Gå till innehåll

NL - Hur ska man spela floppad färg?


quizz_kid

Recommended Posts

spelade lite på ett löst 24h 1/2NL-bord... satt i bb med 8h9h och fick se floppen gratis... floppen kommer Kh7h3h... all checkar utom siste man som försöker sno potten, varpå jag höjer ut rejält... en spelare efter mig synar och jag vet att jag blivit slagen med nöten innan handen visas... hur skulle ni spelat denna färg?

 

* Rubrikpill, flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte alls säkert du blivit slagen pga synen bakom dig, har märkt det ett antal ggr på 24h när man floppat färg och raisar pott så kan man ändå få 4-5 syner konstigt nog ;)

 

folk kan sitta med set, A i samma färg 2 par osv som dom bara inte kan släppa.. jag brukar iofs lugna ner mina bets efter synen men sen när river kommer och det blir check check check så brukar man oftast vara vinnaren ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte alls säkert du blivit slagen pga synen bakom dig, har märkt det ett antal ggr på 24h när man floppat färg och raisar pott så kan man ändå få 4-5 syner konstigt nog ;)

 

jo, det är sant, vilket bara är bra i längden... hade dock ganska bra koll på killen i detta fallet, han var tight och satsade bara på vinnande händer... jag visst att han satt på nöten eftersom han bara synade, han ville alltså få med spelaren som bluffbettat innan mig, vilket han gjorde rätt i... den andre gick me med set i treor hela vägen... jag la mig direkt efter turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...