Gå till innehåll

Mindre HeyJohan 10-13 oktober!


HeyJohan

Recommended Posts

Mindre HeyJohan 10-13 oktober

eller "HeyPoker på älgjakt"

 

Måndag 10 oktober äntrar jag älgpasset från tidig morgon till skymning och fortsätter med det till torsdag 13 oktober.

Det betyder att svar på frågor besvaras först runt 19-snåret på kvällen.

 

Jag hoppas dels att det inte ställer till det för er och dels att om ni befinner er i trakterna av Sala bär väldigt färggranna kläder. :)

 

Ha en fortsatt suveränt trevlig vecka!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle allvarligt talat satsa mina pengar på det sistnämnda.

 

Det må vara kul med jakt etc, men det bästa är ändå att sitta på passet med kaffekoppen i handen vid 0630 och se skogen vakna till liv.

Förra året hade jag 2 rådjur som stod 3 meter från mig en hel dag och åt förnöjt. Ibland tittade de lite på mig och jag tittade tillbaka. Jag tror till och med att jag fick dem att börja beta lite intensivare när jag tog fram mina frystorkade godsaker.

De bara stod där och njöt av sommarens sista sol väl vetandes att vi inte jagar annat än älg under de här dagarna.

 

Efter älgjakten har jag inte sett ett spår av dem, men väl massor med älg.

Självklart är ordningen återställd i morgon bitti då jag sitter i mitt pass, rådjuren står bredvid och betar och varenda älg inom 10 mil sitter i en grotta och lirar xbox 360...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...