Gå till innehåll

Bonussnack för vecka 41 postas här!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte cleara någon sign-up bonus på prima innan Expekt lämnar. Vilken är den bästa på prima just nu? Ni får gärna tips om någon bra också. Har dock gjort Expekts.

 

Bet365 har en ruggigt bra bonus. Du kan kombinera signup med en 100$ bonus som kräver 5x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte cleara någon sign-up bonus på prima innan Expekt lämnar. Vilken är den bästa på prima just nu? Ni får gärna tips om någon bra också. Har dock gjort Expekts.

 

Bet365 har en ruggigt bra bonus. Du kan kombinera signup med en 100$ bonus som kräver 5x.

Just ja, men måste väl spela på minst NL$100 för reloaden dock? Har läst om folk som clearat på lägre, hoppas det funkar ifall jag bestämmer mig att ta den :).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, men måste väl spela på minst NL$100 för reloaden dock? Har läst om folk som clearat på lägre, hoppas det funkar ifall jag bestämmer mig att ta den :).

 

Funkar på alla nivåer

Nice :). En fråga bara. Kan jag bara sätta in en gång sen spela 750 Raked Hands för att få $150? Insättning måste bara vara minst $50 för att kunna få bonusen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, men måste väl spela på minst NL$100 för reloaden dock? Har läst om folk som clearat på lägre, hoppas det funkar ifall jag bestämmer mig att ta den :).

 

Funkar på alla nivåer

Nice :). En fråga bara. Kan jag bara sätta in en gång sen spela 750 Raked Hands för att få $150? Insättning måste bara vara minst $50 för att kunna få bonusen?

 

ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, men måste väl spela på minst NL$100 för reloaden dock? Har läst om folk som clearat på lägre, hoppas det funkar ifall jag bestämmer mig att ta den :).

 

Funkar på alla nivåer

Nice :). En fråga bara. Kan jag bara sätta in en gång sen spela 750 Raked Hands för att få $150? Insättning måste bara vara minst $50 för att kunna få bonusen?

 

ja

det räcker med 500 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så det går även att cleara bonusar på prima nätverket vid så låga nivåer som NL 25$ SH.

 

Det finns alltså en Sign up bonus på 50$ vilket kräven 250 rakade händer (50 händer =10$)

 

och

 

En Oktober bonzai bonus upp till 100$ (50 rakade = 10$).

 

 

Finns det någon mer bonus som man kan ta del av från bet365 (jag är icke reggad där)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar lång tid vid låga nivåer No limit. Lång tid också vid låga FL-nivåer, men iaf lite snabbare. Älskar pokerstars sida så har inga problem att få stanna kvar där ett tag, men ska man vara en ärlig bonushora så är nog pokerstars ganska mycket svårare än snittet att cleara om du spelar under $1/$2 limit eller under $50 no-limit.

 

Å andra sidan är det ju ingen tidsgräns på den.

 

Vad jag kunde se så är det lättare att cleara bonusen om man spelar lågt genom att köra turneringar eller sit n go jämfört med att harva på NL25 t ex. Och Stars väljer man väl i många fall för att man gillar just turneringar, i a f gjorde jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller menar du för att handen skall räknas som raked enligt bonussystem så måste den överskrida 5$?

 

Yes det var det jag menade.

Nu är jag inte 100% säker men jag tror att på Party så räknas även potter över $1 in i raked bonus hands.

Någon som vet?

 

I varje fall så är det typ 3 ggr lättare att cleara alla bonusar på Party än det gamla nätverket pga folk sitter o fiser, ingen vill gambla.

 

Jag leker på Prima nu och det känns som Stilla havet i jämförelse.

 

Håller på att cleara Multipoker bonusen och jag tycker absolut inte att folk på 6-manna NL50 är tighta. På dag tid stämmer det men absolut inte på kvällstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 45% av händerna blir rakade på empire för mig nu på NL25 (sampel storlek ~700 händer)

 

och det tycker jag räcker gott och väl för att fixa deras reload.

Dessutom är ju borden sjukt weak-tighta bara man håller bet knappen varm så går det att tjäna pengar.

 

Sitter vi på samma sida? Fullring?

 

#2850860138: sonniiboy wins $1.10

#2850860425: deadbydawn13 wins $1.10

#2850860892: Dream2Caster wins $1.10

#2850861234: lrd_hullan wins $0.85

#2850861428: sonniiboy wins $0.35

#2850861538: Inn0va wins $5.50

#2850861890: Dream2Caster wins $1.60

#2850862249: The_2wo wins $2.85

#2850862506: tbgball wins $1.20

#2850862779: lrd_hullan wins $1

#2850862922: tbgball wins $1.80

#2850863129: Dream2Caster wins $1.35

#2850863379: tbgball wins $3.85

#2850863892: sonniiboy wins $1.35

#2850864276: deadbydawn13 wins $5.65

#2850864418: Mr_Plough wins $4.25

#2850864728: Inn0va wins $1.70

#2850865136: Mr_Plough wins $5.25

#2850865588: The_2wo wins $7.15

Dream2Caster: hard fold

#2850866035: lrd_hullan wins $2.75

#2850866439: The_2wo wins $1.85 from the main pot with a straight, ace to five.

#2850866439: sonniiboy wins $1.85 from the main pot with a straight, ace to five.

#2850866835: lrd_hullan wins $3.25

#2850867145: The_2wo wins $1.70 from the main pot with two pairs, eights and sevens.

#2850867562: Dream2Caster wins $1.25

#2850867849: mizroth wins $2.15 from the main pot with a pair of twos with ace kicker.

#2850868190: Mr_Plough wins $1.10

#2850868511: mizroth wins $1.95

#2850868817: mizroth wins $2.05

#2850869191: Inn0va wins $2.30

 

Ungefär så ser det ut på alla bord jag spelar. Och då väljer jag bord efter största pottstorlek. Känns som typ var 10de hand blir rakad!

Alltså för de som inte vet så blir handen rakad enligt bonusen när potten är större än $5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att cleara Multipoker bonusen och jag tycker absolut inte att folk på 6-manna NL50 är tighta. På dag tid stämmer det men absolut inte på kvällstid.

 

Vi måste verkligen hamna på olika bord. Jag satt och spelade på fyra 6-manna bord NL50 igår och tightare än så går det inte att hitta! Det var väldigt många potter där alla la sig fram till bb som kunde skopa hem en stor pott på $0.75. ;)

 

Men dagarna innan var det lite bättre, men igår så behövde man bara antyda att man ville höja för att alla skulle kasta korten..... Men som sagt, det är ju bara att se till att beta och höja så går det bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså för de som inte vet så blir handen rakad enligt bonusen när potten är större än $5.

 

Är du säker på det?

På multis sida stå följande

 

The Rake

All Money Games will be raked according to the chart below.

 

Raked Hand: Raked hand is a hand which is dealt in cash games and house has collected a drop from the pot.

 

Player Raked Hand: Player Raked Hand is defined as a hand in which a player has contributed 1 cent or more in rake.

 

$25 (Max Buy-in) and above Pot-Limit and No-Limit Games

These types of games will be raked according to the chart below

No. Of players Rake per pot Min. Max.

2 to 3 $0.05 for each $1.0 in Pot $0.05 $1.00

4 to 5 $0.05 for each $1.0 in Pot $0.05 $2.00

6 to 10 $0.05 for each $1.0 in Pot $0.05 $3.00

 

Sen i brevet med bonusen står det

 

You have been awarded a bonus amount of $100 and the money has been added into your Bonus account. All you need to do now is to play play 2000 raked hands raked hands and the bonus amount will be released to your Real money account.

 

FÅr kolla när jag kommer hem och då bara spela ett bord så att man har lite mer koll på vad som händer ;)

 

Edit: Kan det inte vara så att de har ändrat från Raked Hand till Player Raked hand dvs det är bara händer där man har betalt pengar som räknas? Någon som är hemma och spelar som kan undersöka?

 

Edit2: Maila multipoker och fråga. Återkommer när jag har fått svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SubZero har rätt angående att potten ska vara minst $5

 

Svar från Multipoker

 

A raked hand is any hand in which a rake (house drop) is taken out of the pot. A

player is considered to have played a raked hand if he or she was dealt cards in

hand where rake is taken.

 

To accumulate raked hands, just participate in hands (any live game, any limit)

where a rake is taken. The house contribution for Tournaments, the 'buy-in', does

not contribute to your accumulated raked hands. Furthermore, as there is no rake

taken in tournament hands, you cannot obtain raked hands through tournaments. The

amount of rake collected appears as a small chip stack next to the dealer tray.

 

We would like to inform you that the pot should reach a minimum of $5 and only then

rake is collected from the pot. The rake is collected at tables with all types of

stakes. If cards are dealt in a hand and a rake is taken in that hand then it will

be considered as a raked hand. For information on the rake collected in the hands of

different stakes and different pot size we request you to visit the link mentioned

below:

 

http://www.multipoker.com/en/games/games_fees.php

 

Så hamnar man på ett tight bord så blir det inte mycket raked hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att cleara Multipoker bonusen och jag tycker absolut inte att folk på 6-manna NL50 är tighta. På dag tid stämmer det men absolut inte på kvällstid.

 

Vi måste verkligen hamna på olika bord. Jag satt och spelade på fyra 6-manna bord NL50 igår och tightare än så går det inte att hitta! Det var väldigt många potter där alla la sig fram till bb som kunde skopa hem en stor pott på $0.75. ;)

 

Men dagarna innan var det lite bättre, men igår så behövde man bara antyda att man ville höja för att alla skulle kasta korten..... Men som sagt, det är ju bara att se till att beta och höja så går det bra....

 

De jag spela på var det mycket action och många fiskar ;) Börja iofs med att backa tre inköp (både på dåligt spel och två otrevliga utdragningar på rivern) men sluta tillsist på plus hela $1 ;) Men jag fick ihopa 1000 raked hands igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte alls att potten måste vara $5 för att man ska få en raked hand på empire iaf. Enl PO har jag drygt 120 händer där raken är .25 eller mer. Men jag har runt 330 händer rakade i "bonus-account" vilket motsvarar alla händer med minst .10 i rake ($2 pott) så det verkar inte som att $1 potterna räknas med sina .05 i rake men allt över det.

 

EDIT:

Detta gäller NL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte alls att potten måste vara $5 för att man ska få en raked hand på empire iaf. Enl PO har jag drygt 120 händer där raken är .25 eller mer. Men jag har runt 330 händer rakade i "bonus-account" vilket motsvarar alla händer med minst .10 i rake ($2 pott) så det verkar inte som att $1 potterna räknas med sina .05 i rake men allt över det.

 

EDIT:

Detta gäller NL

Känns ju skönt att höra iaf... Då är ju bara fråga om detsamma gäller för multi eller ej... Om inte så blir ju deras 20x-bonus rejält mkt sunkigare...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte alls att potten måste vara $5 för att man ska få en raked hand på empire iaf. Enl PO har jag drygt 120 händer där raken är .25 eller mer. Men jag har runt 330 händer rakade i "bonus-account" vilket motsvarar alla händer med minst .10 i rake ($2 pott) så det verkar inte som att $1 potterna räknas med sina .05 i rake men allt över det.

 

EDIT:

Detta gäller NL

 

Jag skrev bara avd multis support svara. Sen om det bara gäller FL vet jag inte. Ska iaf testa med ett NL bord ikväll. Har själv inte märkt några problem med att få ihopa raked hands.

 

Edit:

 

Kollar man på följande länk

http://www.multipoker.com/en/games/games_fees.php

 

Så verkar det som deras svar gäller FL. För längst ner står det att "$25 (Max Buy-in) and above Pot-Limit and No-Limit Games" tas rake när potten är större än $1.

 

När jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag såg att PO skrev attrake togs på potter som var lägre än $5. Men som sagt är det inget jag kan kolla nu. Verkar ju konstigt om de skulle ha ändra rake kravet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte alls att potten måste vara $5 för att man ska få en raked hand på empire iaf. Enl PO har jag drygt 120 händer där raken är .25 eller mer. Men jag har runt 330 händer rakade i "bonus-account" vilket motsvarar alla händer med minst .10 i rake ($2 pott) så det verkar inte som att $1 potterna räknas med sina .05 i rake men allt över det.

 

EDIT:

Detta gäller NL

 

Jag skrev bara avd multis support svara. Sen om det bara gäller FL vet jag inte. Ska iaf testa med ett NL bord ikväll. Har själv inte märkt några problem med att få ihopa raked hands.

 

Multis support har inte full koll, inte helt oväntat:

 

We would like to inform you that the pot should reach a minimum of $5 and only then

rake is collected from the pot.

 

Tas ju rake tidigare i NL/PL än vid 5 dollar och då räknas det som en raked hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hårda är t ex William-Hill och andra crypto sidor när det gäller deras 25£ månadsbonus?

Dom säger ju att man måste spela 5h på 0,5-1 NL eller högre för att cleara den, men går det även att köra dem på lägre nivåer?

 

På prima brukar det ju gå bra att cleara bonusar även på lägre nivå än vad som står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...