gambler999 Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 OK. jag och en polare brukar sitta och spela lite på en skuld som han har till mig, vanligtvis hold'em och omaha om 50 spänn heads up. idag så kom vi på att vi "skjuter", dvs. går allin hela tiden och den med bäst hand vinner dom 50 kronorna. först gick skulden som var på 500 ner till 0. sen skjöt vi igen på 50 spänn som han vann sen kvitt eller dubbelt, kvitt eller dubbelt, kvitt eller dubbelt, kvitt eller dubbelt och kvitt eller dubbelt. slutade på 1600 spänn i skuld till honom, vi är båda fattiga studenter. känner mig så in i helvete körd i huvet, finns det hjälp att få utan att behöva besöka nån jävla psykolog eller nåt? några bra tips url Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Vad är det du vill ha tips om? Hur du billigare kan fördriva tiden eller hur du ska sluta spela?? Eller ville du bara helt enkelt bara skriva av dig lite frustration? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 bästa som finns är ju bara att fortsätta köra kvitt eller dubbelt 50-50 att det löser sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Dra bort 978 från ditt nick så går det nog bra för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Jag rekomenderar daglig psykoterapi i två år. obs ironi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Dra bort 978 från ditt nick så går det nog bra för dig. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 fortsätt med kvitt eller dubblet tills du är på 0, se bara till att han låter dig fortsätta hur länge du vill Det lär inte krävas mer än max 10 dragningar och om du får fortsätta hamnar du 0 iaf så skuldens storlek under loppet spelar ingen roll. Eller så besöker du psykvården en gång om dagen i 2-3 år framåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 ja det där med att fortsätta med kvitt eller dubbelt hur länge man vill, det lär funka ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icehole Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 han lär väl knappast gå med på kvitt eller dubbelt? Om han gör det fattar jag inte varför du gnäller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Varför sluta när han är på noll? Sluta när du ligger plus... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icehole Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 går det att bevisa att om man kör tillräckligt många spel så kommer man garanterat att någon gång ligga plus? bara en nattlig fråga från en som inte kan så mycket om matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Det räcker ju med två raka vinster för att ligga på plus om spelet återgår till första situationen när spelarna är kvitt, dvs 50 pix som grundbet. Gör det inte det då dör ju hela betningen efter en vinst, då de i så fall spelar kvitt eller dubbelt om 0 spänn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 går det att bevisa att om man kör tillräckligt många spel så kommer man garanterat att någon gång ligga plus? bara en nattlig fråga från en som inte kan så mycket om matte Jag fattar egentligen inte vad du menar men... Utfallet kvitt: 1600-1600=0 Utfallet dubbelt givet utfallet kvitt: 2*0=0 Defintionen av ordet kvitt svarar väl egentligen på din fråga här. Om du däremot innan bettet budgeterat en given förlust på 1600 kan du ju sätta de 1600 du vunnit tillbaka på kreditkontot och därmed plussa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Jag fattar hans fråga vilken är mycket enkel. Svaret är ja. Det går att påvisa med mycket stor sannolikhet. Jag orkar inte göra det statistisk dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Jag fattar hans fråga vilken är mycket enkel. Svaret är ja. Det går att påvisa med mycket stor sannolikhet. Jag orkar inte göra det statistisk dock. Garanterat är det dock inte vilket är självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Det var dumt till att börja med och det är precis lika dumt nu. Här är ett tips: Tänk att du är på plus minus noll. Känns det som ett bra alternativ att fortsätta ta en massa varians utan någon vinst? Grejen är att du alltid ska bete dig som om du vare sig tjänat eller förlorat pengar, det är inte relevant för att avgöra om det är ett bra vad. går det att bevisa att om man kör tillräckligt många spel så kommer man garanterat att någon gång ligga plus? bara en nattlig fråga från en som inte kan så mycket om matte Om du har oändligt med pengar ja, annars är det tämeligen osäkert. Läs på om random walk eller gambler's ruin om du vill lära dig hur man gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freeman Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 pinsamt kanske är att om han verkligen "kräver" pengarna vänner/polare kan man ju ha "tilllit" till. dvs du betalar när du kan? ( om 10 år ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Jag fattar hans fråga vilken är mycket enkel. Svaret är ja. Det går att påvisa med mycket stor sannolikhet. Jag orkar inte göra det statistisk dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Om du har oändligt med pengar ja, annars är det tämeligen osäkert. Läs på om random walk eller gambler's ruin om du vill lära dig hur man gör. För att märka ord: Kvitt eller dubbelt är precis vad det låter som. Frågan förtäljer ju inte huruvida man gör ett nytt bet från +-0 eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Jag fattar hans fråga vilken är mycket enkel. Svaret är ja. Det går att påvisa med mycket stor sannolikhet. Jag orkar inte göra det statistisk dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2005 pinsamt kanske är att om han verkligen "kräver" pengarna vänner/polare kan man ju ha "tilllit" till. dvs du betalar när du kan? ( om 10 år ) Hur ska han kunna kräva pengarna när man inte bestämt efter hur många spel man ska sluta? Med det där skitspelet är sannolikheten nästan 100% att man kommer att ligga på plus vid många tidsperioder. I såna fall kan man ju alltid kräva pengarna när man är på plus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pluntzky Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 pinsamt kanske är att om han verkligen "kräver" pengarna vänner/polare kan man ju ha "tilllit" till. dvs du betalar när du kan? ( om 10 år ) Hur ska han kunna kräva pengarna när man inte bestämt efter hur många spel man ska sluta? Med det där skitspelet är sannolikheten nästan 100% att man kommer att ligga på plus vid många tidsperioder. I såna fall kan man ju alltid kräva pengarna när man är på plus. Spelskulder skola betalas, a bet is a bet. Finns nog bara 2 saker att göra: 1. sluta 2. söka hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Sitt tills du får AA KK, feta allin, så vinner du säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Sitt tills du får AA KK, feta allin, så vinner du säkert. Tvärr får man inte AA eller KK så ofta när man bara drar ett kort och högst kort vinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 pinsamt kanske är att om han verkligen "kräver" pengarna vänner/polare kan man ju ha "tilllit" till. dvs du betalar när du kan? ( om 10 år ) Hur ska han kunna kräva pengarna när man inte bestämt efter hur många spel man ska sluta? Med det där skitspelet är sannolikheten nästan 100% att man kommer att ligga på plus vid många tidsperioder. I såna fall kan man ju alltid kräva pengarna när man är på plus. Spelskulder skola betalas, a bet is a bet. Finns nog bara 2 saker att göra: 1. sluta 2. söka hjälp Tror du missade min poäng. Sannolikheten för att polaren ska ligga plus 1600kr är ca 99,99% bara man spelar tillräckligt länge och stannar vid just det tillfället. Hela spelet är ett billigt sätt för polaren att lugga sin kompis på pengar helt enkelt. Den som väljer när man stannar kommer alltid att vinna med det systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts