Mysticum Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Information om HORSE är svårt att hitta på internet. Senaste pokerkvällen på skolan slutade med att vi var sex spelare som skulle prova på HORSE där vi inte ens visste vad E betecknades som. Det blev mörkpoker. Vad jag senare förstått är det följande spel som gäller: H - Texas Hold'em O - Omaha Hold'em R - Razz S - Seven Card Stud E - Seven Card Stud Hi/Lo Undrar också vad som är brukligt att köra. Senast körde vi FL och varje spel en runda. Efter varje HORSE-omgång ökades antarna och mörkarna. Hur körs denna variant när den spelas i World Series of Poker? Och vilken limit brukar man köra med? Samma på alla (Pot- eller Fixed-limit lämpligtvis?) eller olika för olika spel? * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
gdaily Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 O = Omaha hi/low Allt spelas limit Citera
Mysticum Postad 9 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Tack för svaren, men en fråga återstår: Kör man varje spel en runda (så att alla får vara dealer varsin gång)? Citera
Ekenstar Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 E står för 7CS Hi/Lo Eight or better. Tror de slopade HORSE i årets WSOP. HORSE är även möjligt att spela på nätet, på Full Tilt kan man sätta upp och deltaga i privata turneringar. Tack för svaren, men en fråga återstår: Kör man varje spel en runda (så att alla får vara dealer varsin gång)? Eller varje spel en viss tidsperiod. Citera
stenarn Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 kanske kan hjälpa: http://www.homepokertourney.com/docs/HORSE-Tournament-Structure.zip Citera
MaLiik Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag blir alltid lugn av horse. Jag håller med, däremot så kan man lätt börja spy av skiten Citera
psatiw Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 Jag blir alltid lugn av horse. Jag håller med, däremot så kan man lätt börja spy av skiten Nybörjartendenser. (Sorry för OT) Citera
Ruterkung Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Lite frågor om Horse kommer här: 1. I schemat som tanten la upp står det "dealers ante". Är det bara dealern som antar då? 2. I Razz, räknas stege som låg? A2345 är godkänd? Om det hade varit i färg, hade det räknats då också? Lite frågor nu i juletid då man ska slaska loss Citera
cheunce Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 2. I Razz, räknas stege som låg? A2345 är godkänd? Om det hade varit i färg, hade det räknats då också? Färg och stege räknas inte i Razz. A2345 är nötterna i Razz. Citera
stenarn Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Lite frågor om Horse kommer här:1. I schemat som tanten la upp står det "dealers ante". Är det bara dealern som antar då? 2. I Razz, räknas stege som låg? A2345 är godkänd? Om det hade varit i färg, hade det räknats då också? Lite frågor nu i juletid då man ska slaska loss Ja. Dealern lägger ante för alla så att det flyter på lättare. Alla är ju dealer så det blir ju rätt utjämnat såklart. Citera
Ruterkung Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Ok, tack för svaren. Tanten, Har du testat det schemat du la upp? Isåfall, hur mycket startade ni med? Citera
stenarn Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Jag har aldrig spelat en HORSE turnering! Gillar ej FL Citera
Hjort Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Gillar ej FL Går att köra i PL också, men stötspelen blir minst sagt lite märkliga då. Citera
Goose_strike Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 JAg fattar inte, byter man spel sätt efter varje runda eller tids period eller är det dealern som väljer?? Citera
Ekenstar Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 1 varv/spelet. Eller varje spel en viss tidsperiod. Citera
hansolo Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 edit: ta bort mitt inlägg för de är felaktigt!!! dealern väljer varje omgång vilket spel som ska spelas, men razz är vell som hold'em fast man har 3 kort och slänger ett kort på floppen, right? Citera
Maple Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 dealern väljer varje omgång vilket spel som ska spelas, men razz är vell som hold'em fast man har 3 kort och slänger ett kort på floppen, right? Razz är som 7-Card Stud fast du ska få lägsta handen istället, ess räknas som ett. Stegar och färger räknas ej som förstörande egenskaper för en låghand. Det du beskriver är Crazy Pineapple om jag kommer ihåg rätt. Citera
eurythmech Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 dealern väljer varje omgång vilket spel som ska spelas, Nej Citera
fat_joe Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Trodde tråden handlade om nått annat Citera
hansolo Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 sorry my bad, ta gärna bort mitt inlägg för ja hade fel! tack för att Maple förklarade skillnaden mellan razz & crazy pineapple var/när e de man spelar då dealern väljer spel i varje omgång? Citera
gdaily Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 var/när e de man spelar då dealern väljer spel i varje omgång? Dealers Choise Citera
hansolo Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 men dealers choice har inget med vilka spel man kan spela, eller är de samma spel som i horse? Citera
Goose_strike Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Man brukar göra upp innan vilka spel som ska gälla när man spelar dealers choice. Citera
Recommended Posts