sett ut på hur man minimerar förluster som redan växt sig mycket större än de någonsin borde gjort. Skrivet av Johan Hjort. Fold preflop, fold flop, fold river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Sådanan händer är ett säkert recept på att förlora pengar. Du vet om att du spelade dåligt, så jag behöver inte säga mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Du gör det här väldigt ofta, du spelar fundamentalt fel handen igenom men vill inte tala om det utan hur du ska spela någon sjuk situation som inte är relevant om du inte envisas med att spela knasigt. De här HH:erna går i stort sett ut på hur man minimerar förluster som redan växt sig mycket större än de någonsin borde gjort. Skrivet av Johan Hjort. Fold preflop, fold flop, fold river. Och det där citatet var riktat till dig specifikt om jag inte missminner mig. Resultatet *** SHOW DOWN *** Saint Puggy: shows [Js Qh] (a pair of Tens) KRXKZY: shows [2c 3c] (two pair, Tens and Deuces) JonnyC5207 has returned KRXKZY collected $41 from pot dtspt is connected *** SUMMARY *** Total pot $43 | Rake $2 Board [Ts Td 9c 5c 2s] Seat 1: dtspt (small blind) folded before Flop Seat 2: KRXKZY (big blind) showed [2c 3c] and won ($41) with two pair, Tens and Deuces Seat 3: dominator411 folded before Flop Seat 4: JonnyC5207 folded on the River Seat 5: Saint Puggy showed [Js Qh] and lost with a pair of Tens Seat 6: nstrohm (button) folded on the River Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Och det där citatet var riktat till dig specifikt om jag inte missminner mig. Ja, men du fattar väl vad jag menar? Det generella konceptet gäller ju denna , då du spelar den fundamentalt fel hela vägen och därför försätter dig i den sitsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Jag har för mig att du har postat en liknande hand där du också synade från BB med väldigt låga SC. Jag tycker generellt att 32 är så pass lågt att det knappast är värt att syna en höjning från BB, och absolut inte två. Även om man säkert kan spela mellan- till låga SC med positivt EV mot en höjning så lär du inte förlora mer än försumbart på att kasta allt under 76s, men det är stor risk att ditt spel är EV-negativt om du inte gör det. Att spela 32s från BB mot två höjningar tror jag inte är EV+ för någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Jag håller med Waggho. Jag har bra statistik på any-suited från mörkarna. Men att kall-syna är nog lite väl optimistiskt. Resten av spelet är galet. Appropå Hjorts underbara citat så fick Parre det först. Så han äger det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Resultatet ...är helt oväsentligt. Jag hoppas att du inte låter det påverka dig. Släng handen pre-flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Resultatet ...är helt oväsentligt. Jag hoppas att du inte låter det påverka dig. Släng handen pre-flop. Släng den även PÅ flop. Syna 23s på TT9 med EN i din färg.... det är lysande. På river har du hittat en syn som är fruktansvärt marginell. I det läget vinner du säkert en av tio. Kanske. Å andra sidan har du en kille som ska agera bakom dig också. ALLA PP kommer att betta ut där. Skulle tro att 66 vinner potten där 7/10. 2/10 sitter någon med en A5-kombo och tar hem det. 3/10 sitter någon med TJ och försökte sig på ett fancy move på turn. Låt oss summera: Det gör att 12/10 har någon en bättre hand än du har på river. Tveksam syn alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts